اقتصادی

هدف‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای برگزاری نمایشگاه در ریاض

میجیک/ خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: به دنبال این هستیم که نمایشگاه بین المللی مشهد در اسفندماه امسال نمایشگاهی اختصاصی ایران در قاهره داشته باشد و همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاهی در ریاض هستیم.

محمدرضا قلندر شریف امروز نهم تیرماه در اختتامیه دومین نمایشگاه افتتاح بسته سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه خدمات، توانمندی ها و هر آنچه می تواند در حوزه های مختلف به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کند، است. این نمایشگاه به عنوان معرفی توانمندی های منطقه آزاد و بسته سرمایه گذاری نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد در زمینه سرمایه گذاری فعالیت های زیادی انجام می دهد، افزود: برای ارائه فرصت هایی که در استان وجود دارد، تصمیم گرفتیم در نمایشگاه بین المللی مشهد پنجره واحدی ایجاد کنیم که تمامی نهادهای ذیربط استان در یک مکان باشند تا بتوانند با سرمایه گذاران ایرانی و خارجی ارتباط برقرار کرده و به سریع ترین و آسان ترین راه جذب سرمایه کنند. منطقه آزاد نیز وارد این منطقه شده و در نمایشگاه حضور دائمی دارد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: دیشب با منطقه آزاد تفاهم نامه امضا کردیم تا برای جذب سرمایه گذار هم بیاییم. با توجه به ابلاغ قانون درآمد پایدار، سرمایه گذاری یکی از مهمترین نکات در اقتصاد به ویژه در بخش شهرداری است. یکی از زمینه های پیشگام برای شهرداری ها جذب سرمایه گذار است.

شهردار مشهد گفت: نمایشگاه مشهد قابلیت های زیادی در زمینه نمایشگاه های داخل و خارج از کشور دارد. نمایشگاه های زیادی در طول سال در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود و نمایشگاه هایی نیز در خارج از کشور برگزار شده است. نمایشگاه بین المللی مشهد در مهرماه نمایشگاه ویژه جمهوری اسلامی را در بیروت برگزار می کند.

وی ادامه داد: به دنبال برگزاری نمایشگاه انحصاری ایران در ماه مارس امسال در قاهره هستیم و همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاهی در ریاض هستیم. در نمایشگاه بین المللی مشهد آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه هایی که جمهوری اسلامی قصد دارد در خارج از کشور در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برگزار کند، اعلام کردیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا