اقتصادی

چطور برای دریافت کارت سوخت اقدام کنیم؟

اخیراً رئیس انجمن جایگاه‌های سوخت کشور از جمع‌آوری کارت‌های پمپ بنزین رایگان خبر داده است؛ موضوعی که برای دریافت کارت سوخت شخصی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش میجیک، همانطور که اعلام شد، کارت سوخت صاحب جایگاه است جمع آوری کنید این نشان دهنده اهمیت پیگیری مالک خودرو برای دریافت کارت سوخت است. نمایندگان مجلس همچنین به وزارت نفت دستور دادند حداقل ۹۵ درصد خودروهای بنزینی و ۹۵ درصد خودروهای بنزینی از کارت سوخت استفاده کنند.

البته طبق آخرین صحبت های جواد اوجی وزیر نفت محدودیتی برای کارت جایگاه دار وجود ندارد اما از مردم می خواهیم از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند. از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تولید کارت سوخت استفاده می شود و قسمت زیادی از کارت تولید و توزیع شده است، بخشی دیگر در نوبت ساخت است، قول می دهیم سوخت سیم کارت آماده و در اختیار مردم قرار گیرد و از مردم می خواهیم از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمار، در سال گذشته حدود سه میلیون و 900 هزار کارت سوخت در کشور ارسال شده و نزدیک به 60 هزار کارت برای بسته بندی به اداره پست داده شده است. 270000 کارت هر ماه در انتظار ارسال هستند.

به طور کلی دو دسته درخواست تولید کارت وجود دارد، اولی پس از تولید خودرو در کارخانه که به آن کارت شماره جدید می گویند، اطلاعات خودرو شماره جدید از طریق پلیس عوارضی فراجا به صورت مستقیم برای صدور می باشد. کارت هوشمند سوخت تحویل پس از تولید خودرو، شماره گذاری و صدور برگ سبز، اطلاعات و مشخصات شماره خودرو جدید به صورت هفتگی به کارخانه صادرکننده کارت هوشمند سوخت ارسال می شود و تولید کارت سوخت تکمیل می شود و سپس به سایت بسته بندی ارسال می شود.

در مرحله بسته بندی پاکت، آخرین آدرس مالک استخراج می شود که در صورتی که آدرس درج شده روی پاکت با آدرس روی برگ سبز خودرو یکی باشد، مورد توجه صاحبان خودرو است. راننده باید آدرس خود را به روز کند. آدرس برگ سبز در مرکز پلات به روز می شود.

مراحل تحویل به این صورت است که پس از بسته بندی کارت ها، کارت ها توسط شرکت پست توزیع و ارسال می شود. در زمان تحویل، مالک باید پاکت را در حضور مامور پست باز کند و مشخصات روی کارت را با مشخصات مالک تطبیق دهد. در صورت مغایرت یا مشکلات دیگر، کارت به اداره پست عودت داده می شود که بسیار نادر است.

ضمناً پست باید وجه را در هنگام تحویل از طریق حساب بانکی دریافت کند و به مالک خودرو نیز توصیه می شود به مبلغ موجود در پاکت توجه کرده و فقط همان مبلغ را از طریق حساب بانکی واریز کند. دسته دوم صدور کارت المثنی است، مالک برای ثبت اطلاعات نیازی به مراجعه به سازمان یا مرکز خاصی ندارد و برای درخواست المثنی باید به یکی از دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت (مرکز پلیس+10) مراجعه کند. ). ) با در دست داشتن مدرک هویتی مالک و وسیله نقلیه. ) و توصیه ما این است که پس از بررسی مفقود بودن کارت به دلیل محدودیت در ارائه کارت، درخواست تکراری ثبت کنید.

تقریباً یک سال از سیستم صدور کارت المثنی BBM می گذرد، بنابراین مالکان خودرو می توانند به راحتی بدون مراجعه حضوری نسبت به ثبت نام مجدد کارت BBM خود اقدام کنند. پس از اعلام مفقود شدن کارت سوخت قدیمی، متقاضی باید به آن آدرس مراجعه کند mob.gov.ir مرور کنید و گزینه sign in را انتخاب کنید. در صفحه باز شده باید گزینه ورود با شماره موبایل خود را انتخاب کنید. اکنون با وارد کردن شماره همراه خود کد تایید دریافت کرده و با وارد کردن این کد وارد صفحه اصلی خدمات دولت هوشمند می شوید. در مرحله بعد از شما خواسته می شود اطلاعات حساب کاربری خود را تکمیل و ثبت کنید تا به قسمت خدمات دسترسی پیدا کنید. اکنون گزینه درخواست کارت سوخت المثنی را در لیست خدمات ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت سوخت المثنی

بر اساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، مدارک هویتی مالک جهت درخواست کپی کارت هوشمند سوخت عبارتند از: . برای اشخاص حقوقی معرفی نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه با امضا و آنلاین معتبر همراه با اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نمایندگی الزامی است. وکالت نامه مجاز مالک نیز می تواند با ارائه مدارک شناسایی معتبر از جمله اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا پاسپورت خدمات لازم را دریافت کند.

در مورد اجاره خودرو (ماشین اجاره ای با شرایط مالکیت) مدارک و مدارک مورد استفاده کاربر خودرو از جمله کارت خودرو ملاک عمل می باشد. مدارک شناسایی خودرو شامل کارت شناسایی خودرو یا گواهی مالکیت خودرو یا گواهی محضری به همراه بیمه نامه معتبر شخص ثالث می باشد.

برای تکمیل فرم تعهد در کلانتری +10، واریز مبلغ 10 هزار تومان در پایانه های POS بانک ملت واقع در این دفاتر و اخذ رسید ثبت درخواست کارت BBM المثنی از کاربر، مراحلی وجود دارد. .

کسانی که در وب سایت Govt Mobile ثبت نام کرده اند نیازی به ارسال درخواست تکراری ندارند. کارت سوخت این افراد از طریق پست به آدرس اعلامی آنها ارسال می شود.

مدت زمان صدور کارت سوخت المثنی چقدر است؟

به طور متوسط ​​روزانه 70 تا 80 هزار درخواست المثنی کارت سوخت ثبت می شود در حالی که قبل از اعلام سهمیه بندی بنزین تنها 5 هزار درخواست در سامانه ثبت می شد. بنابراین فرآیند صدور کارت زمانبر بوده است. اگرچه گفته می شود این پروسه دو ماه طول می کشد، اما گاهی متقاضیان بیش از شش ماه انتظار را تجربه می کنند.

جستجوی آنلاین کارت سوخت

یکی از ساده ترین راه ها برای ردیابی کارت سوخت المثتی، درخواست آنلاین وضعیت آن از طریق سایت epolice.ir است. برای این کار کافی است به قسمت رهگیری کارت سوخت این سامانه مراجعه کرده و شماره پلاک و کد رهگیری ارائه شده را وارد کنید تا مرحله صدور نمایش داده شود. همچنین مراجعه به همان مرکزی که در آن درخواست خود را ثبت کرده اید، راه دیگری برای پیگیری کارت سوخت است.

در برخی موارد می توان کارت سوخت شهروندی را در جایگاه رها کرد و برای بهبود روند پس از شناسایی اطلاعات، کارت توسط کارمند جایگاه در سامانه GTS (سامانه آنلاین گزارش خرابی تجهیزات جایگاه) ثبت می شود و امکان جستجو در لیست کارت های باقی مانده از طریق آدرس www.scs.niopdc.i ممکن و مستمر است که اطلاعات کارت همچنان توسط اپراتور در این سامانه به روز می شود، در صورت تایید یافتن کارت، مالک باید به کلانتری +10 که بیش از 1000 کلانتری دارد مراجعه کند. در همه کشورها مدارک هویتی و اسناد خودرو و الان بیمه نامه و اگر مالک نیست باید با قدرت حق تعالی عمل کند. پس از استعلام و تایید، کارت قبلی باطل می شود و سهمیه کارت به کارت جدید منتقل می شود.

کارت های سوخت باقیمانده تا سه ماه در جایگاه نگهداری می شوند

کارت سوخت باقیمانده تا سه ماه در جایگاه نگهداری می شود و با همراه داشتن سند کارت خودرو و کد ملی از سوی مالک قابل تحویل است. متقاضیان با دریافت شماره کارت هوشمند سوخت جدید و تکراری، وضعیت درخواست کارت سوخت را به درگاه پیگیری کنند post.ir و یا با سامانه یکپارچه ارتباط مشتری با شماره 09627 تماس بگیرید.

رمزگذاری کارت سوخت

برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت هوشمند سوخت، کارت سوخت را رمزگذاری کنید و در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی خود به منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در استان مقصد و منطقه اول مقصد مراجعه کنید. استان در حین سفر

برای جلوگیری از سوء استفاده، رمز کارت سوخت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و کارت سوخت شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا