برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

چرا اینورتر خروجی ندارد؟

اینورترها یکی از نادیده گرفته ترین محصولات الکتریکی هستند که در اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. به ندرت قطعه ای از تجهیزات آنقدر ساده و قابل اعتماد است که مهندسان فرآیند وجود آن را فراموش کنند. در اینجا توضیح می‌دهیم که چرا گاهی اوقات اجزای انعطاف‌پذیر بالا خراب می‌شوند، چه چیزی باعث خرابی اینورترها می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد چه باید کرد.

موتور کنترل دور موتور

اینورترها، درایوها، VSD (درایوهای سرعت متغیر)، VFD (درایوهای فرکانس متغیر) – دسته ای از محصولات مورد استفاده برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی و در نتیجه کاهش مصرف برق در برنامه های کاربردی سرعت متغیر. اینورترهای برق می توانند کاملاً الکترونیکی باشند یا اثرات مکانیکی را با مدارهای الکترونیکی ترکیب کنند. از آنجایی که اینورترها جریان مستقیم باتری ها، پنل های خورشیدی یا سلول های سوختی را به جریان متناوب تبدیل می کنند، کاربردهای آنها بسیار متنوع است.

کاربردهای موتور الکتریکی

موتورهای الکتریکی در همه جا در صنعت، از جمله بخش غذا و نوشیدنی، برای همه چیز از فن، هواکش یا تسمه نقاله گرفته تا پمپ ها و وانت های یخچال دار استفاده می شوند. همانطور که گفته شد، واضح است که چگونه نقص یا قطعی اینورتر می تواند باعث اختلال در محصول و ضرر مالی قابل توجه شود.

علت خرابی اینورتر

شایع ترین علت خرابی یا خرابی اینورترها نصب نامناسب است که اغلب ترکیبی از عدم رعایت توصیه های راهنمای کاربر و انتخاب نادرست نوع کابل، گیج یا فیوز است. هنگامی که تست نصب را پشت سر گذاشتید و محصول شما کار می کند، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

خاتمه کندانسور.

استفاده بیش از حد

ولتاژ بالا

ولتاژ پایین

اضافی

ارتعاشات اولتراسونیک

خوردگی خازن

اولین دلیل خرابی مبدل، فرسایش الکترومکانیکی خازن است. اینورترها برای ارائه توان خروجی صاف در سطوح مختلف جریان به خازن ها متکی هستند. با این حال، خازن های الکترولیتی طول عمر محدودی دارند و سریعتر از اجزای خشک پیر می شوند. این خود می تواند دلیل خرابی مبدل باشد. خازن ها به دما نیز بسیار حساس هستند.

دماهای بالاتر از دمای کاری ذکر شده، که اغلب ناشی از جریان های زیاد است، می تواند عمر قطعه را کوتاه کند. با این حال، از آنجایی که الکترولیت در دماهای بالا به سرعت تبخیر می شود، عمر خازن زمانی که در دمای کمتر از دمای عملیاتی کار می کند، افزایش می یابد. خوشبختانه، حفظ یک برنامه تعمیر و نگهداری ثابت و تعویض مرتب خازن ها از بسیاری از مشکلات سایش جلوگیری می کند.

استفاده زیاد

قبلاً اشاره کردیم که چگونه گاهی اوقات مدیر فرآیند فراموش می کند که اینورتر در حال کار است. این بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد. استفاده بیش از حد از اینورتر، به انتخاب یا به دلیل نظارت نادرست یا عدم آگاهی، می تواند باعث خرابی پل یکسو کننده اینورتر شود. استفاده از هر قطعه ای فراتر از محدودیت های کاری آن، عمر آن را کاهش می دهد و باعث خرابی می شود، بنابراین اجتناب از این مشکل باعث می شود همه اینورترها به درستی کار کنند.

ولتاژ بالا.

مشکل بعدی که می تواند باعث خرابی اینورتر شود، اضافه ولتاژ است. اگر ولتاژ به سطحی برسد که اینورتر برای آن طراحی نشده باشد، می تواند به اجزای دستگاه، معمولاً پل یکسو کننده اینورتر، آسیب برساند. بیشتر این آسیب ناشی از گرمای اضافی تولید شده توسط نوسانات ولتاژ است. این به دلیل افزایش ولتاژ لینک DC بالا است. این اجازه می دهد تا بار با سرعت بالا کاهش یابد و موتور به عنوان یک ژنراتور عمل کند و ولتاژ پیوند DC اینورتر را افزایش دهد. با این حال، دلایل دیگری برای اضافه ولتاژ DC وجود دارد.

روش های عیب یابی ولتاژ بالا

محافظ برق را باز کنید.

ولتاژ تغذیه ولتاژ بالا ثابت یا گذرا را بررسی کنید.

عملکرد و مقاومت سوئیچ ترمز را بررسی کنید.

زمان تاخیر را افزایش دهید.

در صورت امکان از «ساحل برای توقف» استفاده کنید.

مبدل فرکانس با لنت ترمز و لنت ترمز سازگار است.

آن را با یک واحد احیا کننده جایگزین کنید.

ولتاژ پایین

این مشکل به دلیل ولتاژ پایین لینک DC ایجاد می شود. این ممکن است به دلیل سوختن فیوز یا ایزولاتور یا کنتاکتور معیوب، یا خرابی پل یکسو کننده داخلی یا ولتاژ پایین شبکه باشد.

روش های عیب یابی ولتاژ پایین

منبع تغذیه و فیوزها را بررسی کنید.

عملکرد ایزولاتور و کنتاکتور را بررسی کنید.

ولتاژ ورودی را چک کنید شاید خیلی کم باشد.

سیل

این زمانی اتفاق می‌افتد که موتور به دلیل حجم داده‌های موتور جریان زیادی می‌کشد.

نحوه حل مشکل بیش از حد فعلی

بررسی کنید که موتور اضافه بار نباشد.

زمان شتاب را بررسی کنید – شتاب دادن بیش از حد یک بار اینرسی بالا باعث جریان بیش از حد جریان می شود.

بررسی موتور و کابل موتور

مطمئن شوید که موتور به ولتاژ صحیح وصل شده است.

بررسی کنید که موتور به خوبی کار می کند.

بررسی کنید که آیا اطلاعات روی پلاک موتور با داده های اینورتر مطابقت دارد یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا