مطالب میجیک

گروه سخت دختران نوجوان هندبال ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی هندبال نوجوانان بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در یک گروه سخت با تیم های کره جنوبی، ژاپن، چین و ازبکستان همگروه شد.

به گزارش میجیک، مسابقات هندبال قهرمانی دختران آسیا از 15 تا 24 جولای 2023 (24 تیر تا 2 مرداد 1402) به میزبانی دهلی نو در کشور هندوستان برگزار می شود.

مراسم قرعه کشی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا امروز (دوشنبه 10 اسفند) در مقر این فدراسیون در کویت برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم های کره جنوبی، ژاپن، ازبکستان و چین همگروه شد. .

بر اساس قرعه کشی، تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر آسیا در دو گروه به مصاف هم خواهند رفت. در دیگر گروه تیم های هند، قزاقستان، هنگ کنگ، چین تایپه و بنگلادش حضور دارند.

* گروه بندی هندبال قهرمانی آسیا نوجوانان دختر:
گروه A: ایران، کره جنوبی، ژاپن، چین، ازبکستان
گروه B: هند، قزاقستان، هنگ کنگ، چین تایپه، بنگلادش

پنج تیم برتر این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2024 را کسب خواهند کرد.

تاکنون 9 دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان بانوان آسیا برگزار شده است که به جز دور قبل از بازی، تیم ملی کره جنوبی همیشه عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

کره جنوبی با 8 مدال طلا، ژاپن با 7 نقره و یک برنز، چین با یک نقره و دو برنز و ازبکستان با یک برنز هم تیمی های ایران در گروه مرگ در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا هستند.

در آخرین دوره این رقابت ها که توسط قزاقستان برگزار شد، تیم ملی بانوان جوان ایران در غیاب کره جنوبی، چین و ژاپن به مقام قهرمانی دست یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا