اقتصادی

پذیره‌نویسی دهمین صندوق طلای بازار سرمایه در بورس کالا

مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران گفت: پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری بر پایه اوراق طلا با نماد «ناب» از روز سه شنبه در بورس کالا آغاز و به مدت 4 روز کاری ادامه خواهد داشت. .

به گزارش میجیک، رحمان آراسته اعلام کرد: صندوق سرمایه گذاری طلای اولیه نوعی صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) است و هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و ارائه آن برای خرید است. انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از صرفه‌جویی در مقیاس و ارائه منافع برای سرمایه‌گذاران است. موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلای دریافتی در بورس کالای ایران است.

به گفته مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا، خرید واحدهای ETF نیز مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سامانه سپرده گذاری مرکزی است و سفارش خرید باید مضرب یک برگ و محدودیت حجمی برای هر کدام باشد. سفارشات خرید بدون محدودیت و حداکثر تعداد برگه تنظیم می شود. با کد معاملاتی واقعی و معتبر بدون محدودیت قابل خرید است.

آراسته با بیان اینکه دوره اشتراک اولیه از امروز سه شنبه 2 اسفند آغاز و تا یکشنبه 7 اسفند ادامه دارد، گفت: ناب دهمین صندوق طلای بورس کالا همراه با نماد طلا، طلا، سنگ های قیمتی است. جواهرات، عنبر، مثقال، زرافام، نفیس و گنج قرار می گیرد.معامله ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت وجوه در بازار صندوق سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران و دارنده آن آغاز می شود. و متقاضی خرید می تواند از طریق کارگزاری اعضای واحد بورس کالای ایران خرید یا فروش خود را انجام دهد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا