مطالب میجیک

گلایه زنان بسکتبال از تبعیض در مراسم اختتامیه لیگ/ وقتی عدالت رعایت نمی‌شود

بسکتبالیست های بانوان از اسپانسرهای فدراسیون انتقاد کردند که چرا در مراسم اختتامیه لیگ به تیم برتر زنان جایزه نمی دهند ، برخلاف مردان ، که به عنوان نمونه ای از تبعیض ذکر شد.

به گزارش میجیک ، زنان ورزشکار حتی پس از سال ها تلاش برای نشان دادن مهارت های خود در موقعیت هایی که مانند مردان نیست ، اغلب بزرگ و کوچک مورد تبعیض قرار می گیرند و طعم تلخی را تجربه می کنند. به نظر می رسد قبل از اینکه او و مرد نیز با او یکسان رفتار کنند هنوز راه های زیادی وجود دارد.

اخیراً ، اتفاقی رخ داده است که قهرمانان لیگ برتر بسکتبال مردان ، زنان بسکتبالیست را ناراحت کرده و واکنش نشان دادند. داستان از این قرار است که در مراسم اختتامیه لیگ برتر بسکتبال مردان ، به جز جام و مدال ، به سه تیم برتر جوایز اسپانسرهای فدراسیون اهدا می شد ، اما آنها به جز کاپ و مدال به زنان جایزه نمی دادند. این واکنش زنان بسکتبالیست را برانگیخت که آنها آن را نمونه ای از تبعیض علیه او می دانستند.

نازی طائرپور ، سرمربی تیم بانوان گروه بهمن ، که عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد ، در این باره به میجیک گفت: وقتی بازیکنان مسابقات قهرمانی مردان برنده جایزه را دیدند ، گفتند: “چرا چیزی دریافت نمی کنیم و چه تفاوتی بین ما و مردان وجود دارد؟” ظاهراً این به اسپانسر فدراسیون بستگی دارد و اگر افرادی باشند که بخواهند هدیه دهند ، او باید این کار را بکند. بازیکنان ما فکر می کنند این به این دلیل است که تبعیض وجود دارد و اگر حتی در مورد جایزه مشکلی نداشته باشد عصبانی هستند.

نظر من این است که هرکسی که می خواهد هدیه ای بدهد باید با میل خود هدیه بدهد. زن تبعیض و عصبانیت را در نظر می گیرد که هیچ پاداشی نخواهد داشت. سال گذشته نیز به ما جایزه داده شد. او به من کارت هدیه و عطر داد اما امسال آن را هدیه نداد.

وی افزود: سال گذشته به ما کارت هدیه و عطر دادند اما امسال فقط جام و مدال گرفتیم. البته مراسم اختتامیه با افراد خوب برگزار شد و به نظر می رسد یک مرد باشد ، اما بازیکنان وضعیت مشابه را می خواهند. درست است که اسپانسرها تمایزی بین زن و مرد قائل نیستند زیرا مسابقات ما مانند مردان پخش می شود و تبلیغات اسپانسر در زمین است. البته گروه بهمن جایزه خوبی می دهد اما این باشگاه ماست و با فدراسیون متفاوت است.

فریده شجاعی ، نایب رئیس فدراسیون زنان نیز در این باره به میجیک گفت: قبل از مراسم اختتامیه زنان ، ما جوایز تیم های اول تا سوم را می گیریم. او قرار بود تا آخرین روز به او هدیه دهد. ما حتی گفتیم که به بازیکنان جوایزی تعلق می گیرد ، اما در روز پایانی دانستیم که آنها چیزی نمی دهند و کاری نمی توان انجام داد. فقط یک جایزه کوچک به 12 بازیکن تیم ملی که سومین برنده بازی های غرب آسیا بودند ، اهدا شد و کمیته ملی المپیک به آن بازیکنان جایزه داد اما هیچ کدام به تیم های لیگ اهدا نشد.

وی افزود: اهدای جوایز در چارچوب وظایفی که فدراسیون و اسپانسرها باید انجام دهند وجود ندارد ، اما من نمی دانم چرا عدالت جنسیتی رعایت نمی شود. من هم از این موضوع عصبانی و عصبانی هستم. بازیکنان حق دارند عصبانی شوند زیرا آنها در طول یک فصل بسیار سخت کار کردند. خوبی این است که برای روز اختتامیه مسابقه حقوق بگیریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا