اجرای ۳۶۵ کیلومتر از پروژه آبرسانی از دریا به اصفهان

اصفهان

اجرای ۳۶۵ کیلومتر از پروژه آبرسانی از دریا به اصفهان

میجیک/اصفهان استاندار اصفهان گفت: برخی از پروژه های اجرا شده امروز در استان حاصل همین پیگیری ها در سطح ریاست جمهوری است که شاهد چند پروژه فعال در استان اصفهان بودیم. یکی از این پروژه ها پروژه انتقال آب از دریا است که حدود 365 کیلومتر از این مسیر تحت پوشش و خاکبرداری قرار گرفته است.

سید رضا مرتضوی امروز پنجشنبه نهم تیرماه در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان هرند ضمن تسلیت ایام الحرام و ده روز عزای اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: پس از تشکیل دولت سیزدهم، رویکرد جدید مدیریت دولتی در عرصه پیروز شده است.

وی ادامه می دهد: این نگاه با رویکرد جهادی، تلاش مضاعف، توجه ویژه به مردم، متفاوت ساختن افراد در تصمیم گیری، تلاش و پویایی همراه است.

به گزارش میجیک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، وی خاطرنشان کرد: این تلاش و پویایی در حضور رئیس جمهور در بین مردم نمایان است و وزرا، استانداران و سایرین نیز در تلاش هستند تا با کمک رئیس جمهور این مسیر را ادامه دهند. هدف رضایت خدا و عزیزان و اجرای پروژه ها و کارهای زمینی است.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان نیز با همین رویکرد فعالیت هایی را در استانداری اصفهان آغاز کردیم و سفرهای ما به شهرستان های استان با این مهم ادامه یافت.

استاندار اصفهان گفت: زمانی که به شهرستان سفر می کنیم، مشکلات و مشکلات شهر را در جلسات مختلف بررسی می کنیم و از پروژه های نیمه کاره و ضروری بازدید می کنیم، با نخبگان و مردم شهرستان دیدار و گفتگو خواهیم کرد. نمایندگان با توجه به تخصص خود جلسات و کارگروه های ویژه ای را تشکیل می دهند و در نهایت در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان توافق نامه تصویب و نقشه راه شهرستان مشخص می شود.

وی گفت: سفر به شهرستان هرند نیز با همین رویکرد برنامه ریزی شده است تا مشکلات شهرستان به حداقل برسد.

استاندار اصفهان گفت: در این جلسه که با حضور نخبگان این شهرستان برگزار شد، موضوع مهمی در مورد آب استان مطرح شد که لازم است زودتر توضیح داده شود، زیرا این موضوع آب یکی از موضوعاتی است که در استان مطرح است و دردسرهای زیادی برای استان ایجاد می شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از دو یا سی سال پیش تاکنون به دلیل بارگیری مضاعف و خارج از تحمل حوضه آبریز زاینده رود، افزایش جمعیت و برداشت اضطراری و کاهش بارندگی شاهد شرایط خوبی در حوضه آبریز زاینده رود نبودیم.

وی تصریح کرد: در آبخوان حوضه زاینده رود تقریبا 13 میلیارد مترمکعب زهکشی شده است که تخلیه این سفره باعث می شود با چالش بزرگی به نام فرونشست مواجه شویم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با خشک شدن تالاب گاوخونی ریزگردهایی که به مناطق مسکونی و شهری این منطقه مهاجرت می کند از مشکلات بعدی استان است. مشکلات حوزه معیشت جامعه نیز ناشی از مشکلات آب است.

وی گفت: بر اساس دستورات شخصی رئیس جمهور پیگیری موضوع آب انجام شد و جلسات متعددی با رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزرا و … برگزار شد. برخی از پروژه‌هایی که امروز در استان انجام می‌شود، حاصل همین پیگیری‌ها در سطح ریاست‌جمهوری است که شاهد چند پروژه فعال در استان اصفهان بودیم. یکی از این پروژه ها پروژه انتقال آب از دریا است که حدود 365 کیلومتر از این مسیر تحت پوشش و خاکبرداری قرار گرفته است.

استاندار اصفهان افزود: تقریبا دو سوم مسیر انجام شده و پروژه با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است. این پروژه از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده و تا کنون یک سوم مسیر انجام شده است و در تلاش هستیم تا دو تا سه سال آینده پروژه را تکمیل کنیم.

مرتضوی گفت: در این راستا هفته آینده به جنوب کشور سفر خواهیم کرد و با استاندار هرمزگان دیدار و گفت و گو خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا