کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: فکر می‌کردند با اختلاف زیاد می‌بازیم

تیم ملی فوتبال | فوتبال

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان: فکر می‌کردند با اختلاف زیاد می‌بازیم

زهرا قنبری گفت: با توجه به وضعیت تیم ملی در مرحله اول انتخابی المپیک، برخی تصور می کردند با گلزنی زیاد نتیجه را به دست میانمار می دهند و به دور دوم مسابقات نمی رسند.

به گزارش میجیک، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در چارچوب رقابت های انتخابی المپیک 2024 پاریس در دو دیدار مقابل میانمار به میدان رفت و با برتری یک بر صفر در بازی اول و تساوی یک بر یک در بازی دوم راهی مرحله دوم شد. . از مسابقه

زهرا قنبری، کاپیتان این تیم درباره عملکرد ایران در مرحله اول مقدماتی المپیک پاریس به میجیک گفت: این دو دیدار از نظر فنی و شرایط آب و هوایی برای ما سخت است زیرا دو اردو داریم و پس از آن وارد مسابقه می شویم. در جایی که دشمن رتبه دارد از ما بالاتر است و تیم یکدستی دارد. سخت بود اما خدا را شکر بچه ها باعث شدند با اشتیاق به قله های گروه صعود کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه شرایط فیزیکی و فنی مناسبی نداریم، بازیکنان در حال استراحت هستند و دو اردو برای آماده سازی داریم، اما تمام تلاش خود را می کنیم، می جنگیم و همه چیز را برای صعود به گروه می دهیم. فکر می کنم بچه ها کار ارزشمند و خوبی انجام می دهند.

کاپیتان تیم ملی فوتبال درباره مرحله دوم انتخابی المپیک که در مهرماه 2023 (8 آنلاین تا 8 آبان 1402) برگزار می شود، گفت: مرحله دوم سخت تر از مرحله اول است زیرا با حضور برگزار می شود. از تیم های بزرگ آسیایی همچنین به جمع 12 تیم برتر آسیا صعود کرده ایم. ما همیشه کار بسیار سختی داریم و باید رقابت را جدی‌تر بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می کند تیم در دور دوم شانس صعود دارد، گفت: خیلی ها فکر نمی کردند از دور اول صعود کنیم و فکر می کردند با تعداد گل های بالا شکست می خوریم. هیچ کس آن را باور نمی کرد، اما بچه ها کار بزرگی انجام دادند و ما یک نمایش عالی به نمایش گذاشتیم. اگر در نیمه دوم خیلی تلاش کنیم، برنامه ریزی و حمایت خوبی داشته باشیم، هیچ چیز دور از دسترس نیست.

قنبری آب و هوای کشور را یکی از مشکلات تیم ملی در اردوی میانمار دانست و گفت: هوا بسیار گرم و مرطوب است. برای ما سخت‌تر بود، چون در هوای سرد تهران را به مقصد میانمار ترک کرده بودیم.

وی در ادامه به اردوی کوتاه مدت تیم ملی که به میانمار اعزام می شود اشاره کرد و تصریح کرد: از نظر آمادگی جسمانی به حد ایده آل نرسیده ایم زیرا همه بعد از لیگ استراحت کرده اند و با دو اردو اعزام می شویم. ما وقت نداریم خودمان را به شرایط ایده آل برسانیم و تحت فشار بدنی هستیم، اما بچه ها این کمبود را جبران می کنند. برای بالا رفتن با احتیاط دروازه را نگهبانی کردیم.

قنبری به فشارهایی که به عنوان کاپیتان تیم ملی در دو بازی مقابل میانمار داشت اشاره کرد و گفت: مسئولیت من در مسابقات و مسابقات بسیار زیاد است. فشار زیادی روی من است و همه از من انتظار دارند که در زمین تیم را مدیریت کنم چون وقتی وارد زمین می شوم همه چیز از دسترس کادرفنی و مربیان خارج است. من مسئولیت های زیادی دارم و سعی می کنم به عنوان کاپیتان تیم را مدیریت کنم تا از این فشار و شرایط سخت عبور کنم و همه را خوشحال کنم.

وی درباره برنامه مورد نیاز تیم ملی تا مرحله دوم انتخابی المپیک گفت: نباید دوباره اردو تعطیل شود. از طرفی باید بازی های دوستانه داشته باشیم تا کمبودهای خود را جبران کنیم و نقاط قوت خود را تقویت کنیم. اگر بازیکنان را به شرایط ایده آل برسانیم و برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، چیزی از بازیکنان و کادرفنی دور نیست. در بازی با میانمار شاید از نظر بدنی شکست خورده باشیم اما کیفیت فنی بالاتری داریم و اگر در نیمه دوم حمایت شویم ظاهر بهتری پیدا می کنیم و شاید غافلگیرکننده مسابقات باشیم.

قنبری در پایان گفت: امیدوارم آقای تاج و ممبینی باز هم از ما حمایت کنند چرا که قول دادند در تمرینات ما را حمایت کنند و در چند ماه مانده به دور دوم شرایطی را برای ما فراهم کنند تا می تواند به شاد کردن مردم ادامه دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا