مطالب میجیک

تفاهم‌نامه اشتغالزایی زنان زندانی استان تهران امضا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تفاهم نامه سه جانبه توانمندسازی و کارگری با حضور مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکزی، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، نمایندگان و مسئولان قضایی زندان های نسوان به امضا رسید.

انجمن حمایت از زندانیان با همکاری مدیریت زندان نسوان استان تهران و اداره کل امور بانوان استان تهران در جهت حمایت از زنان زندانی و تحکیم بنیان خانواده آنان و تلاش برای یافتن جایگزین مناسب برای حبس. شهرداری ها در خصوص آموزش و اشتغال مولد برای زندانیان واجد شرایط ممکن است به جای زندان در خارج از زندان، در صورت کار، محکوم شوند.

مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکزی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: یکی از نکات مهم این است که کسانی که به زندان می روند می توان با آموزش و توانمندسازی برای اصلاح و تربیت آنان توانمند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهارت آموزی به زندانیان منجر به کاهش جمعیت کیفری، استفاده از ظرفیت بالای شهرداری در آموزش و توانمندسازی می شود، با امضای این تفاهم نامه زنان زندانی واجد شرایط را شناسایی و به شهرداری معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به وضعیت خانواده زندانی و آسیب های ناشی از کار خارج از منزل برای همسر زندانی به ویژه فرزندانشان، انجمن تصمیم به امضای تفاهم نامه ای با شهرداری در خصوص «خانواده» زندانی گرفت. مشاغل خانگی. “

مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: با شهرداری تهران در مورد حمایت از اشتغال خانواده زندانیان صحبت کرده ایم و آماده کمک هستیم و باید چرخه کاملی را برای ایجاد اشتغال برای این خانواده ها فراهم کنیم، اما اکنون در حال انتخاب هستیم. برای کار زندانی». دوباره تمرکز می کنیم.

وی افزود: دولت آمادگی دارد فضا را برای آموزش های مورد نیاز در کار در منزل فراهم کند که در این راستا بیش از 60 مرکز کوثر در شهرداری وجود دارد که به آموزش خود مراقبتی، مشاوره، توانمندسازی و اشتغال می پردازند.

در پایان این تفاهم نامه به مدت یکسال امضا و مبادله شد.

دکمه بازگشت به بالا