مطالب میجیک

هورمون درمانی ممکن است خطر رفلاکس مزمن را در زنان افزایش دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون Net، بر اساس تجزیه و تحلیل پنج مطالعه قبلی، زنانی که هورمون مصرف می کنند یا مصرف کرده اند به این معنا کهبا خطر بیشتر ابتلا به این بیماری رفلاکس معده با سوزش سر دل، مشکل در بلع و درد قفسه سینه مشخص می شود.

این اولین بار نیست که هورمون درمانی با عوارض جانبی مرتبط است. مطالعه ای در سال 2002 نشان داد که استفاده طولانی مدت از هورمون ها خطر سکته مغزی و سرطان سینه و تخمدان را افزایش می دهد. امروزه استفاده از هورمون درمانی کوتاه مدت برای برخی از زنان با علائم شدید یائسگی بی خطر تلقی می شود.

دکتر. استفانی فابیومحقق ارشد و مدیر مرکز کلینیک مایو عشق سوتاگفت: پیام اصلی این است که استفاده از هورمون درمانی امکان پذیر است رفلاکس مربوط به معده و زنان در معرض خطر باید توصیه شود.

او گفت: «زنان در معرض خطر شامل کسانی هستند که چاق هستند، سیگار می کشند می توان کشتن، الکل می نوشند و فعالیت بدنی منظمی ندارند. فعالیت بدنی شدید بعد از غذا خوردن نیز می تواند خطر ابتلا را در زنان افزایش دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این خطر عفونت برای رفلاکس شکم در دوران بارداری زمانی که هورمون ها در حال افزایش است و همچنین زمانی که خانم ها از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند بزرگتر می شود.

هورمون ها می توانند اسفنکتر این به فاسیا یا عضله ای که مری را به معده متصل می کند آسیب می رساند و به اسید اجازه می دهد به راحتی به لوله غذا برسد. مطابق با فاوبیوناستروژن همچنین می تواند تولید اسید معده را افزایش دهد.

دکمه بازگشت به بالا