اقتصادی

نقش سیاست مالی در گسترش دستاوردهای هوش مصنوعی

صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد که سیاست های مالی می تواند به حداکثر رساندن دستاوردهای هوش مصنوعی (AI) به نفع بشریت کمک کند.

به گزارش میجیک، صندوق بین المللی پول در مقاله ای با عنوان «نقش سیاست مالی در توسعه مزایای هوش مصنوعی مولد» گفت: سیاست مالی نقش مهمی در حمایت از توزیع منافع و فرصت های برابر بیشتر دارد. از محصولات مولد، اما این مستلزم ارتقای توجه به حمایت اجتماعی و سیستم های مالیاتی در سراسر جهان است.

این مقاله به بحث می‌پردازد که چگونه می‌توان از سیاست مالی برای هدایت فناوری و توزیع آن به روش‌هایی استفاده کرد که به بهترین نحو به بشریت خدمت می‌کند و در عین حال از اثرات منفی بازار کار و توزیع برای گسترش منافع اجتناب می‌کند.

آژانس مالی می‌گوید فناوری‌های جدید هوش مصنوعی پتانسیل زیادی برای بهبود بهره‌وری و بهبود ارائه خدمات عمومی دارند، اما سرعت و مقیاس این تحول همچنین نگرانی‌هایی را در مورد از دست دادن شغل و نابرابری بیشتر افزایش می‌دهد.

این مقاله پیشنهاد می‌کند که دولت‌ها باید رویکردی چابک را اتخاذ کنند که با توجه به عدم اطمینان پیرامون آینده هوش مصنوعی، برای سناریوهای بسیار مخرب آماده شود.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای گفت: «درس‌هایی از موج‌های گذشته اتوماسیون و مدل‌سازی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که بیمه بیکاری ارزان‌تر می‌تواند تأثیر منفی هوش مصنوعی بر کارگران را کاهش دهد و به کارگران این امکان را می‌دهد تا شغل‌هایی پیدا کنند که با مهارت‌هایشان همخوانی بیشتری دارد».

علاوه بر این، آموزش‌های مبتنی بر بخش، دوره‌های کارآموزی و توسعه مهارت‌های جدید و برنامه‌های آموزشی می‌توانند نقش بیشتری در آماده‌سازی کارگران برای کار در عصر هوش مصنوعی داشته باشند.

به گزارش بیزینس، برنامه های جامع کمک های اجتماعی برای کارگرانی که با بیکاری طولانی مدت یا کاهش تقاضای نیروی کار محلی به دلیل اتوماسیون یا تعطیلی صنعت مواجه هستند، مورد نیاز خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا