اقتصادی

پیش بینی فرزین درباره وضعیت بازار ارز در سال ۱۴۰۲

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: با سفر امارات برای تسهیل تجارت بین دو کشور، گشایش های جدیدی در عراق ایجاد می شود و وضعیت بازار ارز در سال جدید بهبود می یابد.

به گزارش میجیک، محمدرضا فرزین در تشریح دستاوردهای دیدار با مقامات عالی رتبه عراقی گفت: در این سفر دیدار خوب و موثری با نخست وزیر عراق داشتیم و رئیس جمهور با وی گفتگو کرد. رئیس کل بانک مرکزی.

وی با اشاره به دیدار سه ساعته با رئیس کل بانک مرکزی و مدیرعامل بانک تجاری عراق، گفت: منابع نفت و گاز زیادی در عراق داریم که دستور پرداخت بخش بزرگی از آن صادر شده است. از کالاهای اساسی کشورمان صادر شد.اما با تاخیری بسیاری از کشتی های مرتبط با کالاهای ما با مشکل مواجه شدند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: دستور کار اصلی جلسات ما تسریع در پرداخت هاست و دستورات لازم در این زمینه صادر شد و دستورات پرداخت جدیدی نیز دادیم که دوستان عراقی باید هر چه سریعتر انجام دهند.

فرزین افزود: برای اطمینان از اجرای توافق مقرر شد جلسات با مسئولان بانک مرکزی عراق برای پیگیری کار ادامه یابد و دو نفر برای پیگیری مسائل روزانه در بانک مستقر شدند. انشالله مشکلات و مشکلات بازرگانانی که کالاهای اساسی وارد می کنند به سرعت حل شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تبریک فرارسیدن سال جدید خاطرنشان کرد: با گشایش حاصل از توافق در سفر به امارات برای تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور با استفاده از ارز درهم و همچنین افتتاحیه جدیدی که وارد عراق شد، قطعا در روزهای بعد از سال جدید شاهد عملکرد بازار نیما و بازار ارز خواهید بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا