کنش اجتماعی در شهر تهران با پروژه ریحان شهر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تهران

کنش اجتماعی در شهر تهران با پروژه ریحان‌شهر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین نشست رسمی افتتاحیه چهارمین دوره رویداد ریحان شهر با حضور مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران برگزار شد.

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان و خانواده شهرداری تهران با بیان اینکه مراسم ریحان شهر در اواخر سال 1400 برگزار شد گفت: پروژه های مشارکتی و آن هایی که با جلب مشارکت شهروندان انجام می شود کم نداریم. و مردمی شدن بیش از 20 سال است که فعالیت در کشور و شهر تهران شکل گرفته است.

وی بیان کرد: طرح ریحان شهر شکل گیری جریان مشارکت و کنش اجتماعی در شهر تهران با چند نکته است. ظریف تر متناسب با موقعیت محلی است.

اردبیلی با تایید اینکه دبیرخانه رویداد ریحانشهر در دوره اول تقریبا 197 ایده اولیه را دریافت کرد تصریح کرد: از این 197 طرح 58 طرح مهم شد و مقرر شد فعالیت خود را آغاز کنند. در جلسه بررسی و داوری با 19 طرح از 58 طرح موافقت کردیم و از اجرای طرح های مورد توافق حمایت کردیم. در فاز دوم ریحان شهر 148 طرح دریافت کردیم که 40 طرح توسط هیئت داوران انتخاب و مورد حمایت قرار گرفت.

وی افزود: اردیبهشت امسال جلسات بررسی برگزار شد و 275 طرح به دست ما رسید. در طراحی سیستم ارزیابی غربالگری با کمک راهرو اجرا در سطح منطقه و مدیران بانوان و خانواده و … انجام شد و در نهایت 185 طرح از این تعداد توسط دانشکده برای حمایت از آنها به مرحله بررسی نهایی رسید. در نهایت 147 طرح برای اجرا در سال جاری تهیه شد.

وی ادامه داد: همه ما می خواهیم بتوانیم الگوی اصیل کنش اجتماعی پیرامون مشکلات و نیازهای واقعی زنان در شهر باشیم.

مریم اردبیلی گفت: در مرحله سوم رویداد ریحانشهر 47 مدل طرح ریحان شهر با 47 رویکرد و راهکار مختلف در نقاط مختلف شهر تکمیل و محقق شده است. نزدیک به 8850 فعال میدانی در 47 پروژه برای تحقق این پروژه تلاش و تلاش کردند. این یک افتخار است.

وی تاکید کرد: در فضای جهانی پر از آشفتگی و هرج و مرج نقاط آرام و لنگرهای آرام ما نقطه مشارکت مردم است.

اردبیلی همچنین گفت: شاید تحقق بیش از 70 تا 80 درصدی برنامه های ریحان شهر; با توجه به اینکه هم ارزشمند و هم اصیل هستند تمام نشده و فاز بعدی طرح توسعه آغاز می شود.

وی بیان کرد: امیدوارم روزی در هر خیابان مجموعه و… طرحی مانند ریهان شهر اجرا شود و شاهد باشیم که این شهر پر از نقاط روشن و امیدوارکننده برای آینده است.

مدیرکل امور بانوان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان شهرداری تهران ایجاد بستر تسهیل و هموارسازی این مسیر برای شما در بالاترین سطح است.

دکمه بازگشت به بالا