مطالب میجیک

۴ طلای زنان ایران در مسابقات کاراته ناشنوایان جهان/ حضور سجادی در اختتامیه

در پایان رقابت‌های کاراته قهرمانی ناشنوایان جهان که در سالن هندبال برگزار شد، بانوان ناشنوایان ایران ۴ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز کسب کردند.

به گزارش میجیک، پایان مسابقات کاراته قهرمانی ناشنوایان جهان که از 30 آبان ماه در کشورمان برگزار می شد، امروز با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. روسیه و اوکراین به ترتیب دوم و سوم شدند.

نتایج نهایی مسابقات کاراته قهرمانی جهان به شرح زیر است.

در انفرادی مژده مردانی به مدال طلا دست یافت و ورزشکارانی از اوکراین و روسیه دوم و سوم شدند.

در تیم کاتا تیم ایران متشکل از: ناهید امیری، سمانه برجی و پروین یاره به مدال نقره دست یافت.

همچنین در وزن منهای 50 کیلوگرم؛ قاضی زکی زاده به مدال نقره دست یافت و ورزشکاران روسیه و اوکراین اول تا سوم شدند.

وزن کمتر از 55 کیلوگرم؛ زینب حسن پور به مدال برنز دست یافت و ورزشکاران شماره یک و دو شدند.

در وزن منهای 61 کیلوگرم؛ مهناز حسن زاده به مدال برنز دست یافت و ورزشکاران اوکراینی و یونانی اول و دوم شدند.

وزن کمتر از 68 کیلوگرم؛ سارا آدریا از ایران قهرمان، ورزشکار اوکراینی در جایگاه دوم و ورزشکاران ترکیه و روسیه در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در وزن مثبت 68 کیلوگرم؛ بیتا جواهری بر سکوی نخست ایستاد و ورزشکاران ترکیه و روسیه در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین در کومیته تیمی، تیم ایران در رقابت با اوکراین پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

به گزارش میجیک، مراسم اختتامیه مسابقات تکواندو و کاراته قهرمانی ناشنوایان جهان چهارشنبه 2 آذرماه با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در سالن هندبال برگزار شد.

همچنین در این مراسم غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری، مریم کاظمی پور سرپرست معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون کاراته نیز حضور داشتند. رئیس فدراسیون هندبال، مهران تیشه گران، رئیس فدراسیون ناشنوایان آسیا، تیمور غیاثی، مشاور ارشد رئیس فدراسیون ناشنوایان، غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی و محمد نصیری، پیشکسوت وزنه برداری ، نیز حضور داشتند.

مسعود رهنما سرمربی تیم ملی کاراته ناشنوایان پس از قهرمانی تیم کاراته در مسابقات جهانی گفت: امروز نتایج تیم کاراته ناشنوایان در مسابقات قهرمانی جهان تکرار نمی شود و در این مسابقات تیم ایران قهرمان شد. 7 طلا، 2 نقره و 9 مدال برنز. نتیجه بسیار خوبی برای تیم کاراته دختران و پسران ناشنوا بود.

وی افزود: در این مسابقات ورزشکاران خوبی از کشورهای اوکراین، روسیه و ترکیه حضور دارند که فرصت بسیار خوبی برای ارزیابی و شناخت حریفان خود برای المپیک ناشنوایان است.

رهنما با اشاره به عملکرد خوب بانوان در مسابقات جهانی افزود: در این مسابقات یک رقابت میلیمتری با حریفانی در روسیه و اوکراین داریم که اگر 3 کاراته کا به مدال طلا نرسند نمی توانند برنده شوند. قهرمان آسان است.”

مهران تیشه گران نیز در این مراسم گفت: با شرایط سختی که داریم و با حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانیم میزبان بزرگی برای مسابقات جهانی باشیم. “

وی با اشاره به میزبانی مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی جهان در سال آینده، افزود: با موفقیت های موفقیت آمیز میزبانی مسابقات جدید، مسابقات جهانی دوومیدانی نیز در اختیار ایران قرار گرفت که امیدواریم میزبان خوبی برای مسابقات باشد.

مسابقات جهانی تکواندو و کاراته ناشنوایان که از 21 آبان ماه با حضور 14 تیم خارجی در رشته تکواندو و 8 تیم خارجی در رشته کاراته در خانه تکواندو و سالن هندبال آغاز شده بود، امروز 3 آذرماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا