مطالب عمومی

وزیر ارشاد مطرح کرد؛تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه

به گزارش خبرگزاری میجیک، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه نهم فروردین ماه در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب که در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد، حضور یافت و به سوالاتی پاسخ داد.

در پاسخ به سوالی درباره انتخاب چهره های برتر انقلاب هنری که عمدتاً از میان هنرمندان صاحب نام معرفی می شود، گفت: معتقدم باید به تاریخ نگاه کنیم، مثلا همین امشب که آقای مسعود است. نجابتی تجلیل می شود، این داستان به گونه ای طراحی شده است که پیشینه هنری و فرهنگی این هنرمند نامدار در آن دیده شده است که قطعا و یکی از بهترین و با تجربه ترین در عرصه هنر انقلاب است و این قاعده مکرر مبنی بر اینکه موضوع سوال شما نیست در مورد این هنرمند صدق می کند. به نظر من طبیعتاً باید کسانی را انتخاب کرد که در نزد هنرمندان جایگاه والایی داشته باشند و در فعالیت هایی که چهره هنر انقلابی را مشخص می کند کار و تمرین کنند.

مهرنوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد مبنای انیمیشن باعث افزایش تعدد ساختار سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی شود، توضیح داد: ما مخالف افزایش ساختار هستیم. ما در حال ایجاد یک حوزه نظارتی، حمایتی و نظارتی هستیم که هم اکنون در برنامه هفتم برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده است که نیاز به یک جایگاه مترقی و سازمان یافته است که بتواند به بهترین شکل ممکن ماموریت خود را انجام دهد. . در وزارت فرهنگ و معارف اسلامی ساختار مستقلی برای پویایی نداریم و این به معنای پذیرش الزامات دولت جدید است که ظرفیت فرهنگی را افزایش می دهد.

رئیس شورای بزرگ هنر درباره برنامه وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز گفت: بحث آموزش رایگان هنری در حوزه هایی که وجود ندارد در دولت سیزدهم به یک رویه جدی تبدیل شده است ، بیش از ده ها هزار نفر از آموزش رایگان هنری بهره مند شده اند و خوشبختانه شاهد نتایج آن هستیم و به زودی برنامه هنری معتبری با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

اسماعیلی در تشریح برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه تصریح کرد: امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم که بر اساس برخی از بزرگترین برنامه های حوزه موسیقی است. به طور ویژه پشتیبانی می شود. به این ترتیب بسیاری از خوانندگان پیشکسوت موسیقی در قالب این پروژه جدید مورد حمایت قرار می گیرند. شرایطی که باعث شد قسمت هایی از برنامه های بالایی وحدت و بالایی رودکی برای اجرای این هنرمندان انتخاب شود. این کار نیز با قدرت انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح اکران سینما نیز گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینما از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می کنند بسته خوبی برای مردم ارائه کنند. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه ها لوازم تهیه کنیم.

درباره آخرین اخبار جلسه شورای عالی سینما گفت: وی امروز با سازمان برنامه و بودجه دیدار کرد. اکثر توافقات انجام شده و در بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه دعوت از مهمانان عالی رتبه خارجی به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: از چند مهمان عالی رتبه برای حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب دعوت کرده ایم و اسامی میهمانان را نیز به همراه داشته باشند. . پس از اتمام اعلام خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چندین کنسرت در یکی از شهرهای کشور، گفت: حتما این موضوع را پیگیری خواهم کرد و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

22057

دکمه بازگشت به بالا