اجرای طرح واکسیناسیون سرطان زنان/ راه اندازی سامانه مدیریت سرطان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران | سرطان

علی محرابی بهار در گفتگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به تعداد اندک سرطان های قابل پیشگیری با واکسن گفت: ارتباط مستقیم سرطان دهانه رحم با عفونت ویروسی ثابت شده است. پاپیلوم دارد و واکسن HPV از سرطان دهانه رحم یا از سرطان دهانه رحم جلوگیری کنید.

وی با بیان اینکه اجرای طرح واکسیناسیون سرطان است دهانه رحم این طرح ملی است، وی افزود: حمایت های خیریه از این طرح ملی شامل تبلیغات، آموزش و توجیه جامعه هدف است.

محرابی بهار گفت: طرح واکسیناسیون سرطان دهانه رحم در حال اجراست اما تا ریشه کنی این سرطان فاصله داریم.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون محدود به موارد است اما امیدواریم با آگاهی بخشی و آموزش، همه دختران و زنان در سنین باروری را تشویق به واکسیناسیون کنیم.

درخواست عمومی این موسسه خیریه کاهش عوامل خطر سرطان است

مدیر عامل شبکه خیرین سرطان با اشاره به طرح مجلس برای کاهش مالیات دخانیات گفت: ثابت شده است که مردم در اثر مصرف دخانیات به سرطان ریه مبتلا می شوند و کاهش مالیات اقدام موثری است. شتاب افزایش نرخ ابتلا به سرطان، بنابراین تلاش می کنیم با اقداماتی برای کاهش مصرف مواد دخانی در کشور، عوامل خطر مرتبط با سرطان ریه را کاهش دهیم.

وی افزود: آلودگی محیط زیست، آلودگی آب و نحوه تولید برخی از محصولات غذایی از جمله عواملی است که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و قانون گذاری برای یافتن راهکارهایی برای رفع این مشکلات یک درخواست جدی خیریه است.

دستیار برنامه کم اهمیت و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی حداکثر وی بیان کرد: این خیریه علاوه بر کمک به درمان بیماری و تشخیص زودهنگام، در حوزه پیشگیری از سرطان نیز ورود کرده است. به این معنا که و هنگام تعامل با نهادهای قانونگذاری، آنها سعی می کنند عوامل خطر محیطی را که باعث سرطان می شوند از محیط زندگی حذف کنند یا خطر را کاهش دهند.

مدیرعامل شبکه ملی خیرین سرطان با اشاره به برگزاری همایش ملی سرطان ششم و هفتم بهمن ماه با حضور بیش از 27 خیریه فعال در حوزه سرطان، افزود: شبکه ملی خیرین این مکان را صدای سرطان کرده است. بیماران و تکمیل قانون – قوانین حمایتی در خصوص بیماران سرطانی در نظام سلامت.

مدیریت بیماران سرطانی در یک سیستم یکپارچه

محرابی بهار از راه اندازی سامانه مدیریت جامع و بهینه بیماران سرطانی خبر داد و گفت: در این سامانه پرونده الکترونیک سلامت بیماران و کمک های هر خیر به بیماران ثبت می شود تا در کمترین زمان برای بیماران تعیین تکلیف شود. و نیازی به مراجعه مکرر نیست. به خیریه ندهید

وی افزود: نکته بعدی زنجیره مدیریت بیمار برای پرهیز از همپوشانی یا موازی کاری در امور خیریه است. به عنوان مثال، بیماران ممکن است در تامین هزینه های دارو و درمان دچار مشکل شوند، گاهی اوقات توانایی تامین این هزینه ها را داشته باشند، اما به دارو دسترسی نداشته باشند و در مواقعی نیاز به یک مرکز رادیوتراپی کامل برای رادیوتراپی دارند. مهرانه زنجان انکولوژی امام رضایی مشهد، بیمارستان امام حسن مجتبی، دزفول قسمتی از سه مرکز بسیار مهم رادیوتراپی در کشور وجود دارد که به این بیماران خدمات پشتیبانی ارائه می کنند.

به گفته مهرابی بهار، اسکان، تغذیه مناسب، توانبخشی، روانشناسی و مراقبت های حمایتی و تسکینی از دیگر نیازهای بیماران سرطانی است.

وی افزود: تلاش شبکه ملی خیرین سرطانی این است که با حمایت خیریه های مختلف به تمامی نیازهای بیماران سرطانی پاسخ دهد.

آمار سرطان مخصوص زنان، از جمله سرطان دهانه رحم (دهانه رحم) در مناطق مختلف ایران رو به افزایش است در حالی که این نوع سرطان با تزریق واکسن ویروسی می باشد پاپیلوم انسان ها را می توان کنترل و حذف کرد.

ویروس پاپیلوم انسان ها شایع ترین عامل عفونت های ویروسی در دستگاه تناسلی هستند که بیش از صد گونه از آن شناخته شده است. تظاهرات این عفونت ویروسی از عفونت بدون علامت تا ضایعات سرطانی متفاوت است.

دکمه بازگشت به بالا