اقتصادی

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا گل کاشت

یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی در ژوئن در ژوئن با سریع‌ترین سرعت رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید برای افزایش تقاضای جهانی افزایش یافت.

به گزارش میجیک، شاخص PMI برای تولید در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا که توسط S&P Global گردآوری شده است، از 51.6 در ماه می به 52 تعدیل فصلی در ژوئن افزایش یافت. این بالاترین رقم از آوریل 2022 است و بالاتر از مرز 50 باقی می ماند که انبساط را از انقباض برای دومین ماه متوالی جدا می کند.

جو هیز، اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence، گفت که یک ماه دیگر از داده های قوی شواهد بیشتری را نشان می دهد که فعالیت صنعتی و تجاری جهانی در حال افزایش است.

تولیدات و سفارشات کره جنوبی که به دلیل ادغام آن در زنجیره تامین کالاهای واسطه ای کلیدی مانند باتری ها و نیمه هادی ها به عنوان یک پرچم قرمز برای صادرات دیده می شود، اغلب سیگنال های کلیدی برای روندهای گسترده تر ارائه می دهد.

بر اساس این زیرشاخص، سفارش‌های جدید به دلیل تقاضای قوی‌تر در داخل و خارج از کشور با سریع‌ترین نرخ از فوریه 2022 افزایش یافتند و سفارش‌های خارج از کشور بیشترین افزایش خود را در پنج ماه گذشته ثبت کردند. کشورهای آسیایی از جمله چین، ویتنام و ژاپن و همچنین مناطق دیگر مانند آمریکای شمالی و اروپا در این نظرسنجی به‌عنوان بازارهایی که رشد فروش را به همراه دارند ذکر شده‌اند.

هفته گذشته، وزیر دارایی این کشور، صادرات کره جنوبی که از ماه اکتبر در تقاضا برای تراشه های کامپیوتری از ایالات متحده افزایش یافته است، به سطح بی سابقه ای بازگشت.

تولید در ژوئن سه برابر شد، اما با سرعت کمتری نسبت به ماه قبل. موجودی کالاهای تمام شده با بیشترین کاهش در نزدیک به سه سال گذشته و حجم کاری بیشترین افزایش را در نزدیک به دو سال گذشته داشته است که نشان می دهد ظرفیت کارخانه بیش از حد انتظار رشد می کند.

این در حالی است که تورم قیمت نهاده ها به سریع ترین نرخ در هشت ماه گذشته رسید و این شرکت دلیل این افزایش را تغییرات نامطلوب نرخ ارز و افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه فلزات عنوان کرد.

به گزارش رویترز، خوش‌بینی تولید برای سال آینده در میان نگرانی‌ها مبنی بر اینکه شرایط بازار داخلی می‌تواند تولید کارخانه را با وجود پیش‌بینی‌های فروش مثبت مختل کند، به ضعیف‌ترین میزان در شش ماه گذشته رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا