برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

کاربرد انواع درب اتوماتیک سکشنال

درب سکشنال چیست؟

دربهای اتوماتیک سکشنال از آخرین نسل درب های اتوماتیک در اروپا به شمار می آیند. اینگونه درب متشکل از چندین پنل بوده که به صورت ۹۰ درجه حرکت می کنند و هنگامی که درب باز باشد کل پنل ها در ارتفاع ۲۰ سانتی متری در موازات از سقف قرار می گیرند. این درب ها در زمان بسته بودن نیازی به فضای اضافی در مقابل درب برای محل پارک خودرو ندارند. تعداد تردد در درب سکشنال بی نهایت است و به دلیل اینکه بار اصلی وزن درب بر روی سیستم کوک فنر دستگاه قرار دارد فشار کمی به موتور دستگاه وارد شده و عمر مفید موتور افزایش می یابد. درب سکشنال از لحاظ معماری بسیار چشم نواز و زیبا است و توانایی همخوانی و زیباسازی با هر نمایی را دارد.

درب اتوماتیک سکشنال جدیدترین نوع درب اتوماتیک است و مکانیزم عملکرد آن به این صورت است که پنل های درب توسط نیروی موتور و فنرهای بالانس روی یک ریل به بالا کشیده شده و زیر سقف جمع می شود و باعث باز شدن درب شده و به همین دلیل به آن درب زیر سقفی نیز گفته می شود.

مشخصات فنی درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

درب های سکشنال به دلیل استهلاک کم و نیاز کمتر به فضای نصب مورد توجه قرار گرفته اند. جنس پنل های درب اتوماتیک سکشنال معمولا از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم است که با فوم پلی اورتان فشرده شده پر شده اند. سایز پنل ها نیز عموما با ضخامت 40 تا 60 میلیمتر و ارتفاع 50 تا 60 سانتیمتر استفاده می شوند. از نظر سیستم حرکتی، رایج ترین سیستم حرکت درب های اتوماتیک سکشنال، سیستم موتور زیرسقفی است که موتور دقیقا روبروی درب و زیر سقف نصب می شود و با داکت به درب وصل می شود.

موتور درب اتوماتیک سکشنال از برق 24 ولت استفاده می کند و همین موضوع باعث حرکت بی صدای این  شده است. همچنین درب های اتوماتیک سکشنال دارای سیستم های حسگر تشخیص حرکت، حسگر برخورد با مانع و چشمی مادون قرمز می باشند که از برخورد جلوگیری می کنند.

انواع درب اتوماتیک سکشنال

درب های اتوماتیک سکشنال از جمله نوینی هستند که در مدل های متنوعی طراحی می شوند، لذا در ادامه به معرفی دقیق تر مدل های پرفروش آنها می پردازیم.

درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ

درب اتوماتیک سکشنال پارکینگ یا درب سکشنال بالارونده پارکینگی یک نوع مدرن و پیشرفته از انواع درب پارکینگ است و با توجه به نوع مکانیزم حرکتی برای پارکینگ هایی که محدودیت ارتفاع دارند مناسب تر است. برای نصب این نوع درب به فضایی حدود 25 سانتیمتر در سقف نیاز است.

عملکرد این درب ها بسیار نرم و بی صدا است و علاوه بر ظاهر شیک و مدرن آن بسیار کم استهلاک می باشد. درب های بالارونده عموما از ساندویچ پنل با ورق های گالوانیزه ساخته شده که این پنل ها توسط ریل کناری به زیر سقف هدایت می شوند و علاوه بر زیبایی به دلیل وجود فوم در داخل پنل ها به عنوان عایق صدا و حرارت، گزینه بسیار مناسبی برای درب های پارکینگ، سوله ها و کارخانه ها می باشند.

درب اتوماتیک سکشنال صنعتی

درب  صنعتی سکشنال به دلیل قابلیت هایی که دارد، یک گزینه مناسب برای دسترسی امن و آسان به محیط صنعتی و تجاری است. به طور کلی درب های سکشنال صنعتی و درب های سکشنال پارکینگی در سایز و نوع موتور با هم تفاوت دارند و مکانیزم عملکردی این دو نوع درب بسیار مشابه است و هر دو از سامانه های الکترومکانیکی و کنترل های خودکار برای باز و بسته شدن استفاده می کنند. از درب اتوماتیک سکشنال صنعتی علاوه بر استفاده در محیط های صنعتی به عنوان درب سوله نیز استفاده می شود.

راهنمای نصب درب اتوماتیک سکشنال زیر سقفی

  • نصب زیرساخت: با توجه به ابعاد و وزن درب، شاسی کشی فلزی به صورت عمودی و افقی به دیوار یا سقف متصل می شود، برای این کار از پیچ و مهره استفاده می شود. این شاسی ها برای نصب موتور و استحکام بیشتر درب استفاده می شود.
  • نصب سیستم مکانیکی: نصب ریل ها، موتور و قطعات حرکتی و اتصال آنها به منبع تغذیه برای انجام صحیح مکانیزم حرکت انجام می شود.
  • نصب سیستم الکتریکی: نصب سیم ها، کابل ها، سنسورها، چراغ هشدار و نصب و راه اندازی مدار فرمان با دقت انجام می شود.
  • نصب پنل های درب اتوماتیک سکشنال: پنل ها بصورت قطعه قطعه روی هم قرار می گیرند و به شکل زنجیری به هم وصل می شوند.

مزایای درب اتوماتیک سکشنال

  • ساختار قابل اعتماد: درب اتوماتیک سکشنال دارای ساختار مقاوم است و تحمل فشار و ضربه را دارد، این درب ها از جنس پانل های فولادی ساخته شده و با فوم پلی اورتان پر شده اند که عایق حرارت و صدا می باشند و بسیار بادوام و پایدار هستند.
  • عملکرد اتوماتیک: درب های سکشنال با استفاده از موتورهای الکتریکی و سیستم های حسگر حضور و سیستم های ایمنی قادر به حرکت خودکار هستند، عملکرد این درب ها بسیار نرم و بی صدا است.
  • استفاده بهینه از فضا: یکی از موارد مهم در استفاده از درب های سکشنال صرفه جویی در فضا است، با باز شدن درب اتوماتیک سکشنال، پانل های آنها به صورت عمودی بالا می روند و در فضای زیر سقف قرار می گیرند و فضای اضافی اشغال نمی کنند، این ویژگی برای محیط هایی با فضای محدود بسیار مناسب و کارآمد است.
  • تعمیر و نگهداری آسان: به طور کلی این درب ها تعمیر و نگهداری آسان دارند به این دلیل که قطعات این درب ها به صورت جداگانه قابل تعویض هستند و در صورت خرابی، نیاز نیست که کل درب تعویض شود.
  • امنیت: درب های سکشنال معمولا دارای امکانات قفل امنیتی، سیستم های ضد سرقت هستند و علاوه بر آن به علت نداشتن درز در فاصله بین پنل ها گزینه مناسبی برای جلوگیری از سرقت می باشند.
  • زیبایی: از نظر ظاهری این درب ها به دلیل جلوه مدرن تر دارای محبوبیت بیشتری می باشند، علاوه بر این موضوع این درب ها قابلیت اضافه شدن درب نفر رو و پنجره را نیز دارند.

دربهای اتوماتیک سکشنال چگونه کار می کنند؟

عملکرد دربهای اتوماتیک سکشنال اینگونه است که درب توسط فنر های بالانس و ریل های مخصوص در زیر سقف جمع شده و بدون ایجاد هیچگونه صدایی و به سرعت و باز و بسته می شوند. درب سکشنال از پنل هایی با ضخامت ۴۵ میلیمتر و ارتفاع ۴۸ سانتیمتر تولید می شود. عرض این نوع درب ها با توجه به عرض فضای مورد نظر اندازه گیری و تولید می شود.
قطعات موجود در درب سکشنال
فلاشر: این قطعه در زمان بالا و پایین رفتن پنل های درب سکشنال شروع به چشمک زدن کرده و در هنگام توقف درب چشمک زدن فلاشر قطع می شود.
شاسی دستی ( اضطراری ): این کلید به جای ریموت جهت بازکردن درب سکشنال در مواقع اضطراری به کار می رود که نصب این قطعه بصورت اختیاری می باشد.
چشمی لای درب: این چشمی در جهت برقراری امنیت در زیر درب سکشنال قرار می گیرد. زمانیکه خودرو، شخص یا جسمی زیر کرکره قرار بگیرد ارتباط ها قطع شده و در نتیجه کرکره به هیچ وجه پایین نمی آمد.
استوپر ابتدا و انتهای حرکت: این استوپر ها در ریل اصلی موتور نصب می شوند و کمک می کنند که محدوده حرکتی باز تا بسته شدن درب مشخص شود.
موتور درب سکشنال: سبک حرکتی این موتور ها بصورت چرخ دنده ای می باشد که در واقع به دور چرخ دنده موتور تسمه قرار می گیرند و با چرخیدن این چرخ دنده تسمه ها حرکت کرده و باعث باز و بسته شدن پنل ها می شود.

کاربرد درب اتوماتیک سکشنال

به طور کلی درب های سکشنال صنعتی به دلیل قابلیت های امنیتی، دسترسی آسان، مقاومت در برابر عوامل جوی و صرفه جویی در فضا، گزینه مناسبی برای استفاده در محیط های مسکونی، صنعتی و تجاری محسوب می شوند. درب سکشنال که آن را به درب زیر سقفی نیز می شناسند، برای نصب در ورودی پارکینگ ها، انبار ها، محیط های صنعتی و حتی سردخانه ها بسیار مناسب می باشد. از آنجاییکه درب سکشنال از فنر بالانس بهره مند است، وزن درب را خنثی کرده و محدودیت ابعادی برای این نوع درب را کاهش می دهد. از این رو پیشنهاد استفاده از درب های سکشنال برای هر نوع پروژه ای مقدور می شود.

با توجه به تجهیزات نصب و بالانس موجود که استهلاک درب را به شدت کاهش می دهند، این نوع درب برای تردد های زیاد هم مناسب هستند. همچنین باید گفت که تجهیز دربهای اتوماتیک سکشنال به چرخ های ضد سایش و ریل های نگهدارنده صنعتی و همچنین تغییرات جزئی در فنر بالانس امکان تبدیل درب سکشنال مسکونی به درب سکشنال صنعتی را فراهم می کند. در آخر باید به این نکته اشاره کرد که اینگونه درب ها ضد سرقت می ‌باشند و نسبت به سایر درب‌ های اتوماتیک، در باز و بسته شدن سرعت بالاتری دارند.

سخن پایانی

لزوم استفاده از انواع درب اتوماتیک در پروژه های عمرانی برای همگان به اثبات رسیده است. درب سکشنال به دلیل ویژگی ها و مزیت های فراوانی که دارد توصیه ی بسیاری از معماران و دست اندرکاران صنعت ساختمان است. درب های سکشنال یک انتخاب مناسب برای هر نوع ورودی می باشند که علاوه بر ایجاد حداکثری فضای داخلی تردد آسان، سریع و استاندارد را مقدور می سازد. انتخاب این درب یک انتخاب مناسب و ایده آل است، زیرا علاوه بر اینکه که این درب با محیط ساختمان هماهنگ می باشد از لحاظ زیبایی شناسی برای استفاده در مناطق شهرها بهتر است.

دکمه بازگشت به بالا