مطالب عمومی

چه زمانی باید یک کسب و کار کوچک، نرم افزار CRM را اضافه کند؟

شرکت شما کوچک است، اما در حال رشد است. چه زمانی تیم شما باید پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را در نظر بگیرد؟ یک سوال بهتر ممکن است این باشد که شما تا کجا می خواهید پیش بروید؟

راه حل های نرم افزاری کوچکتر برای موارد شخصی در دسترس است. با این حال، اجرای یک بخش ERP، نرم افزار حسابداری و ابزار مدیریت فروش یک استراتژی ضعیف برای یک کسب و کار است که به دنبال رشد بیش از چند کارمند است.  موثرترین CRM ها دقیقاً مانند شما برای استارت آپ های کوچک و تولیدکنندگان طراحی شده اند.

با پیشرفت استراتژی تجارت، ابزارهایتان نیز پیشرفت می کنند. مهم نیست که کسب و کار شما بزرگ است یا کوچک، مهم این است که به دنبال ابزاری برای رشد و پیشرفت باشید. هر کسب و کاری منحصر به فرد است، اما راهنمای گام به گام ما برای مشاغل کوچک، نرم افزارهای CRM را مرور می کند.

مبتدیان (1 الی 10 کارمند)

در این حالت شاید هنوز نیازی به CRM مشاهده نکرده باشید. شاید شما از چیزی مانند یک برنامه مشترک برای ردیابی سرنخ ها، مشتریان و معاملات استفاده کنید. این یک راه حل رایگان عالی برای اکثر مشاغل کوچک است. اما اگر این مکانی است که می خواهید شروع کنید، مطمئن شوید که برخی از نگرانی های زیر را برطرف کرده اید.

امنیت داده ها، مراحل اولیه تجارت کوچک بوده و امنیت داده ها بسیار حیاتی است. آیا مسدود کردن دسترسی به داده ها با CRM می تواند بعدا مشکل شما را برطرف کند؟

داده های نامنظم یا گمشده، آیا کشویی پر از کارت ویزیت و صنایع دستی دارید که به عنوان پایگاه داده مشتری استفاده می شود؟

موانع ارتباطات داخلی، آیا “بخشهایی” در فرآیند فروش شما وجود دارد که “همه می دانند” اما برخی “نمی دانند”؟ این با رشد شرکت شما یک مشکل بزرگ خواهد بود. CRM روشی هوشمندانه برای پرداختن به این مسئله مهم قبل از بروز مشکلات در سطح سازمانی است.

رشد اولیه (10 الی 25 کارمند)

مشاغلی که بر روی استراتژی های فروش و بازاریابی تمرکز دارند باید در این مرحله به دنبال ابزارهای نرم افزاری قدرتمندتر باشند. ممکن است شما هنوز به CRM واقعی نیاز نداشته باشید، اما اولین توصیه ما این است: در ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که همراه شما رشد کنند.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که با یک نرم افزار کوچکتر و متمرکزتر مانند یک ابزار مدیریت فروش که به شما کمک می کند ایمیل خود را مدیریت کرده و از خط لوله عبور کنید، شروع کنید. این یک راه حل عالی برای شرکتهایی با این اندازه است. با این حال، بسیاری از کسب و کارها با کار در حال رشد به کار خود ادامه نمی دهند. در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد:

آیا به مرحله رشد سال آینده نگاه می کنید؟ اجرای استراتژیک CRM باعث می شود داده ها از طریق سیستم عامل منتقل نشوند و کارمندان شما با نرم افزار جدید آموزش نبینند.

اندازه تیم فروش من چقدر بزرگ خواهد شد؟ آشپزهای بیشتری در آشپزخانه ..

آیا بیش از یک راه برای فروش وجود دارد؟ بسته به مشتری یا نوع قرارداد، تیم شما ممکن است به راهنمایی بیشتری در مورد روند کار نیاز داشته باشد.

در این مرحله، تنظیم CRM مزایای فوری را فراهم می کند. امنیت داده ها بهینه شده است. کارکنان فروش و عملیات دارای یک مرکز اصلی هستند که به آنها کمک می کند تا برای اطلاعات مشتری متناسب، کارآمد و حرفه ای باشند.

قابلیت های اتوماسیون CRM موارد تکراری را که با گردش کار تداخل دارند حذف می کند. در این مرحله، تنظیم CRM مزایای فوری را فراهم می کند. امنیت داده ها بهینه شده است. کارکنان فروش و عملیات دارای یک مرکز اصلی هستند که به آنها کمک می کند تا برای اطلاعات مشتری متناسب، کارآمد و حرفه ای باشند.

قابلیت های اتوماسیون CRM موارد تکراری را که با گردش کار تداخل دارند حذف می کند

رشد متوسط (25 الی 50 کارمند)

کارهای جالب از حدود کارمند ۲۵ شروع می شود. یک فرهنگ پیرامون عادات کاری مشترک و کارهای مدیریتی شکل می گیرد. انتظارات گسترده ای در مورد معنای زمان کارمند و روند فعلی شغلی برای شرکت وجود دارد. به عبارت دیگر، همه چیز اتفاق می افتد.

این برای استراتژی CRM شما به چه معناست؟

دیگر امکان مدیریت شغل کامل برای ۱-۲ نفر وجود ندارد. باید زمان و منابع اختصاص داده شود و رتبه بندی مدیریت شروع به بهبود کند. فرهنگ پیرامون استراتژی فروش و خدمات مشتری تعیین می شود و باید فرایندهای روشنی ایجاد شود. سرانجام، ورود به موقع به رتبه های ارشد از هر زمان دیگری ارزشمندتر است و در حالت ایده آل باید تمرکز بر فروش خارجی، بازاریابی و توسعه تجارت باشد تا ردیابی داده ها یا مدیریت داخلی.

CRM در اینجا مهم است – ابزارهای دیگر آن را به طور کامل انجام نمی دهند. CRM می تواند به عنوان یک پایگاه داده برای چشم اندازها، معاملات و مشتریان شما باشد و همچنین به مدیریت شما در حل کارهای روزمره کمک کند. این شامل:

  • الزامات امنیتی و دسترسی برای مدیریت چند سطح
  • منطق داخلی برای شناسایی و حل وضعیت خدمات مشتری
  • وظایف بازاریابی سطح بالا که به شما کمک می کند برند خود را همزمان با صدها یا هزاران امکان ارتباط برقرار کنید.

فوق پیشرفته (50 کارمند و بیشتر)

اگر قبلاً به این CRM وارد شده اید، زمان شروع آن فرا رسیده است. برای کمک به شما در این راه، با این مراحل سریع شروع کنید:

مشاهده اطلاعات آیا همه اطلاعات دقیق، خاص و یکنواخت است؟ اختلافات کوچک، تفاوت های کوچک، از جمله شماره تلفن به همراه و بدون خط تیره،می تواند مشکلاتی را در سازمان های بزرگ ایجاد کند. روند فروش را تعیین کنید. با تیم خود ملاقات کنید و هر مرحله را برای فروش موفق به آنها نشان دهید. اگر چندین مسیر وجود دارد، هر یک را ببندید.

دستگاه خود را شناسایی کنید. شروع به تحقیق کنید که CRM برای نیازهای شما مناسب است. در این ابعاد، CRM مانند پارس ویتایگر در سطح شرکت بسیار منطقی است.

با ادامه اندازه گیری، ارزش طولانی مدت ابزاری را که با شما رشد می کنند، خواهید دید. خواهید فهمید که CRM شما به راحتی می تواند اطلاعات بیشتر مشتری و فروش را سازماندهی کند. فرآیندهای داخلی شما، حتی پیچیده ترین آنها، در سیستم CRM شرح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، در مورد مراحل CRM و بهینه سازی روند فروش به وبلاگ ما مراجعه کنید.

ارزش اتوماسیون نیز شروع به نشان دادن می کند: نمایندگان مشاغل شما با استفاده از پایگاه داده و ابزار الگو در CRM صرفه جویی می کنند. مثل همیشه، خط لوله فروش شما به راحتی قابل دسترسی، مدیریت و قابل درک است.

با ادامه اندازه گیری، ارزش طولانی مدت ابزاری را که با شما رشد می کنند، خواهید دید. خواهید فهمید که CRM شما به راحتی می تواند اطلاعات بیشتر مشتری و فروش را سازماندهی کند. فرآیندهای داخلی شما، حتی پیچیده ترین آنها، در سیستم CRM شرح داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، در مورد مراحل CRM و بهینه سازی روند فروش به وبلاگ ما مراجعه کنید.

ارزش اتوماسیون نیز شروع به نشان دادن می کند: نمایندگان مشاغل شما با استفاده از پایگاه داده و ابزار الگو در CRM صرفه جویی می کنند. مثل همیشه، خط لوله فروش شما به راحتی قابل دسترسی، مدیریت و قابل درک است.

دکمه بازگشت به بالا