مطالب عمومی

ترافیک دیپلماسی در مسکو؛ وزیر خارجه انگلیس هم راهی می‌شود

روزنامه تایمز امروز (دوشنبه) گزارش داد که وزیر خارجه بریتانیا قرار است روز پنجشنبه 10 فوریه 2022 به روسیه سفر کند.

به گزارش میجیک، این روزنامه همچنین نوشت که سفر لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا به روسیه با هدف کاهش تنش ها بر سر اوکراین بوده است.

وزارت خارجه روسیه در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده و گفته است که این سفر در حال حاضر در دست بررسی است.

ماه گذشته، دولت لندن اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، از تراس خواسته است تا برای گفتگو به روسیه سفر کند. اوایل این ماه، تراس اعلام کرد که آزمایش تاج گذاری او مثبت بوده و سفر را به تعویق انداخت.

سفر وزیر امور خارجه بریتانیا در بحبوحه تنش بین لندن و مسکو برنامه ریزی شده است و بریتانیا بارها دولت روسیه را به دلیل برنامه ریزی برای حمله به اوکراین و اعمال تحریم های جدید توسط دولت مسکو مقصر دانسته است.

تراس خود قبلاً ادعا کرده بود که اطلاعات ایالات متحده “شواهد وحشتناک” در مورد برنامه های دولت روسیه برای حمله به اوکراین در اختیار دارد.

بریتانیا به همراه ایالات متحده، کانادا، لهستان و کشورهای بالتیک، سلاح به اوکراین فرستاد و واشنگتن نیز نیروهای بیشتری را در لهستان و رومانی مستقر کرده بود.

همچنین گزارش هایی وجود دارد که لندن نیروهای ویژه ای را برای آموزش تاکتیک های خرابکارانه در میان تنش ها به اوکراین اعزام کرده است.

روسیه بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که هیچ برنامه ای برای حمله به دیگر کشورها از جمله اوکراین ندارد. مسکو همچنین هشدار داده است که برنامه‌های ناتو برای حرکت به شرق، از جمله اوکراین و گرجستان، تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا