اقتصادی

پیش‌پرداخت خودروهای فروخته‌شده خودروسازان مشمول تورم نیست

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به خودروسازان بر لزوم اجرای دستورالعمل شورای رقابت و پاسخگویی به مشتریان مبنی بر عدم درج تورم قیمت در پیش پرداخت خودروهای فروخته شده تاکید کرد.

به گزارش میجیک، حسین فرهید زاده در این نامه تماس ها و مراجعات زیادی به این سازمان نشان داد و موضوع را به وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص افزایش قیمت جدید قراردادی که قبلا منعقد شده بود و عدم اهتمام این شرکت به وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد. مطابق با مفاد بند 5 دستورالعمل شماره. 473 مورخ 20 مرداد 1400 شورای رقابت مبنی بر عدم احتساب تورم قیمت در پیش پرداخت مشتریانی که در هنگام ثبت نام خودروهای فروخته شده پرداخت کرده اند، تایید کرده است. رعایت مفاد این دستورالعمل برای صدور دعوتنامه جدید.

وی همچنین از شرکت درخواست کرد اقدامات اصلاحی لازم را در خصوص این موضوع انجام دهد و نتیجه به فوریت به این سازمان منعکس شود.

فرهیدزاده همچنین تاکید کرد: در صورت عدم اجرای مفاد ابلاغی، برخورد قانونی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق بخشنامه 473 شورای رقابت تنها مبلغ باقی مانده از پیش فروش خودرو متاثر از افزایش قیمت خواهد بود. این موضوع بر اساس دستورالعمل هیئت مسابقاتی است که در گذشته وجود داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا