مطالب میجیک

بیمارستان تمام تخصصی زنان در اصفهان راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

Safura Ruh الامین در گفتگو با خبرنگار آنلاین وی با اشاره به اینکه مرکز آموزش پزشکی شهید بهشتی اصفهان تنها مرکز ویژه بانوان در استان و منطقه است، گفت: تمامی خدمات پزشکی و آموزش دانشجویان پزشکی در این مرکز توسط اعضای هیأت علمی زن و کادر پزشکی زن ارائه می شود..

وی افزود: اگرچه این بیمارستان تنها مرکز ارجاع فوریت های زنان و زایمان استان و تنها مرکز باروری و ناباروری دولتی است، اما متاسفانه با محدودیت فضای فیزیکی شدید نیز مواجه است.

رئیس مرکز آموزش پزشکی شهید بهشتی اصفهان با بیان اینکه این محدودیت باعث می شود در بسیاری از بخش ها از جمله NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) با مشکلات جدی در حوزه مراقبت مواجه شویم، ادامه داد: در بسیاری از موارد به دلیل اشغال تخت ها در این بخش باید نوزادان نارس را به بیمارستان الزهرا بفرستیم که مشکلاتی را به وجود آورد، بنابراین مجبور شدیم مادران باردار را به بیمارستان الزهرا بفرستیم. ما شده ایم که بسیاری از مشتریان از تحویل شکایت دارند.

وی تعداد تخت های فعال در NICU را 25 تخت و بخش داخلی نوزادان را 15 تخت ذکر کرد و اظهار داشت: در اکثر بخش های مراقبتی با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم. بدون به دلیل محدودیت فضا، ساختمان و آسیب‌های وارده نیز دلیل نیاز به بازسازی بیمارستان است.

روح الامین وی با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان ویژه بانوان در نقشه راه استان ظاهر شده است، افزود: بیمارستان شهید بهشتی در 5 رشته فوق تخصصی به بانوان از جمله انکولوژی (بیماری های سرطانی) خدمات ارائه می دهد و خدمات ارائه می دهد. کولونوسکوپی برای بیماران بدخیم و انجام درمان ناباروری که در حال حاضر در کلینیک ویژه حضرت مریم (س) انجام می شود.س) این خدمات قدیمی را ارائه می دهد بسیار او می گوید که این یک بخش درمانی است که بیش از دو دهه قدمت دارد.

رئیس مرکز آموزش پزشکی شهید بهشتی به سایر گروه های آموزشی این بیمارستان از جمله گروه های نوزادان، آسیب شناسی و رادیولوژی که به صورت شبانه روزی خدمات ارائه می دهند اشاره کرد و افزود: ماهیت آموزش بیمارستانی البته یکی دیگر از گلایه های بیماران است. ، جز در مرکز پزشکی دانشگاهیان قابل تفکیک نیستند.

وی تعداد تخت های مصوب این بیمارستان را 180 تخت اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر این بیمارستان با 120 تخت فعال خدمات رسانی می کند. سال امکان گذشته برای کار یک نیرو برنامه ریزی شده بود، اما حذف باعث ایجاد مشکل در ارائه خدمات شد با با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد.

روح الامین روزانه 100 تا 120 نفر به اورژانس مراجعه می کنند، 150 تا 180 بیمار به کلینیک تخصصی مراجعه می کنند و میانگین بستری اورژانس در بیمارستان 25 تا 30 است. غیر اضطراری بین 10 تا 20 اعلام کرد و گفت: درصد تخت های بیمارستانی حدود 70 درصد و میانگین عمل ماهانه حدود 500 است.

وی از آخرین تجهیزات پزشکی به من گفت و افزود: اگرچه این بیمارستان مجهز به جدیدترین تجهیزات است، اما به دلیل استفاده زیاد از تجهیزات، نیاز به افزودن تجهیزات جدید است و نیاز به حمایت جدی دارد. از دانشگاه در این راستا.

رئیس مرکز آموزش پزشکی شهید بهشتی گفت: در صورت توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امکان راه اندازی VIP برای جذب گردشگری سلامت از کشورهای همسایه وجود دارد اما تاکنون مجوزی داده نشده است.

وی ادامه داد: با گسترش کلینیک بیمارستان که در 5 طبقه ساخته شده است، شاهد کاهش فشار کاری و افزایش امکان خدمت رسانی به بیماران خواهیم بود.

روح الامین وی با بیان اینکه بخش ناباروری از سال 1395 بازسازی و فضای فیزیکی بهسازی و نوسازی شد و کلینیک باروری نیز از سال 1396 افتتاح شد، افزود: با بازسازی این بخش و برای کار دوستی ناباروری، تعداد بیماران در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه اخیراً سه PHD زیست شناسی تولید مثل به گروه ناباروری اضافه شد که تاثیر مثبتی بر نتایج درمان و بهبود موفقیت درمان ناباروری داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست حمایتی وزارت بهداشت از سال 1397 که 85 مورد حمایت است. درصد درمان ناباروری و پوشش بیمه ای از نیمه دوم دهه 1400 شاهد آمدن بسیاری از افراد کم درآمد و بی بضاعت برای دریافت خدمات پزشکی بود. ناباروری ما توانسته ایم از طریق دولت این کار را انجام دهیم بچه داشتن برای جستجو

روح الامین وی تصریح کرد: در راستای سیاست افزایش جمعیت و عرضه کنند نیروی کار مجهز و ارتقای مراقبت و مدیریت بهتر و توسعه بخش شاهد افزایش ظرفیت گیرنده و رضایت خاطر است. مندی او مریض بود.

دکمه بازگشت به بالا