مطالب میجیک

هورمون درمانی احتمال زوال عقل را در زنان کاهش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین هل ژانویه تادمحققان می گویند این یافته ها می تواند زمینه را برای درمان های جدید این بیماری فراهم کند.

«روبرتا دیاز برینتونرئیس تیم تحقیقاتی از دانشگاه آریزونا ، در این زمینه در باره وی گفت: “این تحقیق مهم است زیرا مزایای بالقوه این روشهای درمانی هورمونی را پیدا خواهد كرد.” مانند “ثابت شد که این یک اقدام پیشگیرانه برای بهبود سلامت مغز است ، نه درمان بیماری.”

این مطالعه تقریباً 400000 زن یائسه 45 سال به بالا را شامل می شود. زن از نظر سلامتی است عصبی وی حدود 5 سال تحت نظارت بود.

این مطالعه نشان داد زنانی که قبلاً به مدت شش سال یا بیشتر تحت هورمون درمانی یائسگی قرار گرفته بودند ، 79٪ بیشتر در معرض آلزایمر و 77٪ کمتر در معرض خطر بودند. عفونت برای بیماری ، تخریب عصبی نیز ادامه دارد.

به گفته محققان ، این خطر را کاهش می دهد بر اساس انواع و روش های هورمون درمانی و مدت زمان استفاده متفاوت است.

مطابق با برینتون، “استفاده کنید استروئیدها لومره استرادیول “یا پروژسترون در مقایسه با استفاده از هورمون های مصنوعی با کاهش خطر بیشتری همراه است.”

محققان دریافتند که به طور کلی خطر در بیماران 65 سال بالاتر کاهش می یابد.

محققان همچنین دریافتند كه هورمون درمانی بیش از یك سال از آلزایمر ، بیماری پاركینسون و زوال عقل محافظت بیشتری نسبت به درمان كمتر از یك سال دارد.

به گفته محققان ، نکته این است که هورمون درمانی یک روش درمانی نیست ، بلکه عملکرد مغز و کل سیستم را حفظ می کند و با حفظ سلامت مغز منجر به پیشگیری و پیشگیری از بیماری می شود.

دکمه بازگشت به بالا