اقتصادی

گرما در سومین اقتصاد بزرگ آسیا عامل مردودی نشد

بررسی‌های تجاری نشان می‌دهند که رشد تولید هند در ماه می به پایین‌ترین حد در سه ماه گذشته کاهش یافت، زیرا موج گرما باعث شد برخی شرکت‌ها ساعات کاری خود را کاهش دهند، اما بر اساس بررسی‌های تجاری، فعالیت کارخانه‌ها در مجموع قوی باقی ماند که با فروش بین‌المللی قوی تقویت شد.

به گزارش میجیک، سومین اقتصاد بزرگ آسیا اغلب در ماه می دمای بالایی را تجربه می کند و ماه گذشته در برخی مناطق شمالی و غربی به بیش از 50 درجه سانتی گراد (122 درجه فارنهایت) رسید.

PMI نهایی تولید هند که توسط S&P Global گردآوری شده است، در ماه می از 58.8 در آوریل به 57.5 کاهش یافت که کمتر از برآورد اولیه 58.4 بود. با این حال، این شاخص بالاتر از میانگین بلندمدت خود باقی مانده و نزدیک به سه سال است که بالای 50 بوده است.

بخش تولید در ماه مه در قلمرو توسعه باقی ماند، اگرچه سرعت توسعه کاهش یافت و منجر به افزایش کمتری در سفارشات جدید و تولید شد. در مقابل، سفارشات صادراتی جدید با سریع ترین سرعت در بیش از 13 سال گذشته افزایش یافت که ناشی از تقاضای قوی بود.

داده های دولتی نشان می دهد که اقتصاد هند در سه ماهه ژانویه تا مارس 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و اقتصاددانان انتظار دارند که این حرکت در سال جاری همچنان قوی باقی بماند. نرخ رشد بالاتر از 6.7 درصدی بود که در نظرسنجی رویترز انتظار می رفت.

فروش بین المللی با قوی ترین نرخ در بیش از 13 سال گذشته افزایش یافت و رکورد سفارش صادرات فعلی را به 26 ماه افزایش داد. این شرکت بالاترین سطح احساسات مثبت را در بیش از 9 سال نشان داد و انتظار می‌رود تقاضا همچنان بالا باشد. تقاضای قوی همچنین منجر به افزایش قیمت نهاده ها و زیرشاخص های تولید شد.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تورم در هند از سپتامبر 2023 در محدوده هدف 2 تا 6 درصدی بانک مرکزی هند باقی ماند و انتظار می‌رود تا پایان سال مالی 2025-2026 زیر 5 درصد باقی بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا