برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

پخت خورش قیمه در ماکروفر

در هنگام سرخ کردن مواد دقت داشته باشيد از ظرف گرد يا بيضي استفاده کنيد. ظرف هاي چهارگوش يا زاويه دار مناسب استفاده در مايکروويو نيستند. گوشت رامکعبي شکل و يک اندازه خرد کنيد وهمراه کمي زردچوبه، رب گوجه فرنگي و فلفل سياه به پياز تفت داده بيفزاييد. سپس مواد را با در بسته 2 دقيقه تفت دهيد. بعد آب را همراه لپه اي که حتماً از شب قبل خيس کرده ايد، اضافه کنيد ودر ظرف را ببنديد. دستگاه را در وضعيتMicro power و با قدرت متوسط و براي مدت 25 دقيقه تنظيم کنيد. ليمو عماني، دارچين، نمک، گلاب و زعفران را هم بزنيد و به گوشت نيم پز اضافه کنيد و در ظرف را ببنديد .

10دقيقه ديگر به مواد زمان دهيد تا خورش جا بيفتد(زمان وقفه). دستگاه در حالت خاموش خورش آماده است. نوش جان! برنج را پاک کنيد و چند بار بشوييد تا آب آن زلال شود. با تعمیر ماکروفر سامسونگ در اصفهان  ، شما می‌توانید از کیفیت بالا و قیمت مناسب لذت ببرید . برنج را در ظرفي که اندازه آن دوبرابر حجم برنج باشد، بريزيد و آب، نمک و روغن آن را اضافه کنيد. در مرحله اول، پخت دستگاه را با قدرت زياد و با زمان حدود 25 دقيقه تنظيم کنيد. ظرف را بدون درپوش در دستگاه قرار دهيد. دستگاه را در وضعيت Micro power و با قدرت متوسط و اين بار ظرف را از دستگاه خارج کنيد. کره را به برنج بيفزاييد.

در ظرف را بگذاريد و 15 دقيقه زمان دهيد تا برنج دم بکشد. آب برنج که کشيده شد و پخت آن در حدود دلخواه شما انجام شد، ظرف را از دستگاه خارج کنيد.نکاتاگر مايليد درزمان صرفه جويي کنيد، مي توانيد از پياز داغ آماده استفاده کنيد. اگرمايليد گوشت در زمان کوتاه تري بپزند، بهتر است از گوشت اندام هاي غير حرکتي گوشت (دست و ران) استفاده کنيد. در پخت از گوشت بدون استخوان استفاده کنيد. هم زدن مواد در ماکروويو فراموش نشود. اصولاً زمان پخت را هميشه نصف کنيد و يک بار يا 2 بار مواد را از دستگاه خارج کنيد و آن را هم بزنيد.

هنگام پخت هخورشت قیمه یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که همیشه طرفداران زیادی ‌داشته است. از قدیم برای درست کردن انواع خورشت‌ها، باید روی اجاق گاز وقت زیادی را برای جا افتادن آن‌ها صرف می‌کردیم. خورشتِ پرطرفدار قیمه سیب زمینی، همیشه در کنار برنج در سفره‌های ایرانی دیده می‌شود که این خورشت به سبک‌ها و مدل‌های مختلفی بسته به مزاج افراد درست می‌شود. اما ما در این مطلب می‌خواهیم با سریع‌ترین و خوشمزه‌ترین روش پخت قیمه با مایکروویو و سولاردام شما را آشنا کنیم. برای یادگیریِ طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی در ادامه همراه ما باشید.

لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و اجازه دهید یک الی دو ساعت در آب بماند تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. پیاز داغ را از قبل آماده کنید . پیازها را خورد کرده و به همراه روغن و کمی نمک، در وضعیت مایکرو با قدرت 900 وات بین 6 الی 12 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. دقت کنید که در این حالت پیاز را باید بدون در پوش در دستگاه باشد. توجه داشته باشید که بعد از 6 دقیقه اول، مابین کار، پیازها را باید 2 الی 3 بار هم بزنید تا به رنگ دلخواه دربیاید. رب را تف دهید . رب را روی گاز کمی تف دهید تا از حالت خامی در بیاید. از قبل لپه را بپزید .

لپه خیس خورده را با آب گرم و کمی نمک، با قدرت 600 وات به مدت 20 الی 30 دقیقه در سولاردام زمان می‌دهیم تا به خوبی بپزد. اگر نیاز بهدارید. با تکنسین گلدیران تماس بگیرید. آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام نوبت به مرحله‌ی اصلی رسید، طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی در مایکروویو به سراغ اصل مطلب می‌رویم و شما را با فوت فن‌های یک قیمه جا افتاده و لذیذ در کم‌ترین زمان آشنا می‌کنیم. گوشت را به همراه پیاز داغی که از قبل آماده کرده بودیم و رب تف خورده، کمی روغن، زردچوبه و یک لیوان آب، به مدت 2 دقیقه با توان 900 وات، بدون قرار می‌دهیم.

البته توجه داشته باشید که آب خورشت را در این زمان می‌توانید به دلخواه خود اندازه کنید و با قدرت 600 وات بین 20 تا 30 دقیقه مجدد به خورشت زمان دهید. در این مرحله‌ نیز می‌توانید لیموعمانی‌ها را به قیمه خود اضافه کنید. سپس بعد از این مدت، لپه پخته شده و کمی نمک، زعفران، دارچین و فلفل به خورشت اضافه می‌کنیم و با درپوش مایکرو، به مدت 5 تا 10 دقیقه در مایکروویو با قدرت 600 وات قرار می‌دهیم تا به خوبی خورشت قیمه آماده و جا بیوفتد.   با طرز تهیه برنج با مایکروویو و سولاردام آشنا شوید . مرحله‌ی اول آماده سازی برنج:

در این مرحله، برنج را همراه با میزان آبِ مشخصی که بیان کردیم، با نمک و روغن در مایکرو، با قدرت 900 وات، 18 الی 30 دقیقه بدون درپوش در مایکروویو قرار می‌دهیم. چون در این مرحله آب برنج کشیده شده و کاملا مغز پخت می‌شود.

مرحله دوم، دم کشیدن برنج:

برای دم کشیدن برنج در این مرحله کافیست که با توان 360 درجه مایکرو، به برنج به مدت 14 دقیقه زمان دهید. در این مرحله درپوش را حتما بر روی برنج قرار دهید. برنج شما پس از اتمام این زمان آمادست. مرحله‌ی جذابِ بعدی، آموزش سرخ کردن سیب زمینی: برای سرخ کردن سیب زمینی در مایکروویو یا سولاردام، خلال سیب زمینی را به روغن آغشته کنید و بدون نمک در سینی پیرکس قرار دهید.

مرحله اول: در حالت مایکرو، با قدرت 900 وات، 5 دقیقه سیب زمینی را قرار می‌دهیم.

مرحله دوم : سیب زمینی‌ها را روی سه پایه بلند قرار می‌دهیم و از ترکیب گریل با مایکرو 360 وات، به مدت 10 الی 12 دقیقه زمان می‌دهیم.

سیب زمینی شما آماده است…. خورشت قیمه سیب زمینی با برنج، آماده نوش جان کردن است! به همین سادگی و در کم‌ترین زمان توانستید یک خورشت قیمه خوشمزه برای خانواده درست کنید و در کنار هم نوش جان کنید. این غذای پرطرفدار با مایکروویو وقت کم‌تری را از شما می‌گیرد و می‌توانید وقت بیشتری را در کنار خانواده بگذرانید. معمولا برای پخت پیتزا دمای مورد نظر 200 تا 210 درجه سانتی گراد می باشد که در برخی از موارد مصرف کننده برای تسریع عمل پخت اقدام به بالاتر بردن دما می نماید که همین مورد دلیل سوختن پیتزا در ماکروفر خواهد شد.

برای پخت پیتزا بستگی به حجم آن باید اقدام به زمان دادن به ماکروفر نمایید،به عنوان مثال پیتزا تک نفره در مدت حدود 10 دقیقه آماده شده و پیتزا بزرگ ممکن است تا 25 دقیقه احتیاج به آماده سازی داشته باشد،بهترین راه برای جلوگیری از سوختن پیتزا در ماکروفر سر زدن به پیتزا در حین پخت می باشد که برای مرتبه اول به اصطلاح با زمان مناسب نسبت به حجم پیتزا مورد نظر خود آشنا شوید. همانطور که در ابتدای مقاله آموزش تهیه پیتزا در ماکروفر اشاره نمودیم برنامه پخت پیتزا در ماکروفر کانوکشن می باشد،برخی از مصرف کنندگان از برنامه گریل و یا کمبی برای پخت پیتزا در ماکروفر استفاده می نمایند که همین امر سبب سوختن پیتزا در ماکروفر می شود.

خمیر را حدود یک ساعت داخل یک کاسه که آن را کمی چرب کردید در دمای اتاق قرار دهید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود. دمای طبیعی اتاق باید حدود 30 درجه سانتی‌گراد باشد. اگر در دمای سردتری قرار دارید مدت زمان بیشتری به خمیر استراحت دهید. قاعده کلی این است که اگر درجه حرارت زیر 30 درجه سانتی‌گراد باشد، به طور متناسب زمان تخمیر را افزایش دهیم و اگر بیشتر از 30 درجه باشد، کاهش دهیم. هرچه مکان گرم‌تر باشد، برای تخمیر سریعتر بهتر است. بعد از یک ساعت در ظرف را باز کنید می‌بینید که حجم خمیر دو برابر شده است. خمیر را به کمک وردنه به صورت گرد پهن کنید.

نصف قاشق غذاخوری روغن داخل ظرفی که می‌خواهید پیتزا را داخل آن بپزید بریزید و ظرف را خوب چرب کنید. ما از مایکروفر برای تهیه پیتزا از حالت convection mode استفاده می‌کنیم. خمیر را داخل قالب پیتزا قرار دهید و دورتادور آن را کمی به کمک دست به سمت بالا حالت دهید. حالا نوبت به چیدن مواد روی سطح خمیر است. اما قبل از این کار نکته مهم این است که مایکروویو را از قبل گرم کنید تا در وقت صرفه جویی کنید. پیش گرم کردن قسمت مهمی از پخت است. به طور معمول برای رساندن اجاق مایکروفر  به دمای از پیش تعیین شده حتی قبل از قرار دادن هر چیزی برای پخت به معنی پیش گرم کردن است.

این به گرفتن بهترین نتیجه و پخت نان با دمای مناسب در مدت زمان پخت کمک می‌کند. ما می‌خواهیم مایکرویو را از قبل در دمای 200 درجه سانتیگراد (392 درجه فارنهایت) گرم کنیم. بیشتر این نوع دستگاه‌ها دارای گزینه‌ها و منوهای از پیش تعریف شده برای انجام این فعالیت است. هیچ فرقی ندارد فقط لازم است دما را مشخص کنید و سپس دکمه پیش گرم کرد pre heating را فشار دهید. در این حالت مایکرویو پس از رسیدن به دمای مشخص بوق می‌زند. حدود پنج دقیقه معمولا زمان کافیست تا به دمای مورد نظر برسد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا