مطالب میجیک

۴۰ درصد طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت به زنان و دختران اختصاص دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، امیرحسین مدنی ، در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (د) وی گفت: “در خدمتكار شامل 40 درصد از كارآفرینان بنیاد بركت ، و 300،000 شغل در خانه های كوچك و خانه ها تا پایان سال 1999 ساخته شده است ، بیش از 120،000 شغل متعلق است.

وی بیان می کند: “خوب ، از 70،000 پروژه ایجاد مشاغل براساس جامعه برنامه ریزی شده برای امسال ، 28،000 شغل به زنان و دختران اختصاص می یابد كه 84000 فرصت شغلی برای آنها ایجاد می كند.”

به گفته مدیر عامل بنیاد برکت ، کل حجم سرمایه گذاری برای ایجاد شغل برای زنان تا پایان سال گذشته 36000 میلیارد ریال بوده است.

مدنی تاکید کرد: برای ایجاد 84 هزار شغل در دستور کار امسال ، وام 38 هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

وی همچنین در مورد مقوله های کاری ایجاد شده برای زنان و دختران توضیح می دهد: لباس ، صنایع دستی ، فرش ، محصولات گلخانه ای ، دام و خدمات بیشترین سهم را در این مشاغل به خود اختصاص داده اند.

مدیر بنیاد برکت در تشریح فصل و حضور زنان در بین مجریان بنیاد گفت: زنان و دختران 40 درصد از مجریان بنیاد را تشکیل می دهند و در حال حاضر 320 زن تسهیل گر در سراسر کشور مشغول به کار و خدمت به مستضعفان هستند.

مدنی تاکید کرد: مجریان در مناطق روستایی هستند و در سراسر کشور فاقد شناسایی زنان متقاضی شغل و تشکیل پرونده هستند. زن در پی بود صلاحیت های از نظر فنی ، وی برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک عامل تحویل داده شد.

مدنی با تأکید بر حمایت کامل بنیاد برکت از زنان و دختران گفت: قسمت اصلی حمایت ویژه بنیاد از بخشهای خاص جامعه و آسیب پذیرها از جمله زنان سرپرست خانوار است. کولبران، موتور مشعل سوخت، خانواده های زندانیان ، معلولین و خانواده های معلولین ، ارتش و خانواده های ترک تحصیل ، از جمله زنان و دختران جوان ، و حمایت و مساعدت ویژه.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: بنیاد در حال انجام یک رویداد ملی “بانو برکت” با هدف خود اشتغالی در زمینه مشاغل و خانه خانوادگی زنان است. طراحی مدل های بومی برای افزایش حضور زنان در اقتصاد خانواده و مشاغل خانگی ، افزایش مشارکت اقتصادی زنان ، تقویت شبکه اجتماعی کارآفرینان بنیاد برکت و نمایش پروژه های صنعت خلاق در تجارت زنان از اهداف این رویداد است.

مدنی با اصرار بر ایجاد مشاغل پایدار برای زنان و دختران ، گفت: “با طراحی و ساخت زنجیره تولید ، بنیاد برکت سعی در ایجاد مشاغل پایدار برای زنان کارآفرین دارد و تا زمانی که شغل پایدار و سودآور نباشد ، تسهیل کننده در کنار زن باقی می ماند. “

وی با اشاره به راه اندازی 70 هزار پروژه اشتغال زایی مبتنی بر جامعه در سال جاری گفت: “350 شهر و 12000 روستا شامل فعالیت های ایجاد پروژه بنیاد بركت است.”

در پایان مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: بنیاد برکت براساس منوی رهبر انقلاب و سیاست های ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با هدف محرومیت زدایی ، توانمند سازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی فرصت های شغلی را در مناطق محروم ایجاد می کند. در منطقه او یک هدف و فعالیت عمده بود.

دکمه بازگشت به بالا