هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵ با کمبود برق مواجه می‌شود!

هوش مصنوعی

ایلان ماسک در یک جلسه پرسش و پاسخ با نشان دادن سرعت پیشرفت تکنولوژی گفت: هرگز پیشرفت تکنولوژی را به این سرعت ندیده بودم. وی همچنین پیش بینی هایی را درباره کمبودهای آینده در این زمینه انجام داد.

به گزارش میجیک، به گفته ایلان ماسک، ممکن است کمبود تراشه وجود داشته باشد، اما هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی آنقدر سریع در حال توسعه هستند که در سال آینده جهان بدون برق و ترانسفورماتور تمام خواهد شد.

به گزارش نیواطلس، ایلان ماسک در یک جلسه پرسش و پاسخ تلفنی درباره خودروهای خودران و روبات های انسان نما صحبت کرد و به آنچه تسلا در آینده در زمینه خودروهای برقی ارائه می دهد اشاره کرد. اما آنها همچنین می خواهند واضح ترین سیگنال ممکن را به صنعت ارسال کنند. ماسک گفت: شروع به تولید انرژی پاک کنید و تا حد امکان ترانسفورماتورهای الکتریکی بسازید.

وی ادامه داد: به نظر می رسد محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی هر 6 ماه 10 برابر افزایش می یابد. بدیهی است که این نمی تواند برای همیشه در چنین سطح بالایی ادامه یابد، وگرنه از جرم جهان فراتر می رود. من هرگز چنین چیزی را ندیده ام. راش تراشه بزرگتر از هر عجله طلا است.

من فکر می‌کنم که ما واقعاً در آستانه بزرگ‌ترین انقلاب تکنولوژیکی هستیم که تا به حال اتفاق افتاده است. یک نفرین چینی وجود دارد که می گوید ممکن است در زمان های جالبی زندگی کنید. خب، ما در جالب ترین زمان زندگی می کنیم و این من را کمی افسرده می کند. با خودم گفتم مگر آنها بر دنیا حکومت می کنند؟ آیا ما بی ارزش شده ایم؟ اما نحوه پاسخ من به خودم این است که آیا ترجیح می دهم آخرالزمان هوش مصنوعی را ببینم؟ فکر کنم میخوام ببینمش

محدودیت های محاسبات هوش مصنوعی بسیار قابل پیش بینی است. یک سال پیش کمبود چیپس وجود داشت. تراشه های بافت عصبی اکنون به راحتی می توان پیش بینی کرد که ایراد بعدی ترانسفورماتور کاهنده است. شما باید به آنها قدرت بدهید. اگر 100 تا 300 کیلو ولت انرژی از شبکه برق خارج شود باید به 6 ولت کاهش یابد که بسیار زیاد است.

سپس با کمبود برق مواجه خواهیم شد. توان کافی برای اجرای همه تراشه ها پیدا نشد. فکر می کنم سال آینده، خواهید دید.

رشد همزمان وسایل نقلیه الکتریکی و هوش مصنوعی که نیاز به برق دارند و هر دو به ترانسفورماتورهای ولتاژ نیاز دارند، تقاضای زیادی برای تجهیزات الکتریکی و نیروگاه ها ایجاد می کند.

این ایده که چراغ ها در کشورهای توسعه یافته در سال 2025 به لطف حجم زیادی از هوش مصنوعی آموزش دیده شروع به درخشش خواهند کرد بسیار چشمگیر است و اگر ماسک درست گفته باشد، نیاز زیادی به انرژی پاک از منابع مختلف وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا