کاوه موسوی: می‌گفتند پرتاب چکش برای بانوان خوب نیست

کاوه موسوی: می‌گفتند پرتاب چکش برای بانوان خوب نیست

قهرمان اسبق چکش مردان ایران پس از شکستن رکورد این دانش آموز در مسابقات قهرمانی باشگاه های بانوان گفت: پرتاب چکش تا 6-7 سال پیش در دسته بانوان فعال نبود و او گفت این برای او خوب نیست.

به گزارش میجیک ، باشگاه های قهرمانی کشور از سوی زنان 20 و 20 شهریور برگزار شد و سرانجام رکورد ملی و باشگاهی شکسته شد. ریحانه آرانی هنگام پرتاب چکش ، رکورد باشگاهی ملی و 15/57 را با نام خود ثبت کرد.

کاوه موسوی ، قهرمان اسبق پرتاب چکش و مربی این ورزشکار در مصاحبه با میجیک ، انگیزه فزاینده ورزشکاران را نشان داد: من به عنوان یک ورزشکار و مربی کار کرده ام. از طرف دیگر ، باشگاه های خوبی درگیر شدند ، دوومیدانی به دلیل ناامیدی و عدم اطمینان ظهور کرد و احترام من بیشتر شد.

وی در مورد وضعیت این خانم ورزشکار گفت: “او در هر سه مسابقه ای كه امسال برگزار شد ركورد می زند ؛ در نیزه ركورد زدن ، پرتاب دیسك ، پرتاب چكش و سایر مسابقات وجود دارد و این بدان معنی است كه بخشی از زن هنگام تفكر به نقطه می رسد. ورزشکاران و مربیان حرفه ای پاسخ داده اند. یکی از دلایل این افزایش کسانی هستند که چندین سال سخت کار می کنند ، رکود و هزینه های دولت برای کار با یک مربی خارجی ، اکنون راه را برای ورزشکارانی که تجربه کار دارند باز کرده است. در ابتدا ، ما نمی توانستیم وارد قسمت زنان شد ، اما اکنون بسیاری از ورزشکاران خوب و قدیمی مربیان زن هستند و می توانند به خوبی کار کنند.

چکش گفت: “چکش را در این قسمت از زن که تا 6-7 سال پیش فعال است پرتاب کنید ، و گفت برای او خوب نیست ، اما بعد از اولین مسابقه خانم ابراهیمی پریناز در این رده ، با یک فدراسیون تدریجی ،” گفت: صدور مجوز برای اجرای چکش باله مسابقه و مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی. این ولایت نیز بتدریج در این بخش فعال شده و نتایج قابل قبولی را بدست می آورد که باعث افزایش تعداد و رقابت زنان می شود.

وی افزود: فقط ارومیه می تواند چکش بکشد البته سایر استانها نیز فعال هستند اما مانند ارومیه نیستند. از طرف دیگر ، رکورد چکش خیلی کم است ، اما رکورد فعلی (15/57) قابل قبول است. اگر اینگونه ادامه یابد و با حمایت مسئولان ، رقابت سالم بین زهرا عرب رستمی و ریحانه آرانی برای ادامه رکوردشکنی و رسیدن به 62 متر ایجاد شود ، وی می تواند در آسیا به مدال برسد. از آنجا که هنوز جوان است ، حداکثر 10 نفر دیگر می توانند برای ایران مدال کسب کنند و ما امیدواریم که از شماره دو به شماره چهار برسیم.

سرانجام موسوی گفت: “من می خواهم از رئیس فدراسیون ، پدرم و آقای پورایراندوست (مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی) تشکر کنم. تأکید کرد که آنها باید به استان بیایند و از تخصص ما استفاده کنند.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا