مطالب میجیک

رفع خشونت علیه زنان از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فاطمه قاسم پور ، رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: خشونت علیه زنان یکی از رایج ترین مشکلات در جهان است و نیاز به پیشگیری و رسیدگی به آن یک مشکل واقعی است. آموزه های وحیانی و دیدگاه ویژه اسلام در مورد کرامت زن به عنوان یک وظیفه شرعی برای زنان در خانه خوب و مناسب دانسته شده است.

وی افزود: فشار اهل بیت (علیهم السلام) برای تأمین امنیت زنان در جامعه نیز اهمیت این موضوع را برجسته کرده است. در سیستم بین المللی که سالها ادعای خشونت علیه زنان را داشته است ، آمار این نوع خشونتها همچنان پابرجاست. بالا ، و تعریف گفتمان خشونت بین المللی با معنا و کاربرد آن تناقض دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه بدون تغییر فرهنگی و اصلاح جهان بینی ، برخورد خوب با زنان در متن خانواده و جامعه حاصل نمی شود ، افزود: پس از همین تفکر ، جمهوری اسلامی این مشکل را حل کرده است. رهبران انقلاب کبیر با دستورالعمل های مختلف از جمله سومین جلسه استراتژیک بر لزوم حفظ امنیت و آرامش زنان ، به ویژه در محیط خانواده تأکید کردند.

قاسم پور لغو ظلم به زنان در برابری با خانواده مرکزی را تأیید گفتمان انقلاب اسلامی برای تأمین امنیت زنان دانست و خاطرنشان کرد: لایحه “حمایت ، وقار و امنیت زنان در برابر خشونت” یکی از لایحه های مهمی بود که مدتها در دستور کار بود. ممکن است. این لایحه سال گذشته توسط قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت و به دولت ارسال شد ، اما با گذشت یک سال و سه ماه هنوز به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: اگرچه بین تعاریف ، نمونه ها و شیوه های اعمال خشونت علیه زنان در صحنه بین المللی ما و آموزه های فرهنگ و دین ما فاصله زیادی وجود دارد ، اما این موضوع یکی از موضوعات مهم رهبران عالی انقلاب است.

قاسم پور به عنوان نقش فراکسیون زنان در این زمینه خاطرنشان می کند: “به همین دلیل ، جناح های زنان و خانواده با در نظر گرفتن ویژگی های فرهنگ دینی ، با رویکردهای محلی و فرهنگی ، از حقوق زنان و حفظ امنیت زنان حمایت می کنند.” خودش روشن می شود.

دکمه بازگشت به بالا