مطالب عمومی

نقش‌آفرینی شهید سلیمانی نبود، دولت اسلامی افغانستان سقوط می‌کرد / درخواست کمک برهان‌الدین ربانی از ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، مطبوعات تاجیک در گزارشی نوشت: سردار قاسم سلیمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1978 با افتخار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و حمله صدام به ایران در سال 1980 ، دیکتاتور عراق بر سپاه آذربایجان غربی حکمرانی کرد. . وی در سال 1981 به عنوان فرمانده تیپ ثارالله در عملیات مختلف شرکت کرد و به موفقیت ها و پیروزی های بی شماری دست یافت. وی پس از شکست معروف صدام و پایان جنگ ایران و عراق در سال 1988 به کرمان بازگشت.

بر اساس این گزارش ، قاسم سلیمانی در سال 2000 به عنوان فرمانده دوم نیروهای قدس انتخاب شد و در مدت تصدی این مسئولیت ، وی توانست فعالیت های مقاومت را در جهان اسلام تقویت و گسترش دهد ، این امر نشان از حمایت جبهه مقاومت مسلمانان در افغانستان ، فلسطین و لبنان دارد. عراق ، سوریه ، یمن و … سرانجام پس از یک مبارزه صادقانه و شجاعانه در نبرد شیاطین و جنایتکاران در این جهان ، وی صبح روز 3 جولای سال 2020 به همراه ابومهدی المهندس ، معاون رئیس جمهور حشدالشعبی و سایر دوستانش در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. .

تاجیک پرس درباره رابطه قدس آنها را به افغانستان و نقش مهم شهید سلیمانی می نویسد: “با حمله شوروی به خون که بیش از 1 میلیون نفر را کشت و تقریبا 5 میلیون پناهنده و آواره را ترک کرد ، آن افغانها مجبور شدند با او روبرو شوند.” . در این میان ، جمهوری اسلامی ایران همکاری گسترده ای با نیروهای جهادی در زمینه اخوت ، برادری ، فرهنگ عمومی و غیره دارد و از شیعیان و مجاهدین سنی در قلعه های مختلف در شمال ، جنوب و مرکز افغانستان ایستاده و حمایت می کند.

قاسم سلیمانی در کنار مردم افغانستان و برهان الدین ربانی

این گزارش می افزاید: “جنگ در افغانستان که من انجام می دهم ، روزانه صدها نفر جان و مال خود را از دست می دهند و فاجعه من روزانه اضافه می شود. شهید برهان الدین ربانی ، رئیس جمهور وقت افغانستان ، برای کمک به ایران و شهدای سلیمانی در نیم ثانیه. ” در دهه 1970 ، وی به سرعت به دولت اسلامی افغانستان كمك كرد و علاوه بر مشاوره و راهنمایی ، كمكهای اقتصادی و تسلیحاتی زیادی نیز ارائه داد. او جبهه مقاومت را سازمان داد ، که نتیجه تلاش و اتحاد و اتحاد فرماندهان و رهبران مبارز افغان مانند احمد شاه مسعود بود که در 9 سپتامبر 2001 در یک بمب گذاری انتحاری توسط دو روزنامه نگار خود خوانده به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید:

سردار سلیمانی به نیروهای مردمی از افغانستان تا لبنان / نیروهای قدس کمک می کند زیرا عدالت حد و مرزی ندارد


به گزارش تاجیک پرس ، شهید سلیمانی از جبهه شمال (ائتلاف) که نقش مهمی در مبارزات داشت پشتیبانی کرد و هماهنگی بین او و فرمانده جبهه مقاومت ایجاد کرد. بنابراین ، به گفته مجاهدین افغان ، یکی از ارکان مهمترین و مهمترین عوامل موفقیت مانند احمد شاه مسعود افغانستان ، ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید اصلی سلیمانی است. شکی نیست که اگر قاسم سلیمانی و سربازانش در کنار نیروهای مقاومت در افغانستان نبودند ، طالبان و القاعده ممکن است دولت اسلامی افغانستان را سرنگون کنند. اما تفکر استراتژیک سلیمانی می تواند گروه های تروریستی مانند القاعده را پس از شکست اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل سپاه “محمد (ص)” و تجهیزات و آموزش کامل برای مبارزه با طالبان ، بازدارند.

قاسم سلیمانی برای شکست دشمن مشترک وحدت و انسجام بین نیروهای شهید احمد شاه مسعود و حضرت محمد (ص) برقرار کرد.

تاجیک پرس گزارش می دهد: “شهدای بزرگوار این جهان اسلام ، با حمایت و سازماندهی گروههای مقاومت ، با هدف تقویت مقاومت ، نیرویی مبارز متشکل از مجاهدین افغان تشکیل دادند.” طالبان مسلح به پاکستان و عربستان سعودی با حمله به کابل توانستند دولت ربانی را مجبور به عقب نشینی کنند. در همین حال ، در زمان اشغال کابل توسط طالبان ، ربانی و احمد شاه مسعود خطر جدی و البته خطر اعدام را تجربه کردند. شاهدان افغان و مجاهدین شهادت دادند که قاسم سلیمانی در کنار آنها ایستاده و با پیشنهاد ترک کابل و استقرار در مزارشریف پیشنهاد محافظت از مجاهدین و احمد شاه مسعود را داده است.

این گزارش می افزاید: حمایت كامل از حاجی قاسم پس از حمله آمریكا به افغانستان و شکست طالبان با حمایت از جامعه افغانستان در زمینه های مختلف ادامه دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که شهید سلیمانی که مرزهای ایران را پشت سر می گذارد ، در ثبات و امنیت منطقه نقش مهمی دارد و همیشه از مجاهدین و جبهه مقاومت در جهان اسلام حمایت می کند و با حضور جسمی و فکری و حمایت مادی و معنوی ، راه پیروزی را هموار می کند. می توان آن را ساخت. این مشکل همچنین منجر به خصومت استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی و برخی از کشورهای فریبکار منطقه شد ، تا حدی که دشمن ، به نظر نادرست آنها ، تصور می کرد با شهادت می توانند راه ها و مدارس آنها را نابود کنند ؛ از این رو ، وی سعی کرد او را ناجوانمردانه و غیرانسانی ترور کند ، اما پس از شهادت او و شورش مسلمانان و وحدت و عزم بیشتر جبهه مقاومت ، قاتلان او تلخ شدند و این تلخی ها همچنان از بین می روند.

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا