برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

نحوه لوله کشی زمین کشاورزی چگونه است؟ اصول لوله کشی زمین کشاورزی به چه صورت می باشد؟ مزایای انجام آبیاری زمین با کمک روش قطره ایی چیست؟ چه لوله ای برای لوله کشی زمین کشاورزی مناسب می باشد؟ با ما به عنوان نمایندگی اصلی همراه باشید تا با اصول لوله کشی زمین کشاورزی آشنا گردیم.

آبیاری زمین کشاورزی به دو صورت مدرن و سنتی انجام می گیرد. در آبیاری سنتی آب بسیاری مصرف و علف های هرز در کنار گیاهان رویده و باعث رشد نامطلوب گیاهان می گردند. اما در روش قطره ایی که یک روش مدرن است آب به وسیله قطره ایی از لوله ها خارج و از این طریق از مصرف بیهوده آب جلوگیری می شود.

نصب آبیاری قطره ای ساده و در عین حال ارزان می باشد و همچنین نصب آن نیز آسان است. برای انجام این سیستم به برنامه ریزی دقیقی احتیاج است و لوله و اتصلاتی که برای این کار انتخاب می گردد بایستی از کیفیت بالا برخوردار باشند.

با این روش هم گیاهان سالم و پربار می شوند و هم از رشد علف های هرز جلوگیری می گردد.

چه عواملی در انتخاب بهترین روش آبیاری موثر می باشند؟

با استفاده سیستم های آبیاری نوین هم از اسراف آب جلوگیری می شود و هم به افزایش تولید، بهبود رشد اقتصادی و … می گردد. از اساسی ترین عواملی که در انتخاب روشهای آبیاری باید به آن توجه نمود شامل: اندازه مزارع، بافت خاک، شوری خاک، آب قابل استفاده، آماده کردن زمین، تناوب زارعی، عملیات زارعی، وضعیت آب و هوایی، کیفیت و میزان محصولات، مسائل فرهنگی و اجتماعی می باشد.

لوازم مورد نیاز برای اصول لوله کشی زمین کشاورزی

برای انجام سیستم آبیاری مناسب به لوازمی مناسب احتیاج است این لوازم به این شرح است:

  • لوله
  • پانچر
  • قطره چکان
  • تبدیل
  • بست ابتدایی لوله
  • نگهدارنده لوله آبیاری ۱۶ (پایه قیّم)

انتخاب روش مناسب برای لوله کشی زمین کشاورزی به اندازه منطقه، طراحی باغ، نوع گیاهانی که باید آبیاری می شوند و در دسترس بودن لوله‌های آب بستگی خواهد داشت. شما می توانید از روش هایی که در پایین به آن اشاره خواهیم نمود یک روش که برای زمین کشاورزی شما مناسب است را انتخاب و از اصول لوله کشی زمین کشاورزی نهایت استفاده را ببرید.

  • اتصال شیر آب
  • اتصال به ولو آبیاری
  • بازجور کردن رایزر سیستم آبیاری

در ادامه با ما همراه باشید تا با اصول لوله کشی زمین کشاورزی آشنا گردیم. شما می توانید این کار را در سه مرحله انجام دهید.

هنگامی که شلنگ آب به منبع آب متصل شد آن را به سمت باغ یا زمین کشاورزی خود ببرید.  پس از آنکه شلنگ را به اندازه مورد نیاز بردید و در مسیر مورد نظر قرار دادید، مسیر را یکبار چک کنید و مطمئن شوید مسیر لوله کشی به طور صحیح انجام پذیرد. زمانی که لوله به طور دقیق در محل مورد نظر قرار گرفت اضافه لوله را قطع کنید.

حال با کمک دستگاه پانچ یک سوراخ 1/2 اینچی بر روی مکانهای مورد نظر که در لوله مایل به سوراخ کردن هستید ایجاد نمایید.

نکته

در صورتی که سهوا اقدام به سوراخ لوله نموده اید، می توانید با کمک کپ یا یک بوشن آن را مسدود کنید.

از یک نگهدارنده یا محافظ 1/2 اینچی برای محفاظت لوله 1/2 اینچی بر روی زمین استفاده نمایید. همچنین از اتصالات 1/4 اینچی برای اتصال نمودن لوله‌های 1/2 اینچی به لوله‌های توزیع 1/4 اینچی به طور مستقیم استفاده کنید.

این نوع اتصال برای آبیاری هر گیاه به طور انفرادی قابل استفاده می باشد. قبل از بستن با سربند یا بوشن 1/2 اینچی اطمینان پیدا کنید که همه مواد باقیمانده را از داخل آن شسته و ازبین برده اید.

در اصول لوله کشی زمین کشاورزی به چه نکاتی باید توجه نمود:

در خرید این محصول بررسی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • نشان استاندارد
  • کیفیت مواد به کار رفته در ساخت لوله
  • ضخامت
  • تأییدیه معاونت آب و خاک
  • کارخانه تولید کننده و برند آن
  • مقاومت نسبت به نور آفتاب و تغییرات دمایی و فشار

چگونه از لوله های آبیاری نگهداری کنیم؟

  • بهتر است لوله ها را کمی بالاتر از سطح زمین نگهداری کنید تا از جویده شدن توسط جانوران جونده در امان باشد.
  • در مکان هایی که اشعه خورشید زیاد است بهتر است روی لوله ها با خاک پوشانده شوند.
  • در فصل زمستان لوله ها را خالی از آب کنید تا از یخبندان و ترکیدگی لوله ها جلوگیری شود.

چه لوله ایی برای آبیاری کشاورزی مناسب است؟

در ادامه اصول لوله کشی زمین کشاورزی باید توجه کنیم که چه لوله ایی برای سیستم لوله کشی آبیاری کشاورزی مناسب می باشد؟ از بین لوله های موجود در بازار لوله های پلی اتیلن بیشترین استفاده را در آبیاری های تحت فشار دارند. این لوله ها جزو مقاوم ترین و بهترین لوله ها در جهان به حساب می آیند. این لوله در دو نوع درجه یک و درجه دو تولید قبل از اینکه بخواهیم اقدام به خرید لوله پنج لایه یا هر لوله دیگری کنیم ابتدا باید آن را بشناسیم، سپس نکات مهم که لازم است قبل از خرید لوله پنج لایه به آن توجه شود را باید بدانیم. حال ما با لوله پنج لایه در قسمت بالا تا حد ممکن آشنا شدیم حال نوبت آن است که با نکات مهمی که در هنگام خرید لوله پنج لایه باید به آن توجه نمود، آشنا گردیم. نکاتی که می تواند روی هزینه ها، دوام ساختمان و … تاثیر بسزایی بگذارد.

جنس

همانطور که اشاره نمودیم لوله پنج لایه با برندهای متفاوتی تولید می گردد، به همین دلیل برخی از برندها جنسی که در تهیه لوله پنج لایه استفاده می کنند نامرغوب می باشد. زمانی هم که ما آن را خریداری و استفاده می کنیم، پس از مدتی دچار مشکل می گردد. پس بهتر است از برندهای معتبر که در این زمینه فعالیت دارند استفاده شود.

به عبارتی هر چه لوله با کیفیت تر باشد مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

پس باید به نکات مهم در خرید لوله پنج لایه اهمیئت داد و حتما زمان خرید لوله پنج لایه ابتدا به شرکت تولید کننده آن توجه نمایید و ببینید آیا تمام استانداردهای لازمی را که یک لوله باید داشته باشد را دارا است یا خیر.

قیمت در نکات مهم در خرید لوله پنج لایه

توجه به قیمت تعیین شده می تواند نشان دهد که چه برندی از لوله پنج لایه می تواند بهترین کیفیت را داشته باشد. بهتر است قبل از خرید استعلام قیمت از چند فروشگاه انجام شود و حتما به فاکتور خرید خود توجه کنید.

البته این را هم اضافه کنیم هر چه قیمت بالاتر باشد نشان دهنده کیفیت خوب محصول نیست. پس حتما از چند فروشگاه استعلام قیمت جنس مورد نظر را بگیرید.

زمان

از دیگر نکات مهم در خرید لوله پنج لایه می توان به زمان اشاره نمود. زمان خرید هم بسیار مهم می باشد.

گاهی اوقات پیدا کردن برند معتبر تولید کننده لوله پنج لایه کار زمان بری می باشد. اما با کمک وب سایتهای آنلاین به راحتی می توان زمان را برای خود داشت.

طرز استفاده

همانطور که گفتیم لوله پنج لایه خود از انواع و برندهای متفاوتی تولید می گردد. همچنین نحوه نصب لوله پنج لایه به چه صورت می باشد هم مهم است. آیا به صورت روکار مورد استفاده قرار می گیرد یا به صورت توکار. به همین دلیل باید بدانیم لوله پنج لایه را برای چه مکان و به چه نحو می خواهیم استفاده کنیم. پس ابتدا می بینیم برای چه مکانی می خواهیم از آن استفاده کنیم سپس به نحوه نصب و محل قرار گیری آن توجه و بعد اقدام به خرید لوله پنج مورد نظر خواهیم نمود.

آموزش لوله کشی نیوپایپ pdf | ابزار لوله کشی پنج لایه

در آخر

لوله پنج لایه به دلیل پنج لایه بودن کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به سایر لوله ها دارد. به عبارتی این لوله از پنج لایه: فلز آلومینیومی، نوعی پلیمر و چسب مخصوص تهیه و تولید می گردد. همچنین لوله پنج لایه خود دارای انواع مختلف می باشد که بسته به نوع آن کارایی متفاوتی از خود نشان می دهند. بسیار مقاوم و با کیفیت بوده و به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه جزو بهترین لوله ها شناخته می شود.

تا کنون چند برند معروف و معتبر اقدام به تولید انواع لوله پنج لایه با کیفیت های متفاوت نموده اند.

بگذارید اینگونه بگوییم که خرید لوله می تواند همیشه چالش برانگیز باشد. چرا که انواع مختلف لوله با برندهای متفاوت در بازار وجود دارند و نمی توان به سادگی پی به با کیفیت بودن لوله مورد نظر برد. لوله پنج لایه هم از این قاعده مستثنی نمی باشد و به دلیل تنوع تولید توسط شرکت های مختلف باید در هنگام خرید به شرکت تولید کننده، کیفیت و استاندارد لوله و … توجه شود تا یک محصول همه چیز تمام خرید.

تا حد ممکن نکات مهمی که باید در هنگام خرید لوله پنج لایه باید به آن توجه نمایید را تا حد ممکن شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در مناسب با نکات مهم در خرید لوله پنج لایه که در بالا به آن اشاره نمودیم، کمک کنیم.

می شود و بسته به بدوجه تعیین شده می توان یکی از این دو نوع را خریداری و برای سیستم آبیاری زمین کشاورزی خود استفاده نمود. برای سیستم لوله کشی آبیاری کشاورزی لوله پلی اتیلن ۱۶ میلیمتری استاندارد بهترین انتخاب است.

فروشگاه لوله و اتصالات کیان پایپ محصولات آذین لوله را با تخفیف ویژه همراه با پیش فاکتور آنی ارائه می کند.

دکمه بازگشت به بالا