نمایشگاهی برای تمام اقشار – میجیک

شرکت های کشاورزی و صنعتی کشور برای اولین بار میزبان ایده های استارت آپی جوانان هستند. در چهار روز دیگر، رویداد مشکل‌محور سازمان اقتصادی کوثر، پای دانش‌بنیان را برای پاسخ به بسیاری از پرسش‌های بی‌پاسخ باز می‌کند. اقتصاد چیست؟

به گزارش میجیک، نمایشگاه مسئله محور کوثر صبح سه شنبه (11 اسفند) با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و روح الله دهقانی فیروزآبادی نماینده علمی و فناوری رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. با دستاوردهای بنگاه اقتصادی کوثر و بنیاد شهید. کارکرد. اما داستان چیست؟

به گفته علیرضا یوزباشی، دبیر این رویداد و مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر، مشکلات 37 شرکت این سازمان پیش از این احصاء شده است که شامل 286 نیاز و در واقع 124 نیاز فناورانه است.

نمایشگاهی برای همه اقشار

در چهار روز برگزاری این رویداد (11 تا 14 اسفند) این نیازها توسط شرکت های تابعه سازمان کوثر در زمینه های ماشین آلات برقی، الکترونیک، انرژی، مالی، آموزش و بیمه، ساختمان و معدن، طیور، صنایع غذایی تامین می شود. و کشاورزی

این در حالی است که بیش از 292 شرکت دانش بنیان در رویداد کوثر ثبت نام کرده اند و بیش از 250 نفر در نمایشگاه استارتاپ ویکند شرکت کرده اند و در نهایت این شرکت برای 90 مورد از 124 نیاز اعلام آمادگی کرد. .

امیرحسین قاضی زاده در روز افتتاحیه از آمادگی سازمان اقتصادی کوثر برای ورود به تمامی حوزه های تولیدی شناخته شده از سوی وزارت صلح و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: سازمان های وابسته به بنیاد شهید رویکرد خود را تغییر دادند و اکنون در تلاش هستند گام های راهبردی بردارند. . در سیستم تولید دولتی است یعنی از یک طرف قطعاتی را که از دولت ضمانت می خواهد تحویل بگیرند و از طرف دیگر تولید پروژه هیچکس نیست.

نمایشگاهی برای همه اقشار

از سوی دیگر، محوریت برپایی نمایشگاه ها، حضور استارتاپ ها و البته دستاوردهای سازمان کوثر اغلب به نیازهای خانواده های شهدا و ایثارگران مربوط می شود. ناصر فخاری، مدیرعامل این سازمان در مراسم خدمات مشکل‌محور کوثر سامانه بامک، بازار عمومی کوثر که در روز اول اعلام شد، گفت: تمامی محصولات سازمان اقتصادی کوثر در این سامانه عرضه می‌شود. پروژه آزمایشی فعلی ما، جامعه ایثارگر در تهران، حدود 100000 نفر است که محصول به قیمت درب کارخانه به آنها تحویل داده می شود. مرحله بعدی جامعه ایثارگر در سراسر کشور است. ضمن اینکه برای سه دهک پایین جامعه که ایثار می کنند، هر سه ماه یک میلیون تومان بابت کارت کیف پول دریافت می شود و می توانند به صورت رایگان آن را خریداری کنند. در مرحله سوم همه می توانند از این سیستم خرید کنند و قیمت آن همیشه کمتر از بازار است. در فاز چهارم سایر صاحبان محصولات می توانند محصولات خود را در این سامانه بارگذاری و عرضه کنند.

نمایشگاهی برای همه اقشار

طرح تیم دانش بنیان جوان نیز اغلب با نیازهای شهدا و خانواده شهدا مرتبط است. به عنوان مثال، یکی از آنها سیستمی را برای جذب داوطلب اجرا کرده است و برخی دیگر سعی کرده اند به روش های دیگر به چالش های اجتماعی و اقتصادی پاسخ دهند.

در طول برگزاری نمایشگاه تصاویر و داشبوردهای آماری زنده از مرکز و سود شرکت های تابعه کوثر به صورت مستمر پخش می شد. مدیرعامل این سازمان این امر را مبتنی بر سامانه ای به نام سامانه مدیریت هوشمند منابع می داند که به گفته روح الله رحمانی (رئیس مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران) دلیل وجود آن تعریف اقتصادی متفاوتی است. که تنها جایی مانند سازمان کوثر می تواند در بالا باشد.

البته چالش سازمان کوثر فقط برای جوانان مبتنی بر دانش نیست، مدیرعامل این سازمان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه به تمامی نهادهای نظارتی گفت: اگر از فردا اطلاعاتی بخواهید به شما خواهیم داد. برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.”

شفافیت بحث مالیات یکی از مواردی است که فخاری با استفاده از نظام نشان داد و گفت: کسانی که نهاد انقلابی را متهم به مالیات ندادن می کنند حالا ببینند که سازمان اقتصادی کوثر به عنوان یک نهاد انقلابی بیانیه نمی دهد. . ، اما خود سیستم. سازمان های امور مالیاتی را برای محاسبه مالیات و پرداخت آن فراهم کنند.

اما در نهایت چالش های ارائه شده در حوزه های کشاورزی و صنعت توسط سازمان کوثر در بین تیم هایی که در طول این رویداد سعی در معرفی استارتاپ ها داشتند، پنج تیم را به پلتفرم برتر رساند. ایتایار اول، بانوکس و سربازان دهقان دوم و وستوپ و هانرسرا سوم هستند.

البته برندگان این رویداد مشکل محور فقط تیم های استارت آپی جوان نیستند. در آخرین ایستگاه رویداد مشکل محور کوثر از دو پروژه و چند شرکت زیرمجموعه این سازمان نیز تجلیل شد و نمایشگاه عصر روز جمعه (14 اسفندماه) در حالی به کار خود در نمایشگاه بین المللی تهران پایان داد که به گفته شرکت کنندگان ، این جاده تمام نشد و ادامه خواهد داشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا