مطالب میجیک

نوشابه های گازدار شیرین احتمال سرطان کبد را در زنان افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین هلث مطالعه ای که روی بیش از 90000 زن یائسه انجام شد، نشان داد کسانی که حداقل یک نوشیدنی شیرین در روز می نوشند، 78 درصد بیشتر از کسانی که کمتر از سه نوشیدنی در ماه می نوشند، در معرض خطر قرار دارند.

دکتر”شوشنگ ژانگرهبر تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های حاوی قند یک عامل خطر بالقوه برای سرطان کبد هستند.

او گفت: «این یافته‌های ماست تایید کاهش مصرف نوشابه های گازدار می تواند یک رویکرد بهداشت عمومی برای کاهش بار سرطان کبد باشد.

برای این مطالعه، محققان داده‌های 90504 زن یائسه بین 50 تا 79 سال را جمع‌آوری کردند. شرکت‌کنندگان این پرسشنامه را در اواسط دهه 1990 تکمیل کردند و به‌طور متوسط ​​به مدت 18 سال تحت نظر بودند.

در مجموع 205 زن در طول پیگیری به سرطان کبد مبتلا شدند.

این مطالعه نشان داد که زنانی که حداقل یک نوشیدنی در روز می‌نوشیدند، 73 درصد بیشتر از زنانی که هرگز مشروب ننوشیده‌اند یا کمتر از سه نوشیدنی ننوشیده‌اند، در معرض خطر قرار دارند.

محققان پیشنهاد می کنند که نوشیدنی های شیرین ممکن است این خطر را افزایش دهند عفونت علل چاقی و دیابت نوع 2 که هر دو از عوامل خطر سرطان کبد هستند. این نوشیدنی ها همچنین بر پاسخ انسولین و تجمع چربی در کبد تأثیر می گذارند.

دکمه بازگشت به بالا