حل مشکلات ریشه‌ای سرعت اینترنت با توسعه فیبرنوری

حل مشکلات | فیبرنوری

اختلالی که پیام‌رسان‌های داخلی را به دردسر انداخت

به گفته مسئولان، توسعه شبکه پایه فیبر نوری مشکلات مربوط به افزایش سرعت اینترنت در کشور را حل می کند و این طرح زیرساخت شبکه ارتباطی است و سرعت کشور و اینترنت را تا 100 برابر می کند. چند دهه آینده

به گزارش میجیک، دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی قرار است ۲۰ اسفندماه سال جاری برگزار شود و وزارت کشور موظف است حداقل در یک هشتم حوزه های انتخابیه دارای کرسی های متعدد، انتخابات کامل الکترونیکی را انجام دهد. مجلس. از مزیت های انتخابات الکترونیکی می توان به کاهش هزینه های انتخابات و افزایش دقت و سرعت فرآیند انتخابات اشاره کرد. در همین راستا به گفته مسئولان 20 درصد انتخابات امسال به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

در همین رابطه مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت وگو با میجیک، درباره اقدامات این شرکت برای انجام انتخابات الکترونیکی گفت: از دو سال و نیم پیش در بخش ثابت و سیار کار توسعه انجام شد. بسیار سریع بوده است اما به طور ویژه برای فرماندار و بخشدار اقداماتی انجام داده ایم و در 16 شهریور امسال با معاون وزیر کشور تفاهم نامه ای امضا کردیم تا با همکاری استاندار این کار را انجام دهیم. ، فرماندار و شهردار. خوشبختانه در حال حاضر 99 درصد استانداری ها و حدود 86 درصد شهرستان ها به فیبر نوری متصل هستند، هرچند هنوز تعدادی هستند که تا روز انتخابات وصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه صندوق اخذ رای دارای یک قطعه ثابت و یک قطعه سیار است، تصریح کرد: در تمام قسمت های ثابت مشکلی نداریم و در قسمت سیار نیز با بازدیدهای میدانی که شخصا از استان ها انجام دادم مشکلی نداریم. ، برخی از مشکلات موجود در صندوق تلفن همراه نیز زیر 1٪ است.

در خبری دیگر این هفته، اعلام شد که یک پیام رسان داخلی دیگر قابلیت تماس صوتی و تصویری دارد. سال گذشته پس از شکایت برخی از کاربران ساکن در کشورهای دیگر که خواستار ارتباط با اعضای خانواده بودند، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری از سه نماینده ایرانی با اپراتورهای تلفن و تلفن همراه فراهم شد. حال پس از گذشت یک سال از این مشکل، رئیس سازمان تنظیم مقررات از ایجاد این قابلیت در پیام رسان داخلی دیگری خبر داد.

وی در همین زمینه گفت: نسخه جدید ایتا را با تماس صوتی و تصویری و چند ویژگی جدید دریافت کردم، امیدوارم با تغییرات تکنولوژیکی که این پیام رسان ارائه می کند، توجه کاربران را به خود جلب کند و به زودی نسخه جدید آن قرار گیرد. در دسترس عموم قرار گیرد.

ارائه لایحه حفظ حریم خصوصی کاربران به مجلس در پایان سال یکی از مهم ترین اخبار منتشر شده است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره آخرین لایحه حریم خصوصی کاربران گفت: این لایحه در کارگروه ویژه اقتصادی دولت نهایی شد و به صحن دولت آمد و به کمیسیون قانون و قانون دولت رفت. برای یک سریال بررسی قانونی ارجاع شده که در کمیسیون در حال بررسی است و سه چهار جلسه و امیدوارم تا پایان سال تکمیل و به مجلس ارسال شود.

همچنین هفته گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 توسط نمایندگان مجلس، با هدف رونق کسب و کار اینترنتی در بستر داخلی، مالیات مشاغل اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی تا پایان سال 1402 تعیین شد. طبق بند (ت) تبصره 11 شامل نرخ صفر است.

البته در لایحه بودجه 1402 طبق بند (د) تبصره 6، برای حمایت از کسب و کار اشخاص حقیقی در بستر داخلی، فرد از پرداخت مالیات معاف است.

شبکه 5G یا نسل پنجم نسبت به نسل قبلی سرعت بیشتری دارد و ویژگی‌های آینده‌گرا مانند اتومبیل‌های خودران را امکان‌پذیر می‌کند و انتظار می‌رود اشتراک‌های 5G در سال 2027 به 4.4 میلیارد برسد.

در ایران نیز مانند سایر کشورها، نسل پنجم اینترنت نیازمند نیازمندی ها و زیرساخت هایی است که زیرساخت اصلی فرکانس است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت حمل و نقل، از ابتدای آغاز به کار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، 840 سایت نسل پنجم تلفن همراه با هدف ارتقای کیفیت و سرعت اینترنت راه اندازی شده است.

در همین راستا اپراتور دوم تلفن همراه اخیرا اعلام کرد که در چهل و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد سایت های 5G را به 845 سایت رسانده است، از سوی دیگر اپراتور تلفن همراه اول در اخیراً اعلام کرده است. مجمع عمومی فوق العاده که بیش از 900 سایت نسل پنجم در کشور نصب کرده است.

فناوری فیبر نوری پهنای باند بالاتری نسبت به کابل‌های مسی معمولی دارد و انتقال داده‌های صوتی و تصویری با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه آسان است، بنابراین با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پرسرعت، جایگزینی برای داده‌های قدیمی می‌شود. کابل های مسی با فیبر نوری یک ضرورت است.

اکنون بر اساس وعده وزیر ارتباطات، با افتتاح پروژه های فیبر نوری برای منازل و مشاغل در سه شهرستان میبد، بافیق و حمیدیه در استان یزد، تعداد تحت پوشش از مرز 6 میلیون خانوار در سراسر کشور گذشت. ، و این قابلیت وجود دارد تا کاربران بتوانند با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه به آن دسترسی داشته باشند. مشکلی که بسیاری از مسئولان از جمله وزیر حمل و نقل به آن اشاره و تاکید کرده اند این است که هیچ فناوری جایگزین ارتباطات فیبر نوری پرسرعت نیست.

عملیاتی شدن 150 کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی در دولت سیزدهم از اخبار منتشر شده در آخر هفته است. عیسی زارع پور شامگاه 5 بهمن ماه در جلسه شورای اداری مازندران که در استانداری برگزار شد، اعلام کرد: دولت سیزدهم در 2 سال گذشته 150 کیلومتر فیبر نوری زیر دریا و ارتباطات فضایی را راه اندازی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شبکه پایه فیبر نوری مشکلات مربوط به افزایش سرعت اینترنت در کشور را برطرف می کند، گفت: طرح فیبر نوری در هفته دولت 1403 یا در پایان سال در سراسر مازندران اجرا می شود. . سال این پروژه زیرساخت شبکه ارتباطی است و تا چند دهه آینده سرعت کشور و اینترنت را تا 100 برابر خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا