مطالب میجیک

همه جوامع مبتلا به خشونت علیه زنان هستند/واکنش به خشونت های خانگی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین زهرا نژاد بهرام ، صبح روز یکشنبه در سخنرانی در برابر شورای شهر تهران در روز جهانی منع خشونت علیه زنان ، اظهار داشت: 5 دسامبر مصادف با 25 نوامبر توسط سازمان ملل متحد است که روز منع خشونت علیه زنان است. هدف از این اقدام افزایش افکار عمومی در این جهان برای مقاومت در برابر خشونت علیه زنان و جلب توجه دولت و جامعه در این جهان بسیار مهم است. خشونت علیه زنان یکی از گسترده ترین موارد نقض حقوق بشر در جهان امروز است که همه ملت ها را تحت تأثیر قرار داده ، در حال توسعه و توسعه است.

اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزودند: خشونت علیه زنان در جوامع مختلف اشکال مختلفی دارد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، هر 18 ثانیه یک زن مورد حمله یا آزار قرار می گیرد. برخی از آمارها نشان می دهد که یکی از سه زن در جهان خشونت جنسی و خصوصیات جسمی زندگی شناخته شده ، دوست داشتنی و مورد اعتماد را تجربه کرده اند. لازم به ذکر است که در این زمینه هیچ تفاوتی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه وجود ندارد. اگرچه قانون ضد خشونت علیه کشورهای جهان وضع شده است ، اما آمارها نشان می دهد که 35٪ از زنان خشونت را تجربه می کنند ، اما متأسفانه در برخی از کشورها ، این رقم به 70٪ می رسد. ارقام قابل توجهی از خشونت علیه زنان ، به ویژه در کشورهای پیشرفته ، نشان می دهد که پدیده خشونت به شکلی سیستماتیک و غالب در سراسر جهان وجود دارد و جنبش و حرکت زنان در کشورهای غربی برای جلوگیری از خشونت علیه آنها به اشکال مختلف. نشانه های مختلفی در این مورد وجود دارد.

نژاد بهرام گفت: بنابراین این الگو نه تنها به دلیل اعتقادات مذهبی یا سنتی است ، بلکه تحت تأثیر آموزه های موجود و به طور جهانی علیه زنان از زمان های بسیار قدیم تا به امروز تحت تأثیر قرار گرفته و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. اگرچه هیچ آمار دقیقی از میزان خشونت علیه زنان در ایران وجود ندارد و تعداد زنانی که جرات شکایت از خشونت خانگی را دارند ناچیز است ، اما برخی اظهار نظرهای مقامات نشان می دهد که میزان خشونت علیه زنان در ایران به ویژه در دوران کرونا ، روند رو به افزایشی وجود دارد. قتل های ناموسی که جامعه ما سال گذشته از آن نام برد هشدار داد و یادآوری کرد که باید پدیده خشونت علیه زنان جدی گرفته شود و برای حل این مسئله اقدامات ویژه ای باید انجام شود.

وی گفت: سازوکارهای مختلفی در این دنیا برای رفع این پدیده استفاده می شود. اصلاح قوانین حمایت از زنان در سراسر جهان یکی از مراحلی است که نه تنها در کاهش خشونت علیه زنان ، بلکه در آموزش و تغییر رفتارهای اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند. قانون مترقی اگرچه ممکن است امنیت کافی برای خود زنان و در کوتاه مدت ایجاد نکند ، اما پیش شرط امنیت است. متأسفانه ، در ایران دلایل قانونی مورد نیاز برای پرداختن به پدیده خشونت ارائه نشده است. در بسیاری از کشورها ، سازمان های مختلف زنان و سازمان های غیردولتی مرتبط با دولت همکاری نزدیک دارند. اما در جامعه ما ، به دلایل مختلف ، این سازمان ساختارمند نیست و یا در صورت وجود ، فاقد ظرفیت لازم برای اقدام و اقدام موثر است. در عین حال ، زیرساخت های حمایت از قربانیان خشونت در جامعه ما در دسترس نیست. در بسیاری از جوامع ، پناهگاه هایی برای محافظت از قربانیان خشونت ایجاد می شود و در صورت لزوم زنان می توانند از منطقه فرار کنند و پلیس به ویژه نسبت به مسائل خشونت خانگی حساس است.

اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفتند: متأسفانه زنان قربانی خشونت در ایران از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و در بسیاری از موارد به دلیل عدم حمایت قانونی ، بسیاری مجبور به مقاومت در برابر خشونت خانگی می شوند. در عین حال ، بسیاری از مردان و زنان در ایران آموزش کافی برای مقابله با خشونت ندیده اند. بسیاری از حوادث خشونت خانگی ، جنسی و روانی در فرهنگ ایرانی تعریف نشده است. بحران های گسترده اجتماعی ، منابع ناکافی برای اطلاع رسانی به رسانه ها از طریق خشونت ، ناکارآمدی قانون ، دولت سختگیرانه در زمینه فعالیت های سازمان های غیر دولتی ، اولویت نداشتن قربانیان خشونت علیه زنان ، از جمله بسیاری از عوامل دیگر ، منجر به کاهش مشکلات می شود خشونت زنان در ایران به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و دلایلی برای تدوین قوانین حمایتی ارائه می دهند. پیامدهای اسیدپاشی در شهر اصفهان ، قتل رومینا در یکی از شهرهای شمالی توسط پدرش و … موضوعی فراموش نشدنی نیست.

وی افزود: بهبود دیدگاه ها و نگرش ها و بالا بردن سطح آگاهی از حقوق فردی ، به طوری كه مردم عادی به عنوان مدیر سطح قانونگذار و قانونگذار شوند ، نیاز مبرم كشور است. متأسفانه جنسیت اصلی ساختار مدیریتی و تصمیم گیری در جامعه ما مردانه تعریف می شود و محصولات این ساختار زنان را در حوزه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و خانوادگی با حداقل حاشیه امنیتی قرار می دهد و از طرق مختلف مورد خشونت قرار می گیرند.

نژاد بهرام ادعا می کند: امسال طبق اطلاعات موسسه بین المللی لگاتوم ، ایران در بین 167 کشور با دو پله سقوط به 119 رسیده است. شاخص Legatum اظهار می دارد که مرفه ترین کشورها کشورهایی با تولید ناخالص داخلی بالا نیستند ، بلکه کشورهایی هستند که شهروندان آنها خوشحال ، سالم و آزاد هستند. ساکنانی که از زندگی و خوشبختی احساس رضایت می کنند. بدون شک زنان در این رتبه بندی به عنوان مادران خوشحال ، همسران با نشاط ، دختران موفق و … نقش مهمی دارند. ما ، نماینده پنجم مجلس شورای اسلامی تهران ، با شعارهای برنامه ریزی انسانی و عدالت محور وارد مدیریت پایتخت شدیم. اگرچه من به عنوان عضو این شورا نگران همه شهروندان از جمله کودکان ، افراد ناسالم ، معلولان و … هستم. اما امروز ، من روی مسائل زنان تمرکز می کنم ، زیرا معتقدم که زنان می توانند زمین را نجات دهند. خواهد داد؛ با عشق ، مادر و کودک. امروز روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان است و مدیریت شهری باید پاسخگو باشد. ما باید در مورد اینکه آیا ما از ظرفیت مدیریت شهر تهران مانند فرهنگسراها ، سالن های محیط زیست ، بیلبوردهای تبلیغاتی و تبلیغات محیطی برای فرهنگ سازی برای از بین بردن انواع خشونت ها علیه زنان استفاده می کنیم ، پاسخ دهیم؟ ما باید در مورد آنچه در سطح جامعه می تواند احساس امنیت برای زنان ایجاد کند پاسخ دهیم؟ ما باید پاسخ دهیم که چند رنگ و بوی شهر ما با سلیقه زنان مطابقت دارد؟ ما باید مسئولیت تعهد خود در دادن پست های مدیریتی به زنان را داشته باشیم. در اینجا ، من از همه شهروندان خواهرم که هنوز به آرزوهای خود نرسیده اند ، عذرخواهی می کنم. در اینجا من از خواهرم عذرخواهی می کنم که نتوانست آنچه را که از نظر فرهنگ و اطلاعات برای مقاومت در برابر خشونت علیه زنان لازم است ، انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه گام های طولانی برای دستیابی به وضعیت مطلوب برداشته شده است ، اما می خواهم به برخی از اقدامات مهم مجموعه مدیریت شهری برای رفع خشونت علیه گروه های آسیب پذیر طی سه سال گذشته اشاره مختصری داشته باشم. شناسایی و از بین بردن 143 نقطه جرم و فضای شهری محافظت نشده در منطقه 10 با هدف بهبود کیفیت فضا و مناطق شهری برای افزایش حضور زنان در شهر و تقویت امنیت. 1800 نقاط جنایی و بدون دفاع در شهر تهران مشخص شده است که تقریباً 1300 نقاط بی دفاع توسط شهرداران 22 شهرستان حذف شده است. حمایت از فعالیت های اقتصادی زنان در قالب پروژه هایی مانند مدیریت فروشندگان در زمان تاج گذاری ، معرفی زنان جویای کار به شرکت های مورد تأیید ، حمایت از زنان سرپرست خانوار در قالب بسته های حمایتی ، زمینه سازی حضور زنان سرپرست در مراکز رشد و کوثر در شهرداری تهران و با هدف ایجاد امنیت اقتصادی و حمایت از زنان کارآفرین ، این بخش مهم ، سازگاری و بهبود فضای عمومی در شهر ، از جمله جاده ها ، ایستگاه ها و پارک هایی که گروه های مختلف را همزمان پوشش می دهد و سیستم عامل ها به منظور کمک به زنان در کاهش آسیب های جسمی است. برای خانم های باردار ، مادرانی که کودک را در آغوش می کشند ، مادران را با کالسکه های در دست گرفته و … و. با از بین بردن فضای محافظت نشده شهری که به مناطقی که باید مورد توجه قرار گیرند ، ایجاد گلخانه های اختصاصی برای زنان در دو منطقه آسیب پذیر در تهران که می تواند باعث پیشرفت زنان در پناهگاه های موجود شود ، دستورالعمل هایی را برای ارتقا of امنیت اجتماعی زنان دریافت کنید.

اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران هشدار می دهند: در کمتر از یک سال همراه با سایر اعضای شورای اسلامی شهر تهران تلاش خواهیم کرد با از بین بردن فضای محافظت نشده شهری ، بهسازی و مناسب سازی فضا ، امنیت شهروندان را تقویت کنیم. مردم ، از جمله جاده ها و حمل و نقل عمومی ، از فعالیت های اقتصادی زنان در مراکز رشد و کوثر پشتیبانی می کنند. به انتهای مورد نظر بروید. بعلاوه ، با توجه به نیاز و نقش همه دستگاهها و ارگانهای مربوطه در جهت افزایش امنیت اجتماعی ، لازم است که بین شهرداریها و سازمانهای بهزیستی به منظور ایجاد فرصتهای اطلاعاتی لازم برای مبارزه با خشونت علیه زنان در پایان سال در بسته های مکتوب و ویدئویی ، کار گسترده ای شود. تهیه مسکن ایمن برای زنان آزار دیده با فراهم آوردن امکانات لازم برای سازمانهای متخصص در این زمینه و سازمانهای بهزیستی. سرانجام ، به عنوان زنی که با شما ، خواهران و برادرانم در شهر همدردی کنید ، قول می دهم تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت شهر انجام خواهم داد.

دکمه بازگشت به بالا