مطالب عمومی

کاربرد شیشه‌های دو جداره در یخچال‌های صنعتی

امروزه استفاده از در نمای ساختمان و همچنین المان های بسیار رواج دارد و به خوبی نظر معماران و طراحان ساختمان را به خود جلب کرده است. شیشه ها علاوه بر این که سبب روشنایی فضا و وارد شدن نور به محیط می شوند، می توانند سبب ارتباط بصری افراد با بیرون از ساختمان یا فضای داخلی شوند. شیشه های دو جداره در رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند. رنگ دودی از جمله پرطرفدارترین رنگ شیشه دوجداره محسوب می شود. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از به بررسی جامعی در مورد شیشه های دو جداره و ویژگی های منحصربفرد این محصول می پردازیم. با ما همراه باشید. شیشه دوجداره چگونه تولید می شود؟ در ساخت شیشه های دو جداره، معمولا دو بر روی یکدیگر قرار می گیرد

برای تولید این محصول در ابتدا باید شیشه ها را با اندازه یکسانی برش داد. اگر شیشه ها کاملا یکسان و دقیقا منطبق بر هم نباشند، هنگام نصب در داخل فریم، به طور کامل در داخل پنجره قرار نمی گیرند. پس از اینکه شیشه ها دقیق برش خورد، اسپیسرهایی با ضخامت مناسب را برش می دهند. ضخامت این اسپیسرها به اندازه شیشه هایی بستگی دارد که برش می دهند. در مرحله بعدی، به درون اسپیسر مواد ضد رطوبت را تزریق می کنند. حدود 70 درصد اسپیسرها باید با این مواد ضد رطوبتی ترکیب شوند. در پایان، اسپیسرها را بین دو شیشه قرار می دهند و گاز آرگون را از طریق دستگاهی در محفظه بین دو شیشه تزریق می کنند. حال، با چسب های مخصوص، شیشه های دو جداره را کاملا دورگیری می کنند.

انواع شیشه دو جداره شیشه دو جداره ساده شیشه دو جداره ساده از دو شیشه فلوت ساده و شفاف تشکیل می شود و هیچ گونه عملیات اضافی اعم از لمینت، طرح، نقش و رنگی بر روی آن اعمال نمی شود. این محصول ساده ترین و ارزان قیمت ترین نوع شیشه دو جداره محسوب می شود و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. شیشه دو جداره سکوریت در پروژه هایی که نیاز به استفاده از شیشه های بزرگ می باشد، بهتر است از شیشه های دو جداره سکوریت استفاده کنید.

سکوریت کردن شیشه ها سبب می شود تا شیشه دو جداره در برابر ضربه و فشار مقاومت بسیار زیادی پیدا کند. مهم ترین ویژگی ، نشکن بودن آن ها می باشد البته به این معنا نیست که این شیشه ها هیچ گاه نمی شکنند. شیشه های سکوریت حتی اگر هم بشکنند، خرده شیشه های آن پخش نمی شود و تنها به صورت ترک خوردگی در جای خود باقی می مانند. شیشه دو جداره سند بلاست سند بلاست ها، مات و مدرن هستند و بهترین جایگزین برای شیشه های مات قدیمی محسوب می شوند. برای مات کردن شیشه های دو جداره سند بلاست، از ساینده های معدنی مثل شن و ماسه استفاده می کنند.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی: استحکام، راحتی، فناوری!

برای نگه­داری از مواد غذایی تازه و سالم، یخچال‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از یخچال و فریزر خانگی گرفته تا نمونه‌های کارگاهی و فروشگاهی، همگی برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌­اند.

برای نگه­داری از مواد غذایی تازه و سالم، یخچال‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از یخچال و فریزر خانگی گرفته تا نمونه‌های کارگاهی و فروشگاهی، همگی برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌­اند. طیف وسیعی از این محصولات در انواع مختلف چه صنعتی، نیمه صنعتی و معمولی، سال‌هاست با هدف نگه­داری از مواد خوراکی و حفظ طراوت و سلامت آن­‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

عملکرد این یخچال‌ها به‌­صورتی است که سرما توسط موتور و فعالیت کمپرسور، تولید می‌­شود و حفظ آن، به عهده بخش‌های دیگر یخچال شامل، بدنه و درب‌­ها‌ است.

اینجاست که اهمیت به‌­کارگیری از شیشه‌های دو جداره در یخچال‌های صنعتی، به­خوبی قابل لمس می‌­شود. ترکیبات موجود در این شیشه‌ها، به‌گونه­ای است که از عبور سرما از درب­‌های یخچال، ممانعت می‌­کند و سرمای تولید شده را حتی‌­الامکان در فضای داخلی یخچال، محفوظ می­‌دارد.

شیشه دوجداره در یخچال صنعتی : تحولی بزرگ در صنایع یخچال‌سازی!

هر یک از ما شیشه‌های دوجداره را دیده­‌ایم، یا حداقل نامشان را شنیده­ایم. مطمئناً با نمونه‌هایی کاربردی از این نوع شیشه در لوازم و صنایع مختلف روب‌ه­رو شده‌ایم. اما طبیعی است که کمتر به تکنولوژی ساخت و اهمیت­های کاربردی آن­‌ها توجه کرده باشیم!

ما بیشترین کاربری این نوع شیشه‌ها را اغلب در پنجره‌های دوجداره عایق هوا و صدا دیده­‌ایم. ابزاری که امروزه در حجم قابل توجهی در منازل و به‌خصوص آپارتمان‌ها، دیده می‌شود.

کاربرد و مزایای شیشه دوجداره در یخچال صنعتی!

اولین ذهنیتی که با شنیدن نام شیشه‌های دو جداره به ذهن ما می­‌رسد، نبود صداهای مزاحم و آلاینده‌های صوتی است که پنجره‌هایی با شیشه‌های دو جداره این سکوت و آرامش را برای ما فراهم می­‌سازند.

اما این شیشه‌ها، تنها عایق امواج صوت نیستند.آن­‌ها به­خوبی، مانع عبور مواردی دیگر از قبیل هوای سرد و گرم نیز می‌شوند. همان قابلیتی که در یخچال‌های صنعتی با شیشه‌های دو جداره بیشترین کاربرد را دارد.

در تولید این نوع شیشه‌ها، گاز بی‌ اثر آرگون را در لایه­‌ی میانی دو جدار تشکیل دهنده شیشه ، قرار می­دهند. این گاز بی‌بو و بی‌مزه، دارای واکنش مقاومتی بسیار بالا در مقابل گرما است و هیچ تأثیری بر روی مواد غذایی داخل یخچال نمی­گذارد. این مورد، ایجاد سرما و حفظ دمای پایین را در داخل محیط یخچال آسان می‌کند.

نکته جالب توجه اینجاست که گاز آرگون به‌ راحتی و با قیمتی بسیار مناسب، قابل تهیه و در دسترس است.

در ساختار این شیشه‌های دوجداره، این گاز به­‌وسیله­ی دستگاه‌­های تزریق مخصوص این کار، وارد فضای میانی شیشه‌ها می‌شود. سپس با اسنفاده از چسب مخصوصی با نام پلی سولفاید، شیشه‌ها به یکدیگر متصل و درزگیری می‌شوند.

فاصله بین این دو لایه شیشه باید کاملاً هم اندازه و به­شکل موازی در مقابل یکدیگر باشد. این کار توسط اسپیسر و به‌طور سرتاسری در اطراف شیشه انجام می‌شود.

شیشه‌هایی که در تولید شیشه‌های دوجداره مصرف می‌شوند، اغلب از نوع لمینت، خام و یا سکوریت انتخاب می‌شوند.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت یخچال شیرینی فروشی شامل یخچال شو کیک ، یخچال ایستاده دکوری، انواع ویترین شیرینی و کیک و نان می توانید با تیم خبره ایران استیل کلد تماس حاصل فرمایید و از نظرات مسئولان فروش بهره بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا