مطالب میجیک

هویت، کلیدی ترین عنصر شخصیت هر فرد است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرضیه شکوری، مدرس دانشگاه، جامعه شناس و پژوهشگر حوزه زن و خانواده در نشست زنان، هویت و رسانه درباره نقش و جایگاه حضرت زینب(س).س) به عنوان سطح زنانه ذکر شده است.

وی گفت: ما در مجلس زنان تمدن رویکرد تلفیقی جامعه محوری و اسلامی بودن را در فعالیت های زنان دنبال می کنیم.

شکوری ادامه داد: اساسا درس شهید مطهری، بزرگترین تخریب در واقع تخریب شخصی است. اگر بخواهیم شخصیت را بررسی کنیم باید عناصر تشکیل دهنده آن را ارزیابی کنیم. اولیه بسیار و کلید بسیار عنصر هر شخصیت هویت است.

این پژوهشگر زنان و خانواده می افزاید: سوالی که باید پرسید این است که من کیستم؟ و در جواب آن باید بگوید من زن هستم. این زنان ساختارها و نمادهای خاص خود را دارند و باید دقیقاً درک شوند. این شناخت هویت است که تصمیم می گیرد می بینم درست انجامش بده

شکوری خاطرنشان کرد: زنان در زندگی چهار نقش اساسی دختر، همسر، مادر و نقش اجتماعی دارند و اکنون نقش اجتماعی اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) مقام والای حضرت صدیقه طاهره (س) را نشان دادند.س) همه مظاهر خلقت را در او می داند. یکی از فرزندان این خلقت گرانقدر خداوند، حضرت زینب سلام الله علیها است. حضرت زینبی که هویتش با تربیت صحیح حضرت زهرا(س) شکل گرفت، اکنون پس از 1400 سال به عنوان یک اسطوره زن شناخته می شود. چون این هویت به درستی شکل گرفته است، می تواند بحران را به درستی مدیریت کند. وقتی هویت درست باشد، عنصر رسانه محوری که جلوه ای از نقش اجتماعی است نمایان می شود.

دکمه بازگشت به بالا