مطالب میجیک

چند سال است که ژیمناستیک زنان ایران تعطیل شده

قهرمان سابق ژیمناستیک بانوان ایران گفت: از سال 2018 مسابقات ژیمناستیک در رده بانوان برگزار نمی شود و این موضوع باعث شده ورزشکاران انگیزه خود را از دست بدهند و به رشته های دیگر بروند.

الناز دانش خواه در گفت وگو با میجیک، درباره تعطیلی مسابقات ژیمناستیک بانوان گفت: از سال 2018 رقابتی در بخش بانوان نداریم. امسال تنها مسابقه آموزشی برگزار می شود که ویژه فدراسیون دانش آموزی و سه رده ویژه (13، 14 و 15 سال) است. این شرایط باعث بی انگیزگی مربیان و ورزشکاران می شود. امیدوارم به زودی رئیس فدراسیون انتخاب شود و مسابقات بانوان به حالت سابق برگردد.

عضو سابق تیم ملی ژیمناستیک بانوان ادامه داد: زمانی که ورزشکار بودم سالی 3 مسابقه داشتیم که شامل آموزش، لیگ و قهرمانی کشور بود. انتخابی برای هر دو مسابقه برگزار شد و در مجموع در 5 مسابقه شرکت کردیم. حتی مسابقات بین المللی هم داریم.

داور بین المللی ایروبیک ژیمناستیک اضافه کرد: خود من از سال 77 ژیمناستیک را شروع کردم و از سال 81 به عضویت تیم ملی درآمدم و در سال 1383 یا 1384 مسابقات پایتخت اسلامی برگزار شد و در ورزش کف و تعادل در مسابقات طلا گرفتم. . یک سال پس از آن در چهارمین دوره مسابقات همبستگی ملل اسلامی شرکت کردم و مجدداً در ورزش کفپوش و تعادل و نقره تیمی طلا گرفتم. مسابقات لیگ تا سال 95 یا 96 برگزار می شد و من اکثر اوقات پیروز بودم.

این مربی ژیمناستیک افزود: با تعلیق مسابقات لیگ و مسابقات قهرمانی کشور بسیاری از شاگردانم ژیمناستیک را رها کرده اند زیرا این رشته آینده ای ندارد و در رشته های دیگر جذب می شوند. حتی مسابقات قهرمانی کشور از سال 2018 برگزار نمی شود، بنابراین دل ورزشکاران شاد است. این خطرناک است و آسیب های روحی جدی به ورزشکاران وارد می کند.

وی گفت: شاگردی دارم که 10 سال در این رشته تمرین می کند اما در مسابقات کشوری شرکت نکرده است. ورزشکاران با امید به این رشته می آیند، شرایط طوری نباشد که انگار دلسرد و دلسرد شده اند.

دانشخواه گفت: با همه این شرایط از ژیمناستیک که رشته مادری است استقبال خوبی می شود اما خیلی ها هنگام تمرین چند سالی به رشته های دیگر می روند و می بینند که مسابقه ای وجود ندارد. این اتفاق باعث ناراحتی مربی شد.

قهرمان سابق ژیمناستیک گفت: امیدوارم رئیس فدراسیون بتواند نگاهی به ژیمناستیک بانوان داشته باشد و شرایط را برای ادامه این مسابقات رشته مادری فراهم کند.

ژیمناستیک بانوان ایران سالهاست که تعطیل شده است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا