سیستم‌های رایانه‌ای دولت سوئد از کار افتادند

رایانه

سیستم‌های رایانه‌ای دولت سوئد از کار افتادند

وزیر دفاع مدنی سوئد اعلام کرد که سیستم کامپیوتری یک آژانس دولتی سوئد که در اثر حمله به مرکز داده Tietoevry Oyj غیرفعال شده بود ممکن است برای هفته‌ها غیرفعال باشد.

به گزارش میجیک، حمله باج افزاری که توسط گروهی به نام “آکیرا” در آخر هفته انجام شد، به روند پرداخت حقوق و دستمزد بسیاری از موسسات آسیب رساند و مشکلات بیشتری را در بیمارستان ها، سینماها و سایر مشاغل ایجاد کرد. کارل اسکار بوهلین، وزیر دفاع مدنی سوئد، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت تا روز شنبه، 178 گزارش از درز احتمالی اطلاعات شخصی وجود داشته است.

این مقام سوئدی تصریح کرد: با یک حادثه جدی مواجه هستیم و هنوز از میزان آن اطلاعی نداریم. دولت این وضعیت را بسیار جدی می گیرد، به ویژه در شرایط دشوار سیاست امنیتی موجود در سوئد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سوئد پس از تضمین توافق ترکیه در هفته گذشته، در آستانه پیوستن به ناتو قرار دارد. در همین راستا، مقامات هشدار داده اند که این کشور شمال اروپا ممکن است در معرض حملات هیبریدی از جمله حملات سایبری قرار گیرد. فنلاند، همسایه سوئد، که سال گذشته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوست، گفت حوادث اخیر پناهجویان که از مرز این کشور عبور می کنند نمونه ای از چنین عملیات مشترک روسیه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا