اقتصادی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

صندوق بین المللی پول هشدار داده است که مصادره دارایی های خارجی روسیه می تواند عواقب ناگواری برای اقتصاد جهانی داشته باشد.

به گزارش میجیک، «آلفرد کامر» رئیس بخش اروپایی صندوق بین المللی پول با بیان اینکه تصمیم گیری درباره مصادره دارایی های دولتی روسیه در غرب بر عهده دادگاه ها و مراجعی است که دارای اختیارات قضایی هستند، هشدار داد. که چنین اقداماتی می تواند عواقبی داشته باشد که می تواند به اقتصاد جهانی آسیب برساند

این مقام اروپایی گفت: در مورد مصادره دارایی های روسیه، نظر ما این است که دادگاه ها و نهادهای قضایی در این مورد تصمیم گیری کنند.

با این حال، کومر نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد و گفت: «مدیرعامل (صندوق بین‌المللی پول) اخیراً تأکید کرده است که هیئت مدیره باید مراقب عواقب ناخواسته (مصادره دارایی‌های روسیه) باشد».

همزمان پس از جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی دارایی های خارجی و ذخایر ارزی روسیه را به میزان 319 میلیارد دلار توقیف کردند که بیش از 200 میلیارد دلار آن در اتحادیه اروپا است.

اتحادیه اروپا در حال بررسی پیشنهادی برای استفاده از دارایی های توقیف شده توسط روسیه برای بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا همچنین هشدار داده است که این امر می تواند اعتبار پول اروپایی را در آینده تضعیف کند.

کرملین همچنین اعلام کرده است که توقیف دارایی های روسیه اقدام دیگری از سوی غرب است که قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می کند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا