مطالب میجیک

کتاب «همسران زمینی و سرداران آسمانی» منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب همسران زمینی و سردار آسمانی (رفتار سردار شهید دفاع مقدس در خانواده) اثر رضا آبیار توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات اداره تبلیغات اسلامی تهیه و به تازگی توسط موسسه باغ کتاب منتشر شده است. . در صفحه 108. است.

ستارگان سبک زندگی شهدا همچنان در آسمان زندگی های بسیاری می درخشند و با این ستاره ها به آرامش راه می یابند. این لحظات کوتاه اما با کیفیت در حضور شهدا در خانواده بهترین الگوهای رفتاری را برای جامعه امروزی معرفی می کند.

این کتاب اکنون حاوی شیوه ای از زندگی مشترک از سردار شهدای هشت سال دفاع مقدس است که در گفتار و عمل به حریم خانواده نگاه می کند.

این مجموعه توحید محوری، ولایت مداری، معاد، پرهیز از گناه و تقوا، سازگاری و مدارا با همسر، گذشت از خطای همسر، ابراز محبت به همسر، هدیه دادن به همسر، کمک به همسر در انجام امور منزل، شکرگزاری. و قدردانی از همسر، احترام به همسر، بهانه ندادن زندگی و همچنین قدردانی از همسر شایسته که در کلام و سیره سربازان شهید منعکس است، درس زندگی شایسته خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که نویسنده این موضوعات را آن‌گونه که در آیات و روایات مستند می‌شود به خاطرات خوش و علاقه‌ی انسانی مزین می‌کند و جلوه‌های دلنشین زندگی بهشتی را به تصویر می‌کشد تا پیام به جان و دل می‌رسد. زمان و تاثیر ماندگاری داشته باشد.

نویسنده در مقدمه کتاب پیشرو می نویسد: مقاله حاضر با هدف تبیین و ترویج سیره عملی شهدا به عنوان الگویی موثر برای خانواده های معاصر تنظیم شده است و می تواند زوج های جوان را از مهارت های ازدواج موفق آگاه سازد.

در این بخش از کتاب می خوانیم:

* در کارهای خانه به شوهرتان کمک کنید

همسر شهید محمدابراهیم همت، کمک و همکاری شهید در امور منزل را اخلاق نیکویی دانست که ماندگار شد و گفت: نزدیک عملیات خیبر بود. زمستان بود و ما در اسلام آباد غرب بودیم. در راه خانه، چشمان قرمز خسته اش نشان می داد که چند شب است نخوابیده است. می خواستم غذا درست کنم، اما او اجازه نداد. دستم را گرفت و روی زمین گذاشت و گفت: امشب نوبت من است که از شرمندگی تو خلاص شوم، گفتم: اما بعد از این همه مدت، تو خسته و فرسوده شدی… نگذاشت تمام کنم سفره خودش را دور انداخت. غذا را بیرون آورد و آورد. با صبر و حوصله غذای مهدی را خورد و سفره او را چید. چای آورد و گفت بیا بخور.

* به شریک زندگی خود ابراز عشق کنید

شهید منوچهر مدق «مسئول پشتیبانی از لشکر 27 محمد رسول الله (ص)» در قالب سخنرانی علاقه خود را به همسرش بیان کرد. همسرش گفت: منوچهر از من و زندگی من خیلی راضی است، با رفتار و کلام با من صحبت می کرد: “فرشته! هیچکس در این دنیا بهتر از تو نیست.” من می خواهم این عشق را به عشق بیاورم. خدایا چند ترکش نزدیک قلب منوچهر هست که بیرون نمی آید، وقتی به ترکش های دلش حسادت می کنم و می گویم ای کاش من جای آن ترکش ها بودم، می گفت: این کنار قلب من است؛ “تو توی قلبمی.”

دکمه بازگشت به بالا