پنج وزنه‌بردار دختر اعزامی به قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ معرفی شدند

قهرمانی آسیا

ترکیب تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 کره جنوبی اعلام شد.

به گزارش میجیک، کوروش باقری، مشاور فنی تیم ملی بانوان ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا 2023 را اعلام کرد.

تیم ایران با پنج وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرد. ریحانه کریمی در وزن 59 کیلوگرم، فاطمه کشاورز در 64 کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی در 81 کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در وزن 87 کیلوگرم نمایندگان هستند.

باقری درباره انتخاب این نفرات گفت: هفده نفر در اولین اردوی تیم ملی بانوان امسال حضور داشتند. قطعا سه هفته برای اردو کافی نیست و انتظار می رود اردوی دیگری داشته باشیم و بچه ها آمادگی بیشتری داشته باشند. با اینکه بچه ها نظرشان کم است و نمی توانند آن را بیان کنند، اما وضعیت فدراسیون در پایان سال گذشته و برگزاری انتخابات مجمع، چیزهای دیگری را رقم زد.

وی ادامه داد: با توجه به مقتضیات باید پنج کاندید را برای حضور در بازی های آسیایی انتخاب کنیم اما انتظار دارم تمام امکانات لازم برای یک اردوی مناسب فراهم شود. قبلاً گفتم 18 ماه برای ساختن یک تیم خوب نیاز است تا به کسب مدال در آسیا فکر کنیم، اما حالا باید اضافه کنم که فقط تیم داشتن هدف نیست. ساخت یک تیم خوب مستلزم اردوهای طولانی مدت و ارائه مکمل های خوب و جامع است.

به گفته باقری، پس از بازی های آسیایی، اردوی تدارکاتی برای تاکید بر حضور نوجوانان و جوانان برای آمادگی برای مسابقات قهرمانی رده های سنی هند برگزار می شود. اما از بزرگسالان و همچنین افراد بر اساس معرفی نمایندگان و به صورت دوره ای برای حضور در اردو دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا