اقتصادی

۱۳ برای اقتصاد هند خوش یمن شد

بر اساس نظرسنجی که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضا، با سریع‌ترین نرخ در ماه‌های اخیر افزایش یافته است، فعالیت خدمات هند در ماه آوریل با سریع‌ترین سرعت در نزدیک به 13 سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش میجیک، رشد بالای خدمات که حدود 60 درصد از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دهد، می تواند برای چشم انداز اقتصادی این کشور حداقل در کوتاه مدت دلگرم کننده باشد.

شاخص PMI خدمات S&P Global هند در ماه گذشته از 57.8 در ماه مارس به 62 رسید که بالاترین رقم از ژوئن 2010 و بالاتر از پیش بینی یک نظرسنجی رویترز بود. این رقم برای بیست و یکمین ماه متوالی از مرز 50 فراتر رفت که طولانی ترین دوره رشد از آگوست 2011 تاکنون است.

پولیانا دی لیما، معاون اقتصاد در S&P Global Market Intelligence گفت: «بخش خدمات هند در ماه آوریل عملکرد خوبی داشت. تقاضای بین‌المللی در کنار تقاضای قوی داخلی قوی بود و خوش‌بینی تجاری به بالاترین سطح خود از دسامبر رسیده است.

به گزارش رویترز، شاخص قیمت نهاده ها از کمترین میزان در 2.5 سال گذشته در ماه مارس به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید و شرکت ها هزینه های خود را با سریع ترین سرعت در سال جاری افزایش دادند. شاخص قیمت از 52.4 به 53.5 رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا