پیچ استیل ضد زنگ

استفاده گسترده از پیچ و مهره در صنایع مختلف باعث شده تا طرح های متنوعی برای این ابزارها ایجاد شود. در واقع پیچ و مهره در انواع هندسی، مواد و اندازه ها طراحی و ساخته می شوند تا نیازهای کاربردهای مختلف را برآورده کنند. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین انواع اتصال دهنده ها از نظر جنس، پیچ و مهره فولادی است.

Steel Grady یک فولاد آلیاژی با مقاومت در برابر خوردگی بالا است. بنابراین پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ در کاربردهایی که خطر زنگ زدگی و خوردگی اتصال وجود دارد استفاده می شود. این نوع کانکتور نسبت به نوع فولاد ضد زنگ گران‌تر است، بنابراین فقط در کاربردهایی استفاده می‌شود که مقاومت در برابر خوردگی کانکتور اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مطلب به معرفی گریدهای این کانکتور و کاربردهای آن با توپ و مهره استیل پرداخته ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع رایج پیچ و مهره در مقاله زیر با پیچ و مهره آرتا  همراه باشید.

توپ فولادی چیست؟

پیچ و مهره های فولادی پرکاربردترین و رایج ترین انواع اتصال دهنده ها با خواص مکانیکی قابل قبول می باشند. اما فولاد علاوه بر خواص عالی، ضعف زیادی نیز دارد. مقاومت در برابر خوردگی ضعیفی دارند و در محیط های مرطوب و کثیف دچار خوردگی یا زنگ زدگی معمولی می شوند. بنابراین، سازندگان پیچ‌ها و مهره‌های فولادی را با پیچ‌ها و مهره‌های فولادی یا فولادی ضد زنگ برای کاربردهایی که مقاومت در برابر خوردگی تماسی مهم است، جایگزین کرده‌اند.

فولاد یا فولاد زنگ نزن نوعی از فولاد آلیاژی با بیش از 10.5 درصد کروم در ترکیب شیمیایی آن است. وجود این مقدار کروم در ترکیب فولاد باعث واکنش آن با اکسیژن اتمسفر و تشکیل لایه ای از اکسید کروم در سطح فولاد می شود. اکسید کروم در برابر رطوبت و محیط های شیمیایی و خورنده بسیار مقاوم است. بنابراین پیچ و مهره های فولادی با خاصیت ضد خوردگی و زنگ زدگی قابل قبول انتخابی مناسب برای محیط های مرطوب و خورنده می باشد.
استیل | پیچ استیل
انواع میله و مهره فولادی

پیچ و مهره های فولادی بر اساس ترکیب شیمیایی، یعنی مقدار و نوع عناصر آلیاژی در فولاد و همچنین فرآیند ساخت این فولادهای آلیاژی به گریدهای مختلفی طبقه بندی می شوند. هر کدام از این گریدهای فولادی خواص متفاوتی دارند. بنابراین، پیچ و مهره های فولادی دارای خواص مقاومت در برابر خوردگی هستند، اما در این مقاومت در برابر خوردگی و سایر خواص مانند استحکام و سختی متفاوت هستند. پیچ و مهره های فولادی بر اساس استانداردهایی مانند ASTM طبقه بندی یا درجه بندی می شوند. چهار گرید رایج از پیچ و مهره های فولادی ضد زنگ عبارتند از:

پیچ های 304 را نمی بوسید

فولاد 304 حاوی 10.5٪ کروم و نیکل است. منگنز تیتانیوم فسفر این یک فولاد آلیاژی است که حاوی عناصری مانند آلومینیوم است. خواص مکانیکی فولاد 304 بسیار ضعیف تر از فولاد ضد زنگ است. مثلا، استحکام کششی این نوع فولاد آلیاژی تقریباً یک سوم فولاد است. از این رو، پیچ و مهره فولاد ضد زنگ درجه 304 در کاربردهایی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی مهمتر از خواص مکانیکی است. پیچ و مهره فولادی 304 معمولا در محیط های مرطوب استفاده می شود.

پیچ و مهره فولادی 316

یکی از رایج ترین فولادهای ضد زنگ یا فولادهای مورد استفاده در تولید پیچ ​​و مهره، فولاد 316 است که تفاوت فولاد 316 با 304 در عناصر آلیاژی آن است. عناصر آلیاژی یا ترکیبات شیمیایی مستقیماً بر خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آنها تأثیر می گذارد. به این ترتیب، این دو نوع فولاد خواص متفاوتی دارند. واضح ترین تفاوت آنها مقاومت در برابر خوردگی است که ارائه می کنند. پیچ های درجه 316 مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند. این تفاوت به دلیل وجود عنصر آلیاژی مولیبدن در فولاد 316 ایجاد می شود. مولیبدن به طور قابل توجهی مقاومت به خوردگی این فولاد ضد زنگ را افزایش می دهد. بنابراین پیچ و مهره فولادی 316 در محیط های خورنده شیمیایی مانند صنایع پتروشیمی یا آب دریا استفاده می شود.

پیچ و مهره فولادی A2 70

فولاد A2 70 از گروه فولاد 304 است. استحکام این نوع فولاد حداکثر 700 مگا پاسکال می باشد که یکی از نقاط با استحکام معمولی و متوسط ​​می باشد. بنابراین پیچ و مهره فولادی A2 70 در کاربردهای معمولی که نیازی به استحکام نیست استفاده می شود. کیفیت هلو و گردو معمولا بر روی بدنه مشخص شده و یا در کاتالوگ محصولات ذکر شده است. اما راه دیگر برای تشخیص فولاد A2 70 از A4 80 استفاده از آهنربا است. فولاد A2 70 کمی مغناطیسی است و آهن ربا را جذب می کند. اما کلاس A4 80 خاصیت مغناطیسی ندارد و آهنربا را جذب نمی کند.

پیچ فولادی A4 80

پیچ و مهره های فولادی A4 80 بخشی از فولاد درجه 316 می باشد. این نوع فولاد دارای 18 درصد کروم و بین 8 تا 10 درصد نیکل در ساختار خود است. استحکام کششی آن بیش از 800 مگاپاسکال است و تفاوت چندانی با فولاد A2 70 ندارد اما مقاومت در برابر خوردگی پیچ های فولادی A4 80 از A2 70 بیشتر است. این فولاد دارای ریزساختار آستنیتی نیز می باشد. فولاد ضد زنگ A4 به عنوان یک فولاد غیر جذاب در بازار نیز شناخته می شود، زیرا به هیچ وجه جذب آهنربا نمی شود و همانطور که گفتیم یکی از راه های تشخیص فولاد A4 80 از فولاد A2 70 است.

کاربرد پیچ ​​و مهره های فولادی

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم ویژگی پیچ و مهره استیل مقاومت بالای آنها در برابر خوردگی است. بنابراین از این نوع پیچ در کاربردها یا محیط هایی که اتصال مستعد خوردگی است استفاده می شود. این محیط ها شامل محیط های مرطوب و محیط های خورنده می باشد. در یک محیط مرطوب، مفصل فقط در معرض آب یا رطوبت هوا قرار می گیرد و به احتمال زیاد با اکسیژن هوا واکنش داده و اکسید آهن یا زنگ آهن ایجاد می کند. استفاده از پیچ و مهره فولادی 304 ممکن است پاسخ این شرایط باشد.

اما از نظر آسیب های زیست محیطی یا مواد شیمیایی، برخی از عوامل و عوامل آسیب نیز در محیط وجود دارند. در این مورد، نیاز به سطح بالاتر حفاظت وجود دارد. از جمله این حوزه ها می توان به بخش دریایی و همچنین بخش نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد. در این کاربردها معمولاً از پیچ و مهره فولادی 316 استفاده می شود.

فولاد بخرید.

پیچ و مهره های فولادی از جمله بست های کاربردی هستند که در کاربردها و صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی، دریایی، هوانوردی، نفت، گاز و نفت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده گسترده از این نوع پیچ و مهره منجر به تقاضای زیادی برای لوازم شده است. اما با توجه به حساسیت استفاده از بست های فولادی و اهمیت کیفیت آنها در استفاده، باید از مراکز عرضه مطمئن تهیه شود. فروشگاه پیچ و مهره سات پیچ یکی از مراکز تخصصی عرضه و فروش پیچ و مهره استیل می باشد. برای خرید پیچ ​​و مهره استیل از معتبرترین برندهای داخلی و خارجی و با کیفیت، ساتپیچ نامی مطمئن است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان SAT در قسمت پشتیبانی مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا