اقتصادیبرترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

پودر تالک از کجا بخریم؟

 تالک یعنی چه و چرا به پودر تالک نیازمندیم؟

تالک یک کانی منیزیم دار از جنس سیلیکات است که همیشه ناخالصی هایی همراه خود دارد. البته کانی خالص ­آن در طبیعت وجود دارد ولی بسیار کمیاب است.

ماده ­ای می باشد که معمولاً سبز، خاکستری، قهوه ­ای، سفید یا بی رنگ و بسیار نرم است و به ­لحاظ مقایسه، می­توان آن را با پودر بچه مقایسه کرد؛ البته که در بعضی از پودرهای بچه نیز کاربرد دارد. همچنین لازم به ذکر است که پودر تالک همان پودر بچه نیست!

پودر تالک چیست

فروش پودر میکرونیزه تالک: پودر تالک یکی از پرکاربردترین ماده ی معدنی ­ای در خاک رس می­ باشد که در تولیدات صنعتی، کشاورزی، بهداشتی و حتی دارویی مورد استفاده قرار می­ گیرد. در ادامه به تک­ تک تولیدات ذکر شده پرداخته می ­شود.

مزایای پودر تالک

فروش پودر باریت حفاری از دیگر مزایای این ماده، می­ توان به کاربردش در لوازم آرایشی، انواع رنگ سازی ، کاغذ، سرامیک، آسفالت و … اشاره کرد. قیمت پودر تالک مقرون به صرفه است که از دیگر مزیت آن می باشد.

پس با خرید پودر تالک و یا فروش پودر تالک می توانید استفاده های بی نظیری از آن داشته باشید. در انتها با تعدادی از کاربردهای ذکر شده بیشتر آشنا می شویم. جهت آگاهی از قیمت پودر تالک با کارشناسان پاک آزما تماس حاصل فرمایید. با ما همراه باشید.

انواع پودر تالک

خرید پودر تالک برای محصولات دارویی

پودر باریت قیمت: مهم­ترین کاربرد آن در داروسازی، آسان نمودن جریان قرص در قیف ها، جداسازی تکه­ های فشرده از هم و نیز به ­راحتی جدا شدن دانه ها از داخل جعبه می ­باشد.

لازم به ذکر است برخلاف رنگ­هایی از قبیل: سبز، خاکستری، قهوه ­ای و یا بی­ رنگی که دارد؛ در نوع دارویی ­آن به رنگ سفید است. در نوع سنگ صابون نیز رنگی مایل به آبی، سبز یا رنگارنگ می باشد.

فروش پودر تالک بی ضرر

فروش تالک دارویی در پزشکی و داروسازی، از نظر مطمئن و بی ضرر بودن آن می توان گفت که این ماده در درجه ی خاصی از تالک قرار دارد و فاقد آزبست است و پودر تالک به تنهایی نیست. همچنین قبل از استفاده، استریل می ­شود.  حال می خواهیم بدانیم پودر تالک از کجا بخریم که در ادامه توضیح خواهیم داد.

آزبست به­ طور خلاصه مانند تالک، یک ماده ­ی معدنی است. فقط با این تفاوت که آزبست به ­هنگام استنشاق موجب سرطان­زایی می ­شود و به ­دلیل مجاورت این دو ماده، احتمال اینکه تالک آغشته به آزبست باشد زیاد است.

استخراج

پس باید تالک را هنگام استخراج به دقت بررسی کرد. در خرید پودر تالک دارویی، تشخیص اینکه این پودر باعث سرطان می­شود مبنی بر این است که بدانیم پودر تالکِ استفاده شده حاوی آزبست است یا خیر.

تعدادی از اسامی پودر تالک دارویی

۱) هیدرژی منیزیم سیلیکات.

۲) تالک فرانسوی.

۳) تکساس تالک.

۴) سنگ صابون یا استئاتیت.

۵) منیزیم تالک سلیکات.

۶) تالک ترمولیتی.

فروش پودر تالک برای لوازم آرایشی و بهداشتی

از انواع پودر تالک می توان به نوع آرایشی آن اشاره کرد. همه ما می ­دانیم و دوست داریم لوازم آرایشی ای که استفاده می کنیم حساسیت ­زا نباشد و پوست را لطیف نگه­ دارد. بنابراین گاهی پیش می ­آید که هنگام خرید یک لوازم آرایشی-بهداشتی و یا زمان استفاده از آن، به ترکیبات آن نگاهی انداخته باشیم و نظرمان را جلب کرده باشد؛ چراکه پیش آمده محصول باعث ناسازگاری با پوست ما شده است.

مزایای پودر تالک در لوازم آرایشی

اما این تالک آرایشی به دلیل جذب بو، جذب رطوبت و نم بسیار خوب خود، به کاهش اصطکاک و جلوگیری از خشک شدن پوست سر و حتی بدن کمک می کند. در نتیجه این ماده در تولید مواد ضد تعریق نیز به وفور دیده می شود.

استفاده عمده

از گذشته تا به امروز در صنایع آرایشی کاربرد بسیار زیادی داشته است، به طوری که بسیاری از شرکت های سازنده محصولات آرایشی و بهداشتی، پودر تالک را به ­شکل عمده خریداری کرده و در محصولات آن مورد استفاده قرار داده ­اند.

انواع کاربرد آرایشی

تالک بیشتر در لوازم پودری به ­کار می ­رود، مثل: کرم ­پودر، سایه­ ی چشم، انواع رژلب ، رژگونه و … . همچنین در بعضی از شوینده های مو و بدن مانند: براق کننده ­ها، شامپوها و یا انواع صابون ­ها به کار رفته است.

ویژگی سنگ صابون تالک

این سنگ دارای مقادیر مختلف مواد معدنی مانند: میکاس، کلریت، آمفیبول و پیروکسن است. نرم است و باعث می ­شود که در طیف گسترده ­ای از محصولات مانند تندیس ها، شامپوهای خشک، مجسمه سازی و … به کار برود.

حفر کنندگان و معدن­چی­ ها اغلب برای هر نوع سنگی که لغزنده و صابونی باشد، آن را سنگ صابون می­ نامند. قیمت پودر تالک را از کارشناسان بخواهید.

خرید پودر تالک برای محصولات صنعتی

همان­طور که گفته شد، این پودر اعجاب انگیز به­ علاوه­ ی کاربردش در لوازم آرایشی-بهداشتی، در تولیدات صنعتی نیز به ­کار می­ رود.

تالک از ترکیب “منیزیم آب­دار و سیلیکات” تشکیل شده است که با مقداری جایگزینی، ترکیبات جدیدی حاصل می ­شود. مثلاً:

۱) وقتی مقدار زیادی از آهن جایگزین منیزیم شود، عنوان “مینوزوتیت” را در برمی­گیرد.

۲) وقتی مقدار زیادی از آلومینیوم جایگزین منیزیم شود، عنوان “پیروفیلیت” را در بر می­گیرد.

ویژگی­های تالک صنعتی

از انواع پودر تالک می توان به نوع صنعتی آن اشاره کرد که خواص زیر را داراست:

– روان کننده.

– جذب رطوبت و روغن.

– خاصیت بالای دی­الکتریک.

– غیرقابل اشتعال بودن.

– نامحلول بودن در آب.

– خاصیت درخشندگی.

– حرارت بالا و رسانایی پایین.

کاربرد های روزمره پودر تالک

– استفاده در صنایع کاشی­ سازی و ظروف آشپزی.

– پوشش های الکترودهای جوش­ کاری، فیلتر و تصفیه ­ی آب.

– تولید واکس کفش.

– ساخت جوهر و گچ.

تعدادی از محصولات صنعتی ای که پودر تالک در آن می­باشد

۱) تیترازول نیترات نقره.

۲) آلومینیوم اکسید.

۳) برموتیمول بلو.

۴) بنگال قرمز.

فروش پودر تالک برای محصولات کشاورزی

همان طور که می دانید، تالک ماهیتی آب­گریز دارد. پس، از آن به عنوان ماده ی ضد چسبندگی در فرمولاسیون کودها استفاده می­ شود که از تشکیل توده ­ها و چسبندگی آن­ها جلوگیری می کند.

این پودر دارای ساختار لایه ای است که پوششی محکم، روی سایر موارد در هر مخلوط معینی ایجاد می کند. از این­رو تالک به عنوان یک لغزنده عمل می­کند و بی نظمی های سطحی مواد دیگر را می پوشاند.

یکی دیگر از انواع پودر تالک که می توان نام برد، در تالک کشاورزی این است که به­ دلیل استحکام برشی کم، به­ عنوان روان کننده ی جامد از آن استفاده می­شود.

تالک دارای خواص فیزیکی و مکانیکی زیادی است که به ­طور منحصر به­ فردی با فرمولاسیون کود و سایر فعالیت ­های کشاورزی مناسب است.

پودر تالک برای ریه | پودر تالک دیجی کالا

سایر کاربردهای دیگر پودر تالک

۱) فروش پودر تالک در تولید پلاستیک

در مواردی که پلاستیک در فرآیند تولید، اکسترود می­شود، سختی بسیار کم تالک نسبت به پُرکننده­ های معدنی سخت­ تر و ساییدگی کمتر روی تجهیزات ایجاد می­کند.

۲) فروش پودر تالک در رنگ­سازی

از تالک برای اکستندر و ماده ی پُرکننده در رنگ استفاده می­ شود. شکل پلاستیکی ذرات تالک باعث می ­شود ذرات و مواد جامد بهتر در قوطی بمانند و چسبندگی رنگ به دیواره ها بدون افتادگی، به آن کمک کند.

۳) فروش پودر تالک در کاغذ

بیشتر کاغذها از باقی­مانده ی الیاف آلی ساخته می­ شوند. وقتی خمیر کاغذ روی ورقه­ های نازک غلت می­ خورد این ماده ی معدنی فضاهای خالی بین الیاف را پر می­ کند و در نتیجه کاغذ با سطح نوشتاری نرم به وجود می­ آید.

حال این سوال پیش می آید که پودر تالک از کجا بخریم ؟ پاک آزما سال‌هاست که به صورت عمده و جزئی به خرید و فروش پودر تالک می‌پردازد شما می‌توانید جهت خرید پودر تالک با ما تماس بگیرید.

قیمت پودر تالک

شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت پودر تالک با کارشناسان پاک آزما ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول مربوط به خرید پودر تالک

۱)پودر تالک برای چه مواردی استفاده می شود؟

به عنوان پودر، رطوبت را به خوبی جذب می کند و به کاهش اصطکاک کمک می کند و برای خشک نگه داشتن پوست و کمک به جلوگیری از راش مفید است. به طور گسترده در محصولات آرایشی مانند پودر بچه و پودرهای بدن و صورت بزرگسالان و همچنین در تعدادی از محصولات مصرفی دیگر استفاده می شود.

۲) پودر تالک از کجا بخریم ؟

جهت خرید پودر تالک به وب سایت پاک آزما مراجعه فرمایید.

۳) ۳کاربرد تالک چیست؟

تالک همچنین در روان‌کننده‌ها، پانسمان‌های چرمی، پودرهای توالت و گردگیری و مدادهای مشخص استفاده می‌شود . به عنوان پرکننده در سرامیک، رنگ، کاغذ، مواد سقف، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود. به عنوان یک حامل در حشره کش ها؛ استفاده می شود.

۴)عوارض جانبی تالک چیست؟

گرد و غبار تالک در صورت بلعیدن یا استنشاق می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند. استنشاق تالک می تواند باعث خس خس سینه، سرفه، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس شود. اگرچه نادر است، اما مسمومیت با تالک می تواند کشنده باشد. به دلیل این خطرات، جانسون اند جانسون هشداری را در مورد محصول پودر بچه خود ارائه می دهد.ساینده ملایم در صیقل دادن غلات غلات مانند برنج و ذرت

دکمه بازگشت به بالا