اقتصادی

پنجمین اقتصاد بزرگ جهان متحول شد

تولید صنعتی هند در ژانویه نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از حد انتظار افزایش یافت و به بالاترین میزان در دو ماه گذشته یعنی 5.2 درصد رسید.

به گزارش میجیک، تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز رشد ماهیانه تولید صنعتی را پنج درصد پیش بینی کردند و بر اساس داده های وزارت آمار، این افزایش به دنبال رشد سالانه 4.7 درصدی در ماه دسامبر بوده است.

بخش تولید، که حدود 15 درصد از اقتصاد هند را تشکیل می دهد، از صادرات ضعیف تر آسیب دید اما در ژانویه نسبت به سال قبل 3.7 درصد رشد کرد. صادرات کالاهای هند در ژانویه 6.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به 32.91 میلیارد دلار رسید.

برخی از اقتصاددانان معتقدند که رشد تولید صنعتی قوی خواهد بود. تولید صنعتی هند تحت تاثیر کاهش تقاضای جهانی و افزایش نرخ بهره در ماه های اخیر قرار گرفته است.

تولید کالاهای سرمایه ای که شاخصی از فعالیت کارخانه است، نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد رشد داشته است در حالی که در ماه گذشته 7.6 درصد رشد داشته است. در همین حال، تولید کالاهای مصرفی بادوام پس از کاهش 10.4 درصدی در ماه گذشته، 7.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

داده ها نشان می دهد که تولید پوشاک، فلزات اساسی و مواد شیمیایی در ژانویه بین 7 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در حالی که تولید معدن 8.8 درصد افزایش یافته است که نسبت به رشد 9.8 درصدی ماه قبل کاهش یافته است. بر اساس داده های انجمن خودروسازان هند، کل فروش خودروهای سواری هند در ماه فوریه نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

اقتصاد هند به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه چهارم سالانه 4.4 درصد رشد کرد که نسبت به 6.3 درصد در سه ماهه قبل کاهش داشت و دولت این کشور انتظار دارد اقتصاد این کشور سالانه هفت درصد رشد کند. برای سال مالی 2022-2023. درصد را در پایان ماه ثبت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا