مطالب میجیک

کاهش ۲۰ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در مصاحبه با آنلاین ، مجید عبداللهی تشریح می کند که در گذشته و تاسوعای عاشورای حسینی امسال ، 2 هزار و 90 نفر وجود دارند که هر دو مرکز اهدای خون فعال در شهر مقدس مشهد را به اشتراک می گذارند ، هزار و 708 نفر موفق به اهدا خون می شوند. ، گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ، در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ، تعداد داوطلبان 24 درصد و تعداد اهدا کنندگان خون حدود 20 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ، دو مرکز اهدای خون در مشهد مقدس از جمله مرکز اهدای خون ثامن در جوار حرم رضوی و پایگاه مرکز رفاه دانشگاه علوم پزشکی ، در مجموع دو مرکز اکنون ، 21 درصد اهدا کنندگان خون به عنوان زنان ، 21 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

عبداللهی اظهار داشت: اهدای خون به زنان واجد شرایط خطری ندارد ، بنابراین از همه بانوان استان دعوت می شود تا بازدید خود از پایگاه را افزایش دهند و سایر زنان را به انجام کارهای خیر در طول سال دعوت کنند و در ایجاد این فرهنگ نقش موثری داشته باشند. اقدامات بهتری انجام دهید و فرآورده های خونی مورد نیاز جامعه را تأمین كنید.

وی افزود: اکنون 852 اهداکننده خون اهداکننده ثابت هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است.

عبداللهی ضمن تشکر از جامعه برای این تلاش بشردوستانه و نشاط ، همچنین از کمبودها و محدودیتهای موجود در منابع مختلف که مدتها منتظر داوطلبان بوده اند و یا عدم اهدای خون عذرخواهی کرده اند ، اظهار داشت: فرآورده های خونی ، نیاز مستمر به محصولات خون و نیاز به زائران اهدای خون مداوم و پلکان سلطنتی کاخ حضرت رضا (آمریکا) اهدای خون را در معرض رویدادهای مختلف مذهبی ، ملی و ویژه قرار نمی دهد.

دکمه بازگشت به بالا