اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیک

کاربرد سیستم صوتی هوشمند

سیستم صوتی هوشمند خانگی به تجهیزاتی همچون پلیر، آمپلی فایر و بلندگو گفته می شود که بصورت یکپارچه در ساختمان ها برای پخش موزیک و صدا به صورت یکنواخت و با کیفیت بالا نصب می شوند. سیستم صوتی هوشمند در کارخانجات و فروشگاه ها نیز کاربرد دارد و همگی دارای قابلیت بلوتوث نیز می باشند.

 انواع سیستم هوشمند صوتی

  • سیستم صوتی هوشمند دیواری
  • سیستم صوتی هوشمند مخفی

مشخصات فنی سیستم صوتی هوشمند

مدل های مختلف سیستم صوتی هوشمند با توجه به محل نصب اجزای مختلف آنها از جمله پلیر و بلندگو در نام های مختلفی ارائه می شوند بطور مثال پلیرها بصورت مخفی یا دیواری و بلندگو ها بصورت سقفی، توکار یا روکار نصب شوند که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم:

پلیر سیستم صوتی هوشمند

پلیر در سیستم صوتی هوشمند با توجه به درخواست کاربر و یا معماری محیط مورد نظر ممکن است بصورت مخفی و دیواری ارائه شود. لازم به ذکر است سیستم های صوتی هوشمند با پلیر مخفی و به سیستم های صوتی با پلیر دیواری با نام سیستم صوتی هوشمند مخفی و سیستم صوتی هوشمند دیواری نیز شناخته می شوند.

بهترین سیستم صوتی سقفی خانگی | دستگاههای صوتی که برای پخش صدا و موسیقی وصل شده اند

سیستم صوتی هوشمند مخفی

برخی از پلیرها به صورت مخفی داخل تابلو نصب می شوند که به آنها سیستم صوتی هوشمند مخفی می گویند، این سیستم ها تمام امکانات پلیر های دیواری را دارند با این تفاوت که در پلیر مخفی کنترل صرفا از طریق نرم افزار هوشمند که بر روی گوشی موبایل یا تبلت نصب شده است انجام می شود علاوه بر موارد گفته شده سیستم صوتی هوشمند مخفی به کاربر اجازه برنامه ریزی و زمان بندی را نیز می دهد.

بلندگو سیستم صوتی هوشمند

بلندگوها تجهیزات پخش صدا هستند و بسته به نوع و توان خروجی تقسیم بندی شده و با توجه به آن میزان صدا و کیفیت پخش صدای متفاوتی را ارائه می دهند. سیستم های صوتی هوشمند با توجه به نحوه قرارگیری بلندگو به صورت زیر ارائه می شوند.

  • سیستم صوتی هوشمند روکار: بلندگو بصورت روکار بطور مثال بر روی دیوار نصب می شود.
  • سیستم صوتی هوشمند توکار: بلندگو بصورت توکار در سقف یا مکان های دیگر نصب می شود که معمولا اگر در سقف باشد به آن سیستم صوتی هوشمند سقفی می گویند.

آمپلی فایر سیستم صوتی هوشمند

آمپلی فایرها یک واسط سیستم صوتی هستند که وظیفه اصلی آنها تقویت صدا می باشد و تعداد خروجی های متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می دهند به همین دلیل در هر سیستم بسته به تعداد بلندگوها آمپلی فایر با مشخصات متفاوت استفاده می شود.

نکات خرید سیستم صوتی هوشمند

  • برای سفارش سیستم صوتی هوشمند باید با توجه به تعداد فضاهای مورد نیاز تعداد بلندگوها و توان آنها را تعیین کنید سپس با توجه به تعداد بلندگوها و میزان قدرت و کیفیت صدای آنها، آمپلی فایر مناسب را انتخاب کنید. البته در این بین باید به انتخاب پلیر مناسب نیز توجه نمود.
  • بهتر است برای طراحی سیستم صوتی ساختمان و نصب سیستم صوتی در سقف خانه و مکان های دیگر در زمان ساخت ساختمان، بستر و سیم کشی های لازم انجام شود یک رشته کابل صدا یا کواکسیال از پلیر به آمپلی فایر و از هر کدام از بلندگوها دو رشته کابل صدا با سطح مقطع مناسب به آمپلی فایر باید کشیده شود. اما در صورتی که بستر سازی مناسب انجام نشده باشد باید پیش از اجرای سیستم صوتی هوشمند توکار این موضوع را با کارشناسان مربوطه مطرح نمایید.
  • در زمان خرید به این نکته توجه کنید برخی اسامی یکسان با توجه به محل نصب اجزای مختلف برای سیستم صوتی هوشمند استفاده می شوند بطور مثال در سیستم صوتی هوشمند دیواری مشخص نیست منظور از دیواری، نصب بلندگوها بصورت دیواری است یا پلیرها. البته این امکان نیز وجود دارد هر دو مورد نیز برای یک سیستم صادق باشند به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید به تمامی مشخصات دستگاه توجه نمایید.

کاربرد سیستم صوتی هوشمند

  • سیستم های صوتی هوشمند این امکان را فراهم می کنند که در زمان دلخواه موزیک مورد نظرتان پخش گردد. سیستم های صوتی هوشمند عموما سناریو پذیر هستند و می توانند در موقعیت های مختلف و زمان های از پیش تعریف شده موسیقی های مورد نظرتان را پخش کنند در حال حاضر پخش موسیقی نه تنها برای انسان ها بلکه در صنعت پرورش حیوانات و برای بالا بردن بهره وری آنها نیز توصیه شده است.
  • با استفاده از سیستم های صوتی هوشمند می توان صدای هر کدام از فضاها را به صورت مجزا کم و زیاد کرد یا به صورت پخش اتوماتیک تنظیم کرد که با ورود به هر فضا تا زمان حضور موسیقی پخش گردد و در صورت خروج از آن فضا موسیقی نیز قطع گردد.
  • سیستم صوتی هوشمند سرویس بهداشتی یک دیگر از کاربرد های سیستم صوتی هوشمند است. به ویژه در رستوران ها و هتل ها از سیستم صوتی در سرویس بهداشتی بسیار استفاده می شود.
  • از سیستم صوتی هوشمند خانگی می توان به عنوان یک آلارم صبحگاهی نیز استفاده کرد و با موزیک دلخواه از خواب بیدار شد.

مزایا سیستم صوتی هوشمند

  • امکان برنامه ریزی هوشمند برای پخش صدا
  • ایجاد محیط آرام و دلنشین در فضاهایی مانند رستوران ها و هتل ها
  • استفاده از موزیک یکپارچه با بالاترین کیفیت
  • امکان اتصال به سیستم های مدیا ساختمان و افزایش هیجان برای بازی ها و پخش فیلم
  • پشتیبانی از منبع های متفاوت برای پخش موزیک
  • ایجاد سناریو های متفاوت برای موقعیت های خاص مانند تولد یا مهمانی تنها با یک دستور

قیمت سیستم صوتی هوشمند

قیمت دستگاه صوتی هوشمند به عواملی همچون تعداد اسپیکرها و کیفیت آنها وابسته است. برای دریافت مشاوره خریهر آنچه که باید در مورد سیستم صوتی و تصویری هوشمند در خانه خود بدانید .

در ابتدا نگاهی به اهمیت موسیقی در زندگی انسان

موزیک نقش بسیار مهم و حیاتی در زندگی عموم افراد جامعه دارد . آهنگ را همه دوست دارند زیرا قدرت تغییر خلق و خو و ایجاد حس آرامش در زندگی روزمره فرد دارد ، احساسات مختلفی به هر نوع موسیقی متصل است زیرا به راحتی می توان آهنگ را به هر چیزی یا هر کسی در اطرافمان مرتبط کرد .

موزیک این قدرت را دارد که افراد را به روش های مختلف در موقعیت های مختلف دور هم جمع کند ، همچنین می توان از آن به عنوان یک منبع ارتباطی خوب نام برد ، از طریق موسیقی تمام کلمات از دست رفته راه خود را پیدا می کنند و براحتی می توان پیام خود را به مخاطب رساند این پیام می تواند احساس آرامش ، شادی ، درد ، اعتماد به نفس ، مبارزه و یا انگیزه و انرژی مثبت باشد . در نتیجه انسان از شادترین تا غم انگیزترین بخش زندگی خود به موسیقی نیازمند است .

حال تصور کنید بتوانید این آهنگ را تحت کنترل خود در آورید و نوای موسیقی دلخواه خود را از طریق باند و اسپیکرهای سقفی از هر جای خانه خود بشنوید ، توانایی پخش آهنگ های مجزا در نواحی مختلف خانه هوشمند خود را داشته باشید و بتوانید از موزیک های دلخواه خود در سناریوهای هوشمند در کنار سایر استفاده کنید.

به عنوان مثال از تلفیق آهنگ با برای مجالس شادی استفاده کرده و شب و روزی خاطره انگیز و زیبا هم برای خود هم برای دیگران بوجود آورید ، با این تفاسیر اهمیت وجود صوت هوشمند در ساختمان بیشتر از قبل برای شما نمایان میشود .

با پیشرفت سیستم خانه هوشمند ، روش پخش موسیقی در خانه نیز باید ارتقاء یابد تا سازگاری و هماهنگی آن با سایر عناصر ساختمان هوشمند لذت و آرامشی دو چندان برای صاحب خانه فراهم آورد . درک سیستم موسیقی هوشمند در ابتدا می تواند کمی پیچیده و دور از ذهن به نظر آید ، اما در این مقاله هر آنچه که باید در مورد سیستم صوتی هوشمند کارآمد برای یک ساختمان بدانید را به ساده ترین شکل ممکن درک خواهید کرد .

ویژگی های سیستم صوتی هوشمند ساختمان

فاکتورها و امکانات مهمی که قبل از خرید هر سیستم صوتی هوشمند باید در نظر گرفت به شرح زیر است :

راه های ارتباطی سیستم

امکانات صدا

امکانات پخش

قابلیت های پخش

کنترل سیستم

سازگاری سیستم

رابط کاربری

راه های ارتباطی سیستم صوتی هوشمند

صوت هوشمند باید از وای فای داخلی برخوردار باشد و بتوان از طریق وای فای و به صورت وایرلس آن را کنترل کرد ، وای فای داخلی سیستم قابلیت لینک شدن به هر نوع مودم را برای کنترل از راه دور آن از هر جا و مکانی داشته باشد و هیچ محدودیتی در کنترل اینترنتی موزیک هوشمند وجود نداشته باشد .

صدای سیستم هوشمند

صدا از اصلی ترین ارکان یک سیستم بشمار می آید ، اگر در ساختمان سیستم صوت هوشمندی با قابلیت های بسیار زیاد وجود داشته باشد ولی از نظر صدا و کیفیت پخش نتواند راضی کننده باشد ، وجود این سیستم بسیار ناکارآمد و بی فایده خواهد بود . پس قبل از انتخاب سیستم صوت به فاکتورهای صدای آن نیز توجه ویژه شود .

ویژگی های صدای سیستم هوشمند ساختمان

دارای کانال های ورودی صدای مجزا

کنترل شدت صدای مجزا در هر کانال

کنترل کیفیت صدای مجزا در هر ناحیه

کانال های ورودی صدا

صوت هوشمند باید از کانال های ورودی صدای مجزا برخوردار باشد هر چه تعداد ورودی های صدای سیستم صوت بیشتر باشد ، صدای تعداد نواحی بیشتری را می توان به صورت مجزا کنترل کرد .

کنترل شدت صدای مجزا در هر ناحیه

بر حسب تعداد ناحیه تحت پوشش سیستم صوت ، علاوه بر شدت صدای اصلی میتوان شدت صدای هر ناحیه را به صورت کاملا مجزا کنترل کرد ، محدوده صدای پخش شده از سیستم صوت در هر ناحیه باید با اندازه اتاق آن ناحیه مطابقت داشته باشد . نمیشود شدت صدایی که در سالن پذیرای در حال پخش است را با شدت صدای اتاق مطالعه یا خواب یکی کرد ، باید بتوان به صورت کاملا مجزا هر ناحیه صدا را تحت کنترل خود در آورد .

کنترل کیفیت صدای مجزا

یکی از فاکتورهای مهمی که باید در مورد سیستم صوت هوشمند به آن توجه داشت این است که بتوان کیفیت صدای در حال پخش از هر ناحیه را به صورت کاملا مجزا کنترل کرد و همان کیفیتی که مورد پسند و مد نظر است را برای آهنگ در حال پخش خود پیاده کرد .

امکانات پخش صوت هوشمند در ساختمان

باید در نظر گرفت که صوت هوشمند چه امکانات پخشی در اختیار کاربر قرار می دهد و از چه مشخصه ها و تفاوت های خاصی برای پخش آهنگ در خانه هوشمند برخوردار است ، این مشخصه ها و تفاوت ها شما را در انتخاب بهتر سیستم صوت کارآمد یاری میرساند .

امکانات پخش سیستم موسیقی در خانه هوشمند که باید به آنها توجه داشت :

تعداد نواحی مختلف پخش

امکان پخش مجزای موسیقی و صوت در هر ناحیه

امکان پخش همزمان موسیقی و صوت در نواحی ساختمان

تعداد ناحیه های پخش

این ویژگی به شما امکان پخش آهنگ های متفاوت از یکدیگر را در ناحیه های پخش مختلف می دهد .

سیستم صوتی که تنها از یک ناحیه پخش برخوردار است ، افراد خانه را ملزم به شنیدن یک آهنگ واحد در هر جایی از ساختمان می کند و امکان تغییر صوت و آهنگ به صورت مجزا در هر ناحیه وجود ندارد .

امکان پخش مجزای موسیقی و صوت در هر ناحیه

وجود ناحیه های صوت مجزا سبب میشود که بتوان در هر ناحیه صوت ، موسیقی مختص و دلخواه خود را گوش داد . به طور مثال در سالن پذیرای ، موزیکی در حال پخش است و در اتاق مطالعه یک موزیک متفاوت از سالن پذیرایی ، با استفاده از این قابلیت ، پخش صوت در هر ناحیه به صورت کاملا واحد و مجزا از سایر نواحی صوت ساختمان هوشمند امکان پذیر است .

امکان پخش همزمان موسیقی و صوت در نواحی مختلف

این ویژگی امکان پخش آهنگ به صورت کاملا هماهنگ و همزمان بدون کوچکترین تاخیر در نواحی مختلف ساختمان را به کاربر می دهد . به عنوان مثال کاربر دوست دارد یک آهنگ را به صورت همزمان در سایر قسمت های خانه خود داشته باشد ، بدون کوچکترین تاخیری در پخش .. ولی بتواند شدت صدای هر اتاق یا ناحیه را بر حسب وسعت آن اتاق تنظیم و کنترل کند . با این ویژگی منحصر به فرد لذت استفاده از سرور موزیک هوشمند دو چندان خواهد شد .

قابلیت های پخش صوت هوشمند خانگی

قابلیت پخش از طریق بلوتوث

مموری کارت دستگاه

حافظه سیستم موبایل یا کامپیوتر

و اگر جواب مثبت است آیا امکان انتقال آهنگ از حافظه سیستم ( کامپیوتر ، موبایل ) به مموری کارت وجود دارد ؟جواب به این سوالات یاری رسان بهتر کاربر در انتخاب سیستم صوت هوشمند است .

دکمه بازگشت به بالا