30 نکته در رشد هر چه سریعتر فروشگاه اینستاگرام
اولین فروش در اینستاگرام، یکی از لذتبخشترین لحظاتی است که هر فرد میتواند در زندگیاش تجربه کند؛ لحظهای که بالاخره نتیجۀ زحماتتان را میبینید! البته… آدمیزاد قانع نیست و بعد از اولین فروش، به فکر فروش بیشتر و بیشتر میفتد. قبول دارید؟ما برای اینکه بتوانید خیلی سریع، فوری و انقلابی افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید، یک چکلیست 12 مرحلهای را برایتان تدارک دیدهایم. هر کس که فکر را دارد، لازم است که این 12 نکته را بداند.
چکلیست افزایش فروش در اینستاگرام
ممکن است برخی از این 12 نکتهای را که درباره راه های افزایش فروش در اینستاگرام به شما میگوییم، خودتان بدانید؛ اما مطمئن باشید که تمامشان نکات مهمی هستند و توجه به آنها شما را جلو میاندازد.
اگر سوالی درباره هر یک از این نکات داشتید، حتماً از ما بپرسید.
۱. پروفایل اینستاگرامتان را جذاب کنید
تا حالا شده بایستید و محوِ یک ویترین جذاب در خیابان شوید؟ ویترینهایی که هنرمندانه چیده شدهاند، مشتریها را جذب و برای خریدکردن، به داخل دعوت میکنند. پروفایل اینستاگرام هم مانند همین ویترین است.با داشتن یک پروفایل و بیوی جذاب در اینستاگرام، خیلی راحت میتوانید اعتماد کاربران را برای خرید به دست آورید. فقط کافی است چند نکتهٔ ساده که در ادامه توضیح دادهایم را رعایت کنید:
- انتخاب تصویر پروفایل مناسب
برای پیج کاری، بهتر است تصویر لوگوی کسبوکارتان را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید؛ چون هنگام جستوجو در اینستاگرام، کاربران راحتتر میتوانند شما را از بین پیجهایی که نامی مشابه پیجتان دارند، پیدا کنند. از طرفی، تصویر لوگو به کسبوکارتان در فضای اینستاگرام اعتبار بیشتری میدهد. فقط دقت کنید که تصویر لوگو واضح و بدون نوشتههای اضافی باشد.در پیج کاری، توضیحات اهمیت زیادی دارد؛ چون باید خودتان، محصولات و خدماتتان را در این بخش، با زبانی ساده معرفی کنید. از این رو، برای نوشتن یک بیوی متفاوت و درگیرکننده بیشتر وقت بگذارید.
- دستهبندی درست محتواها در هایلایتها
با کمک هایلایتها میتوانید بسیاری از سوالهای کاربران را پاسخ دهید و تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. برای مثال، اگر یک پیج فروش پوشاک دارید، میتوانید محصولاتتان را از طریق هایلایتها دستهبندی کنید تا کاربری که تازه با پیجتان آشنا شده، سریعتر چیزی را که میخواهد پیدا کند.
- قراردادن لینکهای اساسی در پروفایل
در پروفایل اینستاگرام، قسمتی برای قراردادن لینک در نظر گرفته شده است. اگر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی دارید، میتوانید لینک آن را برای دسترسی راحت کاربران، در بیو قرار دهید. البته یک کار جالب دیگر هم میتوانید انجام دهید.شما میتوانید با کمک ابزار ، چند لینک مختلف، بهعلاوۀ اطلاعات مهم و ضروری را در آن قسمت وارد کنید.بهعنوان مثال، پیج زیر را ببینید؛ در بیوی این پیج یک لینک میبینید؛ اما اگر روی آن کلیک کنید، صفحهای باز میشود که حاوی لینکها و اطلاعات ضروری است. پیشنهاد میکنیم شما هم ابزار Yeklink را تست کنید و با قابلیتهای آن آشنا شوید.
۲. از عکسهای باکیفیت استفاده کنید
در اینستاگرام، عکس حرف اول را میزند. بهطور معمول، کاربران در این شبکهٔ اجتماعی با سرعت بالایی اسکرول میکنند و توجهی به تصاویر معمولی ندارند. کافیست از محصولات خود عکسهای باکیفیتی بگیرید یا پستهای متفاوتی طراحی کنید تا بین اسکرولها مثل یک سرعتگیر باشید.در واقع این عکسهای متمایز هستند که به شما کمک میکنند توجه کاربران را به خود جلب کرده و آنها را به خرید تشویق کنید. برای انتخاب عکس و افزایش فروش در اینستاگرام، میتوانید این چند نکته را لحاظ کنید:
- تصاویری انتخاب کنید که با آدم حرف میزنند
اگر شناخت دقیقی از مخاطبان کسبوکارتان داشته باشید، میتوانید متناسب با نیاز و سلیقهٔ آنها، بهترین عکسها را انتخاب و به اشتراک بگذارید. بهعنوان مثال، اگر محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه میدهید، سعی کنید حس شادابی و زیبایی را در عکسهای خود به مخاطب القا کنید.
- بهتر است عکسها واقعی و به محصول نزدیک باشند
برای گرفتن عکس باکیفیت، نیازی به دوربینهای عکاسی حرفهای ندارید. اگر در نور طبیعی روز عکس بگیرید و زاویههای مختلف را امتحان کنید، میتوانید عکسهای جذابی با دوربین گوشی ثبت کنید. مهم این است که شما بتوانید محصول را در عکاسی بهخوبی نمایش دهید تا مخاطب از طریق عکسها با ویژگیهای محصول آشنا شود.
- با کمی ویرایش، عکسها را جذابتر کنید
حتی عکاسهای حرفهای هم برای بهتر کردن عکسها، آنها را ویرایش میکنند. ابزارهای مختلفی برای ویرایش عکس یا طراحی پست اینستاگرام وجود دارد که معروفترین آنها است. به کمک این ابزار رایگان میتوانید پستهای چشمنوازی را طراحی کنید و عکسهایی را که گرفتهاید، جذابتر کنید. البته حواستان باشد هنگام ویرایش عکسها، رنگ محصول تغییر نکند.
- الگوی بصری مشخصی برای پیج داشته باشید
هارمونی رنگها را در صفحه اینستاگرامتان رعایت کنید تا هم نظم بصری داشته باشید و هم کاربران بتوانند راحتتر شما را به خاطر بسپارند.
۳. از قدرت باورنکردنی ویدئو کمک بگیرید
اعداد و ارقام نشان میدهد در اینستاگرام، ویدیوها دو برابر بیشتر از عکسها بازدید و بازخورد دارند؛ پس بد نیست برای افزایش فروش در اینستاگرام، پستهای ویدیویی هم داشته باشید. خوب است که ویژگیهای محصول را در قالب ویدیو توضیح دهید یا مزیتی را که محصولات و خدمات شما برای مشتریها به همراه دارد، با کمک ویدیو و بهصورت داستانی نمایش دهید.بهتر است از ویدیوهای کوتاه استفاده کنید و با نوشتن کپشنی جذاب به مخاطب کمک کنید هدفتان از انتشار این محتوا را زودتر درک کند و از این طریق او را به انجام کاری مثل لایککردن، نوشتن کامنت یا ارسال ویدیو برای دیگران دعوت کنید.
۴. هشتگها تاثیرگذارند؛ از آنها بهدرستی استفاده کنید
یکی از راههایی که مشتریان میتوانند شما را در اینستاگرام پیدا کنند، جستوجو با هشتگ است. به همین خاطر، باید از هشتگهای مرتبط و پرتکرار در اینستاگرام برای پستهای خود استفاده کنید. از آنجا که میتوانید حدود 30 هشتگ برای هر پست بگذارید، هشتگهای محبوب در زمینهٔ کاریتان را با دست باز پیدا کنید تا از این طریق در معرض دید بسیاری از کاربران این شبکهٔ اجتماعی قرار بگیرید.بعد از اینکه فالوورهای پیج به تعداد مطلوبی رسید، میتوانید در کنار هشتگهای محبوب، هشتگهای مخصوص به خودتان را هم ایجاد کنید تا فالوورها با کمک این هشتگها، شما و پستهای پیج را راحتتر پیدا کنند.
۵. با روشهای مختلف تبلیغ کنید
یکی از تونلهایی که آن سرش افزایش فروش در اینستاگرام است، بیشتر کردن تعداد فالوورهاست. هرچه افراد بیشتری شما را ببینند و با محصولات شما آشنا شوند، احتمال اینکه از شما خرید کنند بیشتر میشود. یکی از راههای افزایش فالوور بهویژه در شروع کار، تبلیغات در اینستاگرام به کمک اینفلوئنسرها است.
برای تبلیغات موثر با شناخت دقیق از مشتریهای خود، اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که مطمئن هستید مخاطبان آنها به محصولات شما علاقه دارند. البته بهتر است تبلیغات به صورت غیرمستقیم باشد و در پستهای تبلیغاتی بیشتر به معرفی برند و ویژگیهای محصول بپردازید تا اینکه مستقیم کاربران را به خرید دعوت کنید. با ارائهٔ کد تخفیف، جایزه یا برگزاری مسابقه، میتوانید تاثیر تبلیغات اینفلوئنسرها را بیشتر کنید.
۶. کارایی محصولات خود را به مشتری نشان دهید
سعی کنید به روشهای مختلف نشان. دهید استفاده از محصولات شما چه مزیتهایی به همراه دارد. اگر در فروشگاه خود کفش میفروشید، سعی کنید آن کفش را با استایلهای مختلف به کاربرها نشان دهید و به آنها اطمینان دهید که محصولات شما کاربردی هستند. اگر مواد غذایی عرضه میکنید، انواع مختلف غذاهایی را که میتوانند با محصولات شما درست کنند، آموزش دهید تا بهصورت مشخص بدانند محصول شما چه تنوعی را در وعدههای غذایی ایجاد میکند.
۷. از محتوایی که کاربران تولید میکنند کمک بگیرید
یکی از روشهای تبلیغاتی موثر در بازاریابی، تبلیغات دهانبهدهان است؛ یعنی مشتریای که تجربهٔ خوبی از محصولات شما دارد، آن را به دیگران پیشنهاد میکند. به روشهای مختلفی میتوانید از محتوای تولید شده توسط مشتریها برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال، از آنها بخواهید تجربهٔ استفاده از محصولاتتان را در صفحهٔ اینستاگرامشان به اشتراک بگذارند و شما را تگ کنند.
میتوانید پیام تشکری را که به شما ارسال میکنند، بهعنوان صدای مشتری استوری کنید و در هایلایتها قرار دهید یا از آنها بخواهید از محصول شما و خودشان عکس بگیرند و آن را برای انتشار در پیج شما ارسال کنند.بهعنوان نمونه، پیج مارومارکت که یک فروشگاه پوشاک است، از نظرات و عکسهای مشتریهای خود بهخوبی استفاده کرده و این محتوای تاثیرگذار را در قالب پست و استوری منتشر کرده است.
یکی از بهترین نوع محتوایی که کاربرها برای شما تولید میکنند، نظراتی است که در زیر پستها مینویسند. از این رو، سعی کنید تمام کامنتهای مثبت و منفی را نمایش بدهید؛ زیرا افراد به نظرات همدیگر دربارهٔ یک محصول بیشتر اعتماد میکنند و شما میتوانید از این امکان به نفع خود استفاده کنید. اگر کاربری نظر یا تجربهی منفی نسبت به محصول شما دارد، میتوانید به روشهای مختلف سعی کنید از او دلجویی کرده و تاثیر این تجربهٔ منفی را برطرف کنید.
۸. به دایرکتها صادقانه و هوشمندانه پاسخ دهید
سعی کنید حتماً زمان مناسبی را به پاسخگویی به سوالات مشتریان اختصاص دهید. مشتری نمیتواند برای شنیدن پاسخ شما، دو روز یا یک هفته صبر کند.
- تا میتوانید سریع، شفاف و مودبانه، فقط اطلاعاتی را که مشتری خواسته است، در اختیار او قرار دهید.
- اگر مشتری پس از شنیدن پاسخ شما، تمایلی به خرید نداشت، با ارسال پیامهای اضافه، سعی نکنید او را به خرید تشویق کنید.
- از فرستادن پیامهای آماده که مشخص است برای همه مشتریان ارسال میشوند، خودداری کنید.
- به هر مشتری جداگانه پاسخ دهید و نشان دهید که برایتان ارزشمند و منحصر به فرد است.
۹. موجودی محصولات را استوری کنید
گاهی دیدن اینکه از یک محصول چند تا بیشتر باقی نمانده، مخاطبان را بهشدت تشویق به خرید میکند. حتی دیده شده که برخی پیجها، ساعت قرار گرفتن محصول در سایت را استوری میکنند و از طریق، بین مخاطبان رقابتی را به جریان میاندازند.پس بد نیست این روش را تست کنید و با اعلام موجودی محصولات در استوری، حس ضرورت و عجلهکردن در مشتریها را بیدار کنید.
۱۰. هر از گاهی تخفیف بدهید
یکی از راههایی که به سرعت بر فروش شما تاثیر میگذارد، تخفیف دادن به مشتریان است. تخفیف در قیمتها، باعث افزایش فروش در اینستاگرام و افزایش آگاهی از برند شما میشود. جشنوارههای خاصی را برگزار کنید که در آن تخفیفهای ویژهای ارائه میشوند. مشتریان برای استفاده از این تخفیفها، برند شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی میکنند و همین موضوع باعث رشد تعاملات موثر پیج میشود.
اما در ارائه تخفیفها لازم است 2 نکته مهم را مدنظر داشته باشید:
۱. درصد تخفیف باید منطقی باشد. چنانچه 5% یا 70% تخفیف دهید، به یک اندازه میتوانند مشتری را فراری دهند. براساس تحقیقات انجام شده، مشتریان بیشتر جذب تخفیفهایی در بازه 10% تا نهایتاً 50% میشوند.
۲. بازه زمانی ارائه تخفیف، باید خاص و کوتاه باشد. اگر یک جشنواره تخفیف طولانی مدت برگزار کنید یا برای افزایش فروش، زمان تخفیف را مدام تمدید کنید، همین موضوع باعث ایجاد بیاعتمادی در مخاطب میشود.
- تخفیف را به یک عادت تبدیل نکنید و بهندرت از این روش استفاده کنید. شما حتی میتوانید بهجای تخفیف، ارسال رایگان هم هدیه دهید.
خرید کامنت اینستاگرام؛ ارزان ایرانی واقعی با متن دلخواه و مرتبط با پست
کامنت ها ها یا نظرات در اینستاگرام آنقدر با اهمیت هستند که تمامی کاربران در این پلتفرم به دنبال روشی برای افزایش کامنت های خود هستند. خرید کامنت اینستاگرام یکی از بهترین روش هایی است که میتوانید بدون هیج استرسی کامنت های خود را با متن دلخواه خودتان افزایش دهید! خدمات کامنت اینستاگرام را بصورت کاملا واقعی با پروفایل های ایرانی و قیمتی ارزان به کاربران ارائه میدهیم. شما میتوانید متن دلخواه کامنت سفارشی را خودتان ثبت کنید یا اینکه ما برای شما کامنت هایی مرتبط با پست شما ارسال میکنیم.