مطالب عمومی

وزیر خارجه عراق: چهارمین دور گفت‌وگو بین بغداد و واشنگتن، آخرین دور است

وزیر امور خارجه عراق تأکید کرد که چهارمین گفتگو بین بغداد و واشنگتن آخرین گفتگو خواهد بود.

به گزارش میجیک ، به نقل از وب سایت روسی امروز ، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق متذکر شد که در دیدار نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی و رئیس جمهور آمریکا در مورد روابط بین کشورها از جمله عدم حفظ پایگاه ها. آمریکا در عراق صحبت خواهد کرد.

وی افزود: دور مذاکرات شامل توافقنامه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. برخلاف گفته های برخی ، پایگاه های آمریکایی در عراق تعیین شده بودند ، نه ایالات متحده.

فواد حسین همچنین گفت که دولت فعلی ایالات متحده ، برخلاف دولت قبلی ، اوضاع عراق را به خوبی می داند و ممکن است دو طرف پس از آخرین رایزنی های استراتژیک به توافق نامه 2008 بازگردند.

وزیر امور خارجه عراق روز دوشنبه در راس یک هیئت سطح بالا وارد واشنگتن شد تا مقدمات دور چهارم بحث های استراتژیک در مورد خروج آمریکا از عراق را فراهم کند.

از سوی دیگر ، عامر الفیض ، عضو کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق ، اشاره کرد که مهمترین موضوعاتی که مصطفی الکاظمی در دیدار خود با جو بایدن به آنها پرداخته است ، خروج نیروهای آمریکایی از عراق است ، افزایش یافته است همکاری های امنیتی و نظامی بین دو کشور بر اساس توافق نامه های امنیتی امضا شده بین بغداد و واشنگتن و همچنین پرونده های انرژی ، سرمایه گذاری و اقتصادی است و تمرکز اصلی آنها در زمینه بهداشت و سوابق شیوع ویروس کرونا است.

الفیض در ادامه گفت که نخست وزیر عراق با بایدن در مورد اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه ، تلاش ها و همکاری ها برای ایجاد یک فضای امن و پایدار از طریق روابط خوب و جدی رایزنی خواهد کرد ، به ویژه که عراق به تحقق چشم انداز کمک کرده است قدرت حوزه اهمیت و نفوذ در منطقه و جهان نقش مهمی دارد.

وزیر امور خارجه عراق پیش از ورود هیئت مذاکره کننده به واشنگتن از رایزنی های استراتژیک خود به سرپرستی مصطفی الکاظمی خبر داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا